Træbeskyttelse
Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 17-03-03 12:12

Jeg har et sommerhus (træ), der snart trænger til en ordentlig gang
træbeskyttelse, så påsken er afsat til formålet.

Da vi snakker om ca. 100 kvm facade + døre, karme og udhæng mm, og jeg samtidig
hører til typen der helst vil slippe så nemt om ved det som muligt, vil jeg
gerne høre om nogle forslag til produkter mm. som vil begrænse indsatsen.

Bare tanken om at skulle starte med grund- og algerens får (kold)sveden frem på
min pande, så forslag der mindsker indsatsen er prioriteret over forslag der
mindsker prisen (dog uden involvering af håndværkere).

Huset er med "klinklagte" brædder (ca. 2 cm tykke), så umiddelbart tror jeg ikke
at rulle kan benyttes, men andre ved måske bedre?! Findes der produkter der kan
smøres på uden forudgående brug af rensemidler? Og helst med lang holdbarhed.
Heldækkende produkter påregnes benyttet (og uden farveskift).

Og andre gode ideer!

PFT.
--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen

Fra : Frederiksen

Dato : 17-03-03 19:04

> [...]
der
> mindsker prisen (dog uden involvering af håndværkere).

Køb en lille gardena vandforstøver (1,25 l ) med pumpe. Lav en
rodalon-opløsning, og sprøjt det på træværket. Skal virke nogle dage, og så
kan du børste hele facaden med en stiv kost.

Egentlig kan du teoretisk komme olie på, på samme måde, men jeg vil ikke
anbefale det. Brug en fornuftig stor pensel, ddet er faktisk både nemt og
hyggeligt.

Mvh Maria

Fra : kk1@privat.dk

Dato : 19-03-03 11:34

>Køb en lille gardena vandforstøver
>(1,25 l ) med pumpe. Lav en
>rodalon-opløsning, og sprøjt det på

Hvor er det lige man køber rodalon? Apoteket? Jeg har søgt via
google/jubii uden synderligt held.

>pensel, ddet er faktisk både nemt og
>hyggeligt.

...ja, ja, det er der nu delte meninger om

Mvh,
Kim

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-03-03 12:20

kk1@privat.dk wrote:

> Hvor er det lige man køber rodalon? Apoteket? Jeg har søgt via
> google/jubii uden synderligt held.

Jeg har købt Rodalon hos Matas.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

Your system which soared/so freely on gliding wings/now hangs frozen and blue

Haiku by Alan Tuplin

Fra : Per N

Dato : 19-03-03 12:44

On Wed, 19 Mar 2003 12:20:07 +0100, Roberto Saldo <rs@oersted.dtu.dk>
wrote:

>Jeg har købt Rodalon hos Matas.

Bilka har det også

mvh Per

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 19-03-03 12:40

<kk1@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er det lige man køber rodalon? Apoteket? Jeg har søgt via
> google/jubii uden synderligt held.

Hej Kim

Jeg køber det såmænd hos min købmand. Mon ikke, du kan finde det i
rengøringsafdelingen?

MVH Mette

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-03-03 18:18

<kk1@privat.dk> skrev i en meddelelse >

> Hvor er det lige man køber rodalon?

alle større supermarkeder

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 19-03-03 18:44

Inger Pedersen wrote:

> alle større supermarkeder

Eller Matas
Ebbe

Fra : Lykke

Dato : 17-03-03 20:57

undskyld, men hvor er du doven
man kommer bare ikke let til et godt resultat.
sådan er det bare.
algedræber- husrens, stålbørste, sandpapir, brede pensler, grundingsolie på
tørre steder og måske 2x træbeskyttelse og masser af kalorier.
så lover jeg dig med stort smil, at det også er pænt til næste år.
rigtig god påske - fra bygningsmaleren.

Fra : Johnny H. Nielsen

Dato : 18-03-03 02:14

> [...]
> Kim Kolmorgen
> Hjemmeside: http://www.kolmorgen.net/
> Spamprotection: "From" adresse kan ændres uden varsel.

Hej Kim.

Hvis du har mod på det, så prøv at gå ind på http://www.tvshop.com/ under hjemmeartikler led efter Paintstick. Det er et malerullesystem, hvor du suger maling op i en beholder og trykker det ud i rullen efter behov. Jeg har selv købt en, men ikke brugt den endnu Jeg har set på TV, at den også skulle kunne bruges på 'klinkevæg'. (og det går stærkt) Måske andre der har prøvet den, kan fortælle om den virkelig er så god.

Venlig hilsen
Johnny H. Nielsen

Fra : kk1@privat.dk

Dato : 19-03-03 11:36

...er der iøvrigt nogle midler der kan anbefales frem for andre,
ex. Pinotex, Gori, Solignum mmm. eller er det bare ren
religionskrig?

Mvh,
Kim