VVS spørgsmål - Hvad hedder dimsen ?
Fra : Per N

Dato : 19-03-03 10:31

Hej

På en ældre radiator med en Danfos termostatventil ( RA-VL )
sidder der inde bag termostaten en lille messing dims med en
lille stålstang.
Er der nogen som ved hvad denne lille messingdims med
stålstangen hedder ?

På forhånd tak

mvh Per

Fra : MFO

Dato : 19-03-03 10:59

"Per N" <nospam@nospam.com> wrote in message
> [...]
> lille stålstang.
> Er der nogen som ved hvad denne lille messingdims med

Hej!
En "pakdåse"
Venlig hilsen
Michael

Fra : Per N

Dato : 19-03-03 11:25

On Wed, 19 Mar 2003 10:58:37 +0100, "MFO" <mfro61@hotmail.com> wrote:

>En "pakdåse"

Takker.

Er der nogen som ved hvor det er billigst at købe en flok
af disse pakdåser ?

Jeg skal bruge en 12 - 14 stk, så jeg vil nødig betale
alt for meget.

mvh Per

Fra : mcloud

Dato : 19-03-03 11:05

"Per N" skrev d. 19-03-03 10:31 dette indlæg :
> [...]
> lille stålstang.
> Er der nogen som ved hvad denne lille messingdims med

Hej Per
Dimsen hedder en forpakning og kan skiftes med tryk på anlægget
mvh mcloud
Blikkenslager

http://www.kandu.dk/

Fra : Per N

Dato : 19-03-03 11:26

On Wed, 19 Mar 2003 10:05:13 GMT, "mcloud" <mcloud.news@kandu.dk>
wrote:

>Dimsen hedder en forpakning

Tak

>og kan skiftes med tryk på anlægget

Jeps, det var også det jeg regnede med at gøre.

Er der nogen som ved hvor det er billigst at købe en flok
af disse forpakninger/pakdåser ?

Fra : tomjur

Dato : 31-03-03 10:54

"mcloud" skrev d. 19-03-03 11:05 dette indlæg :
Spørgsmål til mcloud,
Jeg har prøvet at skille mit grohe 1000 batteri ad, men kan ikke få
løsnet de 2 messing ender, når drejestykkerne er afmonteret . De sidder
meget fast, er der noget forslag

http://www.kandu.dk/

Fra : mcloud

Dato : 19-03-03 11:49

> [...]
> lille stålstang.
> Er der nogen som ved hvad denne lille messingdims med

Hej Per
Du kan købe nye forpakninger hos Sanitetseksperten lige over for det nye
grøntorv i Valby på gl.Køgelandevej,kør om i gården og parker.
mvh mcloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Per N

Dato : 19-03-03 12:30

On Wed, 19 Mar 2003 10:49:06 GMT, "mcloud" <mcloud.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej Per
>Du kan købe nye forpakninger hos Sanitetseksperten lige over for det nye
>grøntorv i Valby på gl.Køgelandevej,kør om i gården og parker.

Hej

Ha ha, det er sgu lidt af en køretur.

OK, jeg skulle nok lige have nævnt at jeg bor i Aalborg,
så en butik i Kbh er ikke lige sagen.

Ellers mange tak for tippet.

mvh Per

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-03-03 16:46

Hej

Prøv "ica" (mener jeg det hedder), han bor i vejgård, tror nok det er
"hjermodsgade" det er vel nok Aalborgs billigste og han har det meste.

Mvh

Martin

Fra : Steen Andersen

Dato : 19-03-03 21:52

>Prøv "ica" (mener jeg det hedder), han bor i vejgård, tror nok det er
>"hjermodsgade" det er vel nok Aalborgs billigste og han har det meste.

Jep, bor lige i nærheden selv. Jeg ville have sagt at de har "alt" men sådan
er det seføli ikke helt.

Jeg tror også det er byens billigste, det er et ældre par der har den, og de
har kun åbent om formiddagen - somme tider holder de også lukket en uge, de
åbner nok kun når de gider, men de flinke og de har alt.........nå ja så det
meste da

mvh Steen

Fra : Per N

Dato : 19-03-03 22:31

On Wed, 19 Mar 2003 21:52:08 +0100, "Steen Andersen"
<duebjerg@ingenspammail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>åbner nok kun når de gider, men de flinke og de har alt.........nå ja så det

Jeg prøver den nævnte forretning i morgen. Så håber
jeg da de har åbent, for når den kun er åben om formiddagen,
så bliver jeg nødt til at "snige" mig væk fra jobbet en halv times
tid.

