fejl på DB kald efter server flytning
Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 16-03-03 21:36

Hej

Efter vores site er blevet flyttet fra en server til en anden, har vi haft
nogle problemer med vores database adgang.

Der fremkommer følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xae0 Thread 0x948
DBC 0x1352d024 Jet'.
\\*******\DATA\USERDATA\O\WWW.FLY.OPASIA.DK\DOCS\ADMIN\../multiuse/dbmember.
inc, line 7

Her er vores kald til DB (dbmember.inc):

<%
place = "\\*******\data\userdata\o\www.fly.opasia.dk\databaser"
Streng1 = "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="
Streng2 = "\vacc-dk.mdb;UID=ADMIN;PWD=;"
AccessDataBase = Streng1 & place & Streng2
Set database = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
database.Open AccessDataBase
%>

Det eneste som er blevet ændret efter flytningen er linket til DB.... alt
andet er som altid.

Er der nogen som ligger inde med de vise sten, så er jeg en glad
modtager.... især da vores ISP åbenbart ikke kan finde en løsning.

Jon Klose Larsen
VACC-DK Webmaster
www.vacc.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-03-03 22:10

Jon Klose Larsen skrev:
> place = "\\*******\data\userdata\o\www.fly.opasia.dk\databaser"

Denne sti ligner umiddelbart en *nix sti, hvis i er blevet flyttet
til en *nix maskine kan i ikke bruge access.

--
Jakob Andersen

Fra : Arne

Dato : 16-03-03 23:52

> [...]
> Streng2 = "\vacc-dk.mdb;UID=ADMIN;PWD=;"
> AccessDataBase = Streng1 & place & Streng2
> Set database = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Prøv at bruge ServerMappath istedet (synes din streng er en smule
uigennemskuelig), da der kan være noget med en absolut sti der ikke virker.

Prøv denne afart med evt. ændring i mappe/database alt efter din placering i
dit domæne:

' DSNLess forbindelse til databasen
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&
Server.MapPath("mappenavn/vacc-dk.mdb") &";UID=ADMIN;PWD=;"

--
mvh.
Arne Rasmussen

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 17-03-03 06:39

> [...]
> myConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&
> Server.MapPath("mappenavn/vacc-dk.mdb") &";UID=ADMIN;PWD=;"

Jeg har også prøvet at bruge server.mappath... uden held.

Jon

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-03-03 07:44

Jon Klose Larsen skrev:
> Jeg har også prøvet at bruge server.mappath... uden held.

Har du prøvet at udskrive svaret fra denne?

--
Jakob Andersen

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 17-03-03 16:14

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at udskrive svaret fra denne?

Det har jeg gjort, og det giver samme resultat som ved at bruge det direkte
link.

Nu ser det dog ud til at min ISP har fundet fejlen og rettet den.... dog
uden at give mig nærmere besked ??? Det ville dog have været rart at vide
hvad der gik galt, så man kunne undgå fejlen i fremtiden.

Tak for hjælpen.

Jon