Opstartsbillede i Mozilla
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-03-03 16:37

Hov - er Mozilla pludselig blevet voksen? Dino'en er væk og
erstattet af en mere "corporateminded" tekst på ensartet baggrund.

Sådan set kan jeg meget godt lide det nye startbillede - den gamle
kan godt se lidt for useriøs ud - men min søn (2 år) var noget
skuffet da Mozillaen pludselig var væk. Kan man vælge den gamle et
andet sted?

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Kong Kent

Dato : 17-03-03 16:42

> Hov - er Mozilla pludselig blevet voksen? Dino'en er væk og
> erstattet af en mere "corporateminded" tekst på ensartet baggrund.

Ja, det er sq lidt kedeligt.

> [...]
> kan godt se lidt for useriøs ud - men min søn (2 år) var noget
> skuffet da Mozillaen pludselig var væk. Kan man vælge den gamle et

Aner det ikke. Har ikke noget svar, men ville bare lige tilkendegive min
enighed i dit postulat. Det er godt nok en kedelig opstartsbavian de har
fået stillet på benene.

Spørgsmålet er så: Hvorfor lader du ikke bare være med at opdatere? Er der
nogle funktioner i 1.3 du ikke kan undvære i forhold til 1.2.1, for så kan
du jo bare fortsætte med 1.2.1 - og dino'en! :)

Kent Kirkegaard Jensen.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-03-03 16:47

Kong Kent skrev:

> Spørgsmålet er så: Hvorfor lader du ikke bare være med at
> opdatere?

Jeg kan ikke lade være ;)

> Er der nogle funktioner i 1.3 du ikke kan undvære i
> forhold til 1.2.1, for så kan du jo bare fortsætte med 1.2.1 -
> og dino'en! :)

Jeg kunne jo også bare nøjes med 1.3 B. Men det er ikke holdbart i
længden - hvad så nå næste opdatering kommer.

Som nævnt så er jeg også udmærket tilfreds med den nye udgave. Det
er mest på min hjemmemaskine at jeg gerne ville beholde den gamle
(af hensyn til sønnike). Jeg kan selvfølgelig også bare have en
gammel version liggende ved siden af.

Fra : Camilla Krag Jensen

Dato : 17-03-03 17:10

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> [...]
> kan godt se lidt for useriøs ud - men min søn (2 år) var noget
> skuffet da Mozillaen pludselig var væk. Kan man vælge den gamle et

Ja, man kan downloade alle mulige former for dinoer og andet godt på
www.deskmod.com. Jeg fandt en der næsten ligner den gamle, den er bare
lidt større: http://deskmod.com/core.mod?show=showskin&skin_id=14766.

Når du har downloaded den omdøber du den til mozilla.bmp og lægger den i
Mozilla-mappen (på min computer er det:
C:\Programmer\mozilla.org\Mozilla), så skulle du gerne have dinoen
tilbage på skærmen.

Camilla

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 17-03-03 17:10

Nu ved jeg ikke lige med 1.3'eren, men i de forrige versioner har man
blot skullet placere et billede, navngivet mozilla.bmp, i samme
bibliotek som mozilla.exe
Så hvis du kan finde et billede af den gamle splash screen et sted,
skulle resten være ligetil...

Mvh. Kristian Nejsum

Fra : Stig Nygaard

Dato : 17-03-03 18:17

Hej Jens

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Hov - er Mozilla pludselig blevet voksen? Dino'en er væk og
> erstattet af en mere "corporateminded" tekst på ensartet baggrund.

Det er pga. nogle oprethavs problemer at den gamle splash er fjernet.
Ved bare at skrive Mozilla på en orange baggrund er de nok ca. 110%
sikre på ikke at få problemer

Man kan let selv ligge sin egen splash-fil ind hvis man vil, og rundt
omkring på nettet kan du også finde nogle forslag. Et udgangspunkt er
http://www.lemnet.com/mozilla/ som også har links til andre sider.

De pæneste jeg har kunne finde, er dem på

http://hem.passagen.se/wowtip/index2.html

og de første på

http://www.slater.ch/moz/

De øvrige jeg har set rundt omkring har jeg ikke syntes var særlig
kønne. Meeen smag og behag er jo forskellig, såå...

