Kan man plante ny hæk i Påsken?
Fra : jfo

Dato : 17-03-03 10:06

Jeg ved godt man plejer at plante hæk i Oktober, men er det også muligt at
gøre det i påsken?
Der er jo et behageligere klima i Påsken....vi snakker almindelig hæk som
liguster eller lignende.

-JFO.

Fra : Zoëga

Dato : 17-03-03 11:48

"jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> gøre det i påsken?
> Der er jo et behageligere klima i Påsken....vi snakker almindelig hæk som

Stor set alt kan plantes i påsken, det er de dage i foråret, hvor
planteskolerne har allermest travlt.

mvh

Søren

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-03-03 19:42

On Mon, 17 Mar 2003 11:47:31 +0100, "Zoëga" <szoega@mail.dk> wrote:

>Stor set alt kan plantes i påsken, det er de dage i foråret, hvor
>planteskolerne har allermest travlt.

Påsken er stort set kun overgået af Mors dag mht. travlhed.

(Og damn hvor føles det rart at være tilbage i 'faget'

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Pia J

Dato : 17-03-03 14:49

> [...]
> gøre det i påsken?
> Der er jo et behageligere klima i Påsken....vi snakker almindelig hæk som

Den skal nok have mere vand i løbet af sommeren end den tilsvarende periode
efter plantning om efteråret. En hel del mere med mindre vi får meget regn.

:Pia

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-03-03 19:41

On Mon, 17 Mar 2003 14:48:51 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Den skal nok have mere vand i løbet af sommeren end den tilsvarende periode
>efter plantning om efteråret. En hel del mere med mindre vi får meget regn.

Påsken falder godt nok ret sent i år, men ellers er det en god tid at
plante hæk i. Og det er ikke ensbetydende med at hækken nødvendigvis
skal vandes meget mere end hvis den sættes om efteråret. Men risikoen er
der. Og man skal helst være opmærksom på det, det vil være trist at den
ikke trives optimalt, den koster jo alligevel penge...