Tilføje event dynamisk (onclick)
Fra : Tonny Andersen

Dato : 19-03-01 14:39

Hej Alle

Kam man i ie55 tilføje et event i runtime.

feks.

Man har følgende div tag:

og i sin script kode kunne man skrive
function testfunction() {
}

testid.onclick="testfunction()";

og derefter kommer div tagen til at se sådan du.

Kan dette lade sig gøre på en eller anden måde.

Mvh Tonny

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 19-03-01 15:23

"Tonny Andersen" <tan@bording.dk> wrote in message
> [...]
> }
>
> testid.onclick="testfunction()";
>
> og derefter kommer div tagen til at se sådan du.

Det tvivler jeg på.

> Kan dette lade sig gøre på en eller anden måde.

Kan du ikke bare lave et tjek i din funktion så den kun bliver udført hvis
dette eller hint er opfyldt ?

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-03-01 16:28

"Tonny Andersen" <tan@bording.dk> wrote in message
> Kam man i ie55 tilføje et event i runtime.

Jeg tror det eneste der lige kan løse det er "eval", jeg har lige skrevet
lidt slam-kode til dig. Det virker på min IE5.5.

Men når man bruger "eval" PLEJER der at være en bedre måde! Du kan evt.
beskrive din problemstilling mere præcist.

<script>
testidfunction = "alert('Du har klikket på testid!')";
</script>

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 19-03-01 17:16

"Tonny Andersen" <tan@bording.dk> wrote
> testid.onclick="testfunction()";
>
> og derefter kommer div tagen til at se sådan du.
>
> Kan dette lade sig gøre på en eller anden måde.

Du kunne også med fare for at få andre browsere med end IE5.5 pakke din

og så ændre Anchor taget til en anden javascript function med dette:

document.getElementById("link").href = "javascript: funktion()";

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på