Japansk ahorn
Fra : Lotte Jul Jensen

Dato : 16-03-03 19:23

Sidste forår købte jeg en japansk ahorn. Jeg troede det blev til et træ, men
har siden fundet ud af at det kun bliver til en lille busk!!!
Er der nogen som kan anbefale mig et flot træ med rødlige blade.

Hilsen Lotte

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-03-03 19:45

"Lotte Jul Jensen" <lottejul@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har siden fundet ud af at det kun bliver til en lille busk!!!
> Er der nogen som kan anbefale mig et flot træ med rødlige blade.

Hvis du stammer den japanske løn lidt op, bliver det til et lille træ.
Noget af det flotteste, synes jeg, men de dør for mig.
Hvor stort må træet blive?
Og hvad skal det dele have med?
Blodblomme kunne måske være en mulighed (blomstrer i maj) - hvis det er for
stort: dværgudgaven. Den har jeg selv plantet til erstatning for den
japanske løn, som gang på gang dør for mig.
Hvis du har ½ tønde land til rådighed: blodbøg.

Hvis prisen er ligegyldig, kunne du gå i en velassorteret planteskole, når
træer og buske har fået blade, og så købe et pottet eksemplar af et træ, du
kan lide.
Eller finde ud af, hvad du kan lide, og så plante en billigere barrodsudgave
til efteråret

Hilsen Inger

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-03-03 19:59

Lotte Jul Jensen skriver:

> Sidste forår købte jeg en japansk ahorn. Jeg troede det blev til et træ, men
> har siden fundet ud af at det kun bliver til en lille busk!!!
> Er der nogen som kan anbefale mig et flot træ med rødlige blade.

Nej det er et lille træ, giv det noget gødning og dæk jorden med træflis så gror
det hurtiger.