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-03-03 11:16

In dk.edb.internet.software.browser, Stig Nygaard <stig@REMOVE-
THISrockland.dk> says...
> Man kan let selv ligge sin egen splash-fil ind hvis man vil, og rundt

Jeg kan ikke forstå det fede i at få sit arbejde afbrudt af noget så
irriterende som en splash-screen.

Og jeg kan heller ikke få Mozilla til konsekvent at droppe det splash-
værk.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-03-03 13:00

Jesper G. Poulsen wrote:

> In dk.edb.internet.software.browser, Stig Nygaard <stig@REMOVE-

> Jeg kan ikke forstå det fede i at få sit arbejde afbrudt af noget så
> irriterende som en splash-screen.

Enig.

> Og jeg kan heller ikke få Mozilla til konsekvent at droppe det splash-
> værk.

Hvilket styresystem? Jeg ser aldrig splashbilledet, men jeg må indrømme,
at jeg ikke kan huske, om jeg har ændret noget i Mozilla en gang for
længe siden, eller om det er styresystemet, der stopper det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 18-03-03 13:38

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvilket styresystem? Jeg ser aldrig splashbilledet, men jeg må indrømme,
> at jeg ikke kan huske, om jeg har ændret noget i Mozilla en gang for
> længe siden, eller om det er styresystemet, der stopper det.

Jeg har ikke og har aldrig haft en splash i hverken 1.0, 1.0.1, 1.2, 1.2.1
og 1.3.

Jeg bruger Mandrake Linux 9.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://www.tux3do.com/shop.htm

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-03-03 16:32

In dk.edb.internet.software.browser, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> says...
> Hvilket styresystem? Jeg ser aldrig splashbilledet, men jeg må indrømme,

Windows. Det afhænger af hvordan Mozilla startes. Hvis den startes med
Quick-Launch så er der ingen splash-screen, men hvis den startes
manuelt, så er der splash-screen udover det hele. Og nosplash-
parameteren virker ikke.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 18-03-03 13:55

Hej Jesper

Jesper G. Poulsen wrote:
> Jeg kan ikke forstå det fede i at få sit arbejde afbrudt af noget så
> irriterende som en splash-screen.

Hvis den tager lang tid om at starte op kan jeg da godt forstå at nogen
gerne vil se en indikation på at programmet er ved at starte (hvis ikke
styresystemet selv viser det på en anden måde). Ville sikkert ikke bruge
det med "fast load" (eller hvad det hedder) aktiveret i
Windows-versionen, men uden dette aktiveret synes jeg det er meget rart.

> Og jeg kan heller ikke få Mozilla til konsekvent at droppe det splash-
> værk.

Windows-versionen? Formoder du har lavet en ikon hvor den krævede
parameter er lagt ind i "Shortcut target" (Win98 terminologi) for at
fjerne splash-billedet?

Problemet er selvfølgelig bare når browseren startes inddirekte og ikke
fra ikonen... Ved ikke hvad man kan gøre ved det, men man skulle da tro
at det var muligt at sætte op i prefs.js et sted?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-03-03 16:35

> [...]
> Hvis den tager lang tid om at starte op kan jeg da godt forstå at nogen
> gerne vil se en indikation på at programmet er ved at starte (hvis ikke

Jeg kan generelt ikke fordrage splashscreens uanset om programmerne
starter hurtigt eller ej. Så længe splash-screenen er der kan man jo
ikke bruge maskinen til andet (dybt frustrerende).

> Windows-versionen? Formoder du har lavet en ikon hvor den krævede

Se mit svar til Kim Ludvigsen.

Fra : Esben

Dato : 18-03-03 13:57

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> [...]
> irriterende som en splash-screen.
>
> Og jeg kan heller ikke få Mozilla til konsekvent at droppe det splash-
Hvis du under Preferences ->Advanced , krydser af i Quick Launch ,så
slipper du for splash-screen.

/ Esben

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-03-03 16:37

In dk.edb.internet.software.browser, Esben <esben@nejtakmail.dk> says...
> Hvis du under Preferences ->Advanced , krydser af i Quick Launch ,så
> slipper du for splash-screen.

Ja, men hvis quick-launch ikke er aktivt, så starter den alligevel med
splash-screen.

Nogle gange dør explorer og tager quick-launch ikonet med sig. Hvis jeg
derefter fjerner mozilla i taskmanageren og klikker på et link, så
dukker den forb**** splash-screen op alligevel...