"Rasmus Jakobsen" <write_rnjSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
news:3e787ee6$0$18741$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Hej
>
> Jeg har lavet en klasse som tegner en graf. Jeg har to CompatibleDC's
> m_CoordDC
> og m_MainDC
> Hver af disse har et CompatibleBitmap som har samme størrelse som den DC
> grafen får at tegne på.
> På m_CoordDC bliver koordinatsystemet tegnet én gang.
> Det bliver BitBlt over på m_MainDC hvor kurven bliver tegnet og det hele
> bliver så
> BitBlt'et over på applikationens DC. Det går i og for sig fint, indtil
> hastigheden øges og/eller størrelsen på DC'erne bliver for stor.
> Applikationen kører i 1600x1200x32 og den DC hvor grafen bliver tegnet på
er
> 1313x989 pixels stor. Når jeg afleverer data som skal tegnes op imod 25
> gange i sekundet bruger den al cpukraft (i.e. 100%). Skifter jeg
farvedybde
> til 16 bit kører samme applikation som den skal og bruger mellem 0 og 10%
> cpukraft.
> Er der nogen måde hvorpå jeg tvinge de kompatible bitmaps ned i farvedybde
> eller speede Bitblt op på?
> Eller andre gode råd?
>
> Udviklingsmiljø er Visual Studio C++ 6.0 hvis det har noget at sige.
Hejsa, nu er det jo et forholdsvist stort bitmap du ønsker at tegne med
25Hz, men du nævner intet om hvor stor en CPU du har i den pågældende
maskine. i 32BPP flyttes der ca. 2x den data der bliver flyttet i 16BPP +
Windows er nød til at lave lidt konverting hvis du f.eks. har en
desktop-opsætning der ikke stemmer overens. Alt i alt er du nok nød til at
smide flere oplysninger på bordet