Hjælp !! Myrer
Fra : Sonny Jensen

Dato : 18-03-03 21:05

Hej

Er der nogen der har et godt råd mod myrer !! Vi er flyttet for 3 mdr
siden, og her i vores "nye" bolig, er vi ved at blive løbet over ende af
myre.. det er især i køkkenet.. Det er som man siger på jydsk, " rigtig
træls "

På forhånd tak
hilsen
Susanne

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-03-03 21:11

On Tue, 18 Mar 2003 21:04:59 +0100, "Sonny Jensen"
<sonny_jensen@privat.dk> wrote:

>Er der nogen der har et godt råd mod myrer !

Vi vander dem "ned" - kog lidt vand og smid det i hovedet på dem.
Myrerne dør øjeblikkeligt, og på et tidspunkt er der ikke flere. Især
dem, som lægger æggene er værd at ramme. Vi sætter også
myrelokkedåser, men hot water er langt mere effektivt.

I sommers var vi igen plaget af myrerne på terrassen, indtil jeg fandt
deres bo. Jeg løb ind og kogte noget vand, som efterfølgende blev
smidt direkte i boet. Herefter var der ingen myrer resten af sæsonen !

Jeg bruger vand både ude og inde - pt. jager vi dem med vand i
køkkenet :)

/Mogens

Fra : Dan

Dato : 19-03-03 06:37

Kogende vand!
Det lyder sikkert dumt, men er reelt nok - det er det eneste, der virkelig virker effektivt!

Lad være med at falde for fristelsen til at bruge gift!
Find deres bo, og hæld kogende vand derned!

Jeg havde samme problem sidste år, og fandt deres bo, under nogle sten ved indkørselen.
En dag, hvor solen skinnede, så havde myrerne selvfølgelig flyttet alle deres æg, op lige under stenene.
Der var også de fleste myrere, og sikkert også dronningen, der ligger æg.

I hvert fald forsvandt myrerne, da jeg løftede stenene og overhældte dem og æggene med kogende vand.
Jeg gjorde det igen et par dage efter, og siden havde jeg ingen myrere resten af sommeren!

Så, de kan bare komme an igen i år

mvh.,
Dan

Fra : Per N

Dato : 19-03-03 07:29

On Wed, 19 Mar 2003 06:37:08 +0100, "Dan" <me@surfmail.dk> wrote:

> Kogende vand!
> Det lyder sikkert dumt, men er reelt nok - det er det eneste, der virkelig virker effektivt!

Jeg har samme problem med myrer i flere af rummene i mit hus.

Kogende vand virker fint, men det er jo ikke uden problemer at hælde
litervis af kogende vand ud indendørs. Klinkegulvet i køkkenet kan
sikkert godt klare det, men parketgulvene i de andre rum er jeg ikke
så sikker på har godt af det.
Er der ikke noget som er lidt nemmere at bruge indendørs og som
virker?

mvh Per

Fra : JEY

Dato : 19-03-03 07:42

Trionol 810... købes i Matas !!

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-03-03 07:47

"Per N" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Er der ikke noget som er lidt nemmere at bruge indendørs og som
> virker?

Fluespray langs gulv og paneler der, hvor de kommer op.
Det kan holde myrerne stangen, men fjerner ikke "roden" radikalt - og så
kunne du jo vande udendørs langs soklen med en eller anden form for gift
(eller kogende vand, hvis du kan finde boet).

Hilsen Inger

Fra : Ghita

Dato : 19-03-03 15:06

I news:ta3g7v867p7gehhm8a4ej7n00drs3omigi@4ax.com griflede Per N:

> [...]
> så sikker på har godt af det.
> Er der ikke noget som er lidt nemmere at bruge indendørs og som

Kanel ...............

--
God bagjul...
Ghita

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-03-03 15:28

"Ghita" skrev
> Kanel ...............

Kanel er godt mod myrer, men man skal passe på
ikke at få det i støvsugeren. Så lugter
hele huset som juleaften de næste mange gange
man støvsuger.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-03-03 18:48

Det eneste vi har held med er "myrelokkedåser" (efter at have prøvet
alverdens husråd)

Desværre er det jo noget giftigt stads men det virker ...

/A