Q: Isolering og dampspærre
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-03 07:39

Hej,

Jeg skal til at isolere mellem det kesisterende loft og et forsænket loft. I
den forbindelse er jeg kommet til at tænke på om det er nødvendigt / smart
at lægge dampspærre mellem isolering og gipsplader, når der nu er isoleret i
etageadskillesen? - Hvordan kommer det til at virke???

Gode råd modtages med tak.

pft.

Peter

---

Fra : To-Er Jensen

Dato : 20-03-03 00:50

<FedePede> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e7810c9$0$52184$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> at lægge dampspærre mellem isolering og gipsplader, når der nu er isoleret
> etageadskillesen? - Hvordan kommer det til at virke???

Hej Peter!
I bygningsreglementet er der regler for hvordan arbejdet må udførers.
Rockwool har lavt et lille hæfte " Den lille lune " Som fortæller alt om
isolering.
Du kan få den på byggemarkedet .
God arbejdslyst .
Hilsen Erling

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 23-03-03 22:02

> [...]
> at lægge dampspærre mellem isolering og gipsplader, når der nu er isoleret
> etageadskillesen? - Hvordan kommer det til at virke???

Ingen dampspærre i etageadskillelse.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"