Popup i Mozilla
Fra : Bobber

Dato : 16-03-03 19:38

Dav Dav

Nu har jeg slået popup vinduer fra i Mozilla
hvad så hvis jeg kommer ind på en side hvor
der godt må poppe vinduer op
hvad gør jeg så ?
er der en knap jeg kan holde nede ?

Bobber

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-03-03 19:54

Bobber wrote:

> Nu har jeg slået popup vinduer fra i Mozilla
> hvad så hvis jeg kommer ind på en side hvor
> der godt må poppe vinduer op
> hvad gør jeg så ?

Hvis du har en af de nyere versioner:
Klik på "Tools" i menuen, vælg "Popup manager" og derefter "Allow popups
from this site".

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 16-03-03 20:50

Hej Bobber

Bobber wrote:
> Nu har jeg slået popup vinduer fra i Mozilla
> hvad så hvis jeg kommer ind på en side hvor
> der godt må poppe vinduer op
> hvad gør jeg så ?
> er der en knap jeg kan holde nede ?

Først og fremmest, så er det kun "unrequested popups" Mozilla blokerer.
Det vil sige at den f.eks. blokerer popups trigget af en onload-handler
på dokumentet. Hvis du derimod klikker på et link der trigger noget
javascript der laver en popup, så skulle den poppe up. Det er rigtig
smart, og fører i 99% af alle tilfælde til at uønskede popups blokeres
og de ønskede åbnes. Men der er selvfølgelig stadig enkelte tilfælde
hvor den kan gå galt. Du har 2-3 muligheder:

1) Du kan editere manuelt i user.js eller prefs.js. Her kan du med en
tekst-editor angiver speciel opsætning for enkelte domæner. I det hele
taget har du mulighed for at sætte en masse specielle ting op her, men
det er for nørder og man kan let komme galt afsted.

2) Hvis du bruger den nye Mozilla 1.3, så har den både en "white list"
og en "black list" for popups. Her kan du angiver domæner hvor popups er
altid er tilladt eller hvor popups aldrig er tilladt. Når du står på en
side hvor popups altid skal tillades, så vælger du bare: Tools -> Popup
Manager -> Allow Popups from this Site.

3) Installér Preferences Toolbbar fra XULPlanet. Med den kan lave en
ekstra toolbar hvori du blandt andet kan ligge en checkbox hvor du kan
slå popups til og fra "on-the-fly". Har også mange andre nyttige
genveje. URL: http://www.xulplanet.com/downloads/prefbar/

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk