jeg skriver opgave
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 17-03-03 12:40

Jeg mangler genrelle links der kan hjælpe mig i min opgave
DKP under 2 verdenskrig.

Hvorfor gik Danmarks kommunistiske parti (1) så sendt ind i
modstandskampen.Hvorfor gik de ind

Med hvilke motiver gik de ind .

Hvad var deres mål, med den kamp.

..

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
http://billedafborge.subnet.dk/

Fra : Leif Thor Olsen

Dato : 17-03-03 17:34

Hej B¢rge.

> [...]

BHJ> DKP under 2 verdenskrig.

BHJ> Hvorfor gik Danmarks kommunistiske parti (1) så sendt ind i

Du kunne måske bevæge dig hen til dit nærmeste bibliotek. Du finder gruppe
96.71 (Danmark under besættelsen), der er svar på dine sp¢rgsmål. Havde
Stalin
og Hitler forresten ikke underskrevet en ikke-angrebs kontrakt?

Stram stavningen op, B¢rge

--
Mvh. Leif - leif@nightcall.dk

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 17-03-03 20:51

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler genrelle links der kan hjælpe mig i min opgave
> DKP under 2 verdenskrig.

se evt her:

http://www.leksikon.org/art.php?n=600

VH
Carsten
www.fysikogkemi.dk

Fra : Valdemar Lund

Dato : 18-03-03 20:27

"Carsten D Andersen" <dettmaring@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e76270d$0$4350$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Hej Børge .

Det er ikke spor vanskelig at forstå for os som husker krigen.
Kommunisterne som iøvrigt er nøjagtig samme surdej som Nazister
Gik skam overhovedet ikke ind i noget som var farligt før Hitler gik til
angreb på Rusland og Dkp fra Moskva Fik besked på at gå imod kontubernalerne
i Tyskland, desværre for dem var vi jo ikke parat til helt at underkaste os
den intellektuelle bærme som har givet et forholdsvist godt demokrati så
mange problemer i efterkrigstiden.De var heldigvis ikke nok til på
foretrukken vis at dolke os i ryggen.
Mvh. Valdemar.

Fra : Ove C. Kronborg

Dato : 03-04-03 21:59

Så længe Hitlers og Stalins aftale fra august 1939 holdt (ikke angrebspagt
med en hemmelig tillægsprotokol om at dele Polen mellem sig), så var
nazisterne og kommunisterne på samme side.Det var Moskvas parole, der blev
fulgt af DKP. Først efter tyskernes angreb på Sovjetunionen 20. juni 1941
ændrede det sig. Det er i al enkelthed forklaringen.

Der findes bunker af historisk litteratur herom, men du kan begynde med at
læse de første kapitler i Bent Jensens bog "Bjørnen og haren".

mvh.
Ove