Problemmer med æ ø og å
Fra : Karsten

Dato : 19-03-01 15:44

Jeg har problemmer de bogstaver, og det forstår jeg ikke, for jeg køre med
tegntabel "850" i config.sys - det sker kun nåre jeg bruger følgende program
"inf2html, kan det ikke rettes på en eller anden måde ;-(

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 19-03-01 18:24

On Mon, 19 Mar 2001 14:43:43, "Karsten" <kfcdk@hotmail.com> wrote:

>Jeg har problemmer de bogstaver, og det forstår jeg ikke, for jeg køre med
>tegntabel "850" i config.sys - det sker kun nåre jeg bruger følgende program
>"inf2html, kan det ikke rettes på en eller anden måde ;-(

Hvordan kommer problemet til udtryk? Hvad er det for nogle filer du
konverterer? Dine egne?

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Karsten

Dato : 19-03-01 19:02

<torsten.balle.koefoed@somewhere.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kommer problemet til udtryk?
Prøv at kigge lidt på følgende linie.-

(bn folderen OS/2 Warp Server Sikkerhedskopi,r/Genindl's p? arbejdspladsen,
og ?bn ikonen Sikkerhedskopi,r/Genindl's)

> Hvad er det for nogle filer du konverterer? Dine egne?

Øh kører du ikke, eller bruger os/2, ?. for så kan jeg fortælle at det
drejer sig om hjælpe-filerne i os/2

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 20-03-01 00:04

On Mon, 19 Mar 2001 18:02:14, "Karsten" <kfcdk@hotmail.com> wrote:

>(bn folderen OS/2 Warp Server Sikkerhedskopi,r/Genindl's p? arbejdspladsen,
>og ?bn ikonen Sikkerhedskopi,r/Genindl's)

Dvs. Å = , æ = ', å = ?, <cr> = r/, osv.?

Hvis de forkerte tegn er af mere "eksotisk" karakter (hvis Outlook
Express har lavet om på de tegn, du reelt har skrevet til mig), kan du
muligvis slippe afsted med at åbne HTML'erne i en tekst-editor og køre
en search&replace.

Hvis ikke: Har du prøvet med tegntabel 865 (nordisk)? Jeg tvivler på
dette virker, da det lyder mest af alt som om inf2html ikke understøtter
nationale tegn, medmindre du har overset nogle indstillinger i
programmet. Måske skal man fortælle det specifikt, hvilken tegntabel man
bruger.

>Øh kører du ikke, eller bruger os/2, ?.

Jo, det har jeg skam gjort i en del år efterhånden.

>for så kan jeg fortælle at det drejer sig om
>hjælpe-filerne i os/2

Det kunne jo også være andre hjælpefiler, f.eks. nogle du selv havde
kompileret.

Fra : Karsten

Dato : 20-03-01 18:43

> [...]
> nationale tegn, medmindre du har overset nogle indstillinger i
> programmet. Måske skal man fortælle det specifikt, hvilken tegntabel man

Det virker ikke, og programmet INF2HTML - kan ikke ændres, hvad jeg ind til
vider har lagt mærke til, men det kan sådan set også være lige meget nu, for
jeg fandt ud af, at når programmet konvetere "inf-filerne til html, tager
den ikke billederne med"