Tak for tippet til jer begge

mvh Per

Fra : Per N

Dato : 22-03-03 13:56

> [...]

>åbner nok kun når de gider, men de flinke og de har alt.........nå ja så det

Nå, så kom jeg da en tur forbi forretningen i Vejgård og
de havde da også pakdåserne, men til næsten samme
pris som i Bauhaus og Silvan, (75,-) så jeg købte kun et
par stykker.

Til gengæld fandt jeg samme pakdåser på nettet hos
vvs-direct til 35,- inkl. porto, så nu har jeg bestilt både
dem og en flok nye termostathåndtag derfra.
Sikke en pris forskel der på sådan nogen. Silvan skal
have 238 for præcis det samme håndtag som VVS-Direct
tager 159 for og det endda inkl. porto. Det er da noget
der tæller når man har 14 stks som skal skiftes.

mvh Per

Fra : Rolli

Dato : 23-03-03 06:13

On Sat, 22 Mar 2003 13:55:39 +0100, Per N <nospam@invalid.mail.dk>
wrote:

> [...]
>tager 159 for og det endda inkl. porto. Det er da noget
>der tæller når man har 14 stks som skal skiftes.

Pakdåserne koster 10 kr. i personalesalg på Danfoss, inkl moms......
Rolli

Fra : Per N

Dato : 23-03-03 21:20

On Sun, 23 Mar 2003 06:13:16 +0100, Rolli <rolli1@stofanet.dk> wrote:

>Pakdåserne koster 10 kr. i personalesalg på Danfoss, inkl moms......

Meget muligt, men dels er jeg ikke ansat ved Danfos og
dels er der lidt langt fra Aalborg til Sønderjylland.

Man må jo nøjes med det man kan få.

mvh Per

Fra : Zoëga

Dato : 23-03-03 09:18

"Per N" <nospam@invalid.mail.dk> wrote in message
> [...]
> vvs-direct til 35,- inkl. porto, så nu har jeg bestilt både
> dem og en flok nye termostathåndtag derfra.

Skal man også skifte termostathåndtagene med intervaller.
Mine ( jeg tror det er Hertz og Danfoss ) har siddet på siden
huset blev bygget ( 1963 ).

mvh

Søren

Fra : Per N

Dato : 23-03-03 21:26

On Sun, 23 Mar 2003 09:18:23 +0100, "Zoëga" <szoega@mail.dk> wrote:

>Skal man også skifte termostathåndtagene med intervaller.
>Mine ( jeg tror det er Hertz og Danfoss ) har siddet på siden
>huset blev bygget ( 1963 ).

Hvis de stadig virker er der jo ingen grund til at skifte dem,
men de gamle RAV håndtag er lavet på en måde så de med
årene bliver fyldt med støv og desuden er manchetten som
griber fat i rører, lavet med små skrøbelige plastik-flige som
nemt knækker når man afmonterer et 30+ år gammelt håndtag.
( mit hus er fra 69 )

De nyere RAV håndtag er lavet på en anden måde. Dels er
de lukkede for støv og dels er manchetten i et stykke, så
den knækker ikke så nemt.

mvh Per

Fra : Calle.

Dato : 24-03-03 08:42

Per N wrote:
> De nyere RAV håndtag er lavet på en anden måde. Dels er
> de lukkede for støv og dels er manchetten i et stykke, så
> den knækker ikke så nemt.

De nye er med "easy click on"
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Zoëga

Dato : 24-03-03 09:37

"Calle." <Calle@jyde.danmark> wrote in message

> De nye er med "easy click on"
> --
> Automatik Mekaniker
> Calle

Tak for oplysningerne. Jeg har kigget på nettet og set at de kan - for en
rimelig merpris - fås med
programmerbar natsænkning med indbygget ugeskema.
De kunne nok, med de nuværende oliepriser, svare sig at investere i et par
stykker af dem.

mvh

Søren

Fra : Calle.

Dato : 24-03-03 19:23

Zoëga wrote:
> [...]
> programmerbar natsænkning med indbygget ugeskema.
> De kunne nok, med de nuværende oliepriser, svare sig at investere i

Ja jeg har dem, Men da jeg arbejder hos Sauer-Danfoss, så har jeg adgang
til Danfoss serviceshop, (selvom det er 2 forskellige firmaer) der kan
de jo købes for et par hundrede, så da skal man ikke regne det som en
lille investering, men som en selvfølge
--
Automatik Mekaniker
Calle