HJÆLP! undelete på en ext3 partition
Fra : Peter Andersen

Dato : 16-03-03 16:04

Er lige kommet til at slette 20GB data på en ext3 partition som ikke skulle
slettes. Jeg kører ext3.

Er det muligt at lave en undelte på en ext3 partition??

vh. Peter

Fra : Jesper Krogh

Dato : 16-03-03 16:21

I dk.edb.system.unix, skrev Peter Andersen:
> Er lige kommet til at slette 20GB data på en ext3 partition som ikke skulle
> slettes. Jeg kører ext3.
>
> Er det muligt at lave en undelte på en ext3 partition??

Ja, prøv evt at læse denne tråd:
http://www.sslug.dk/emailarkiv/teknik/2003_03/msg00076.html

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Peter Andersen

Dato : 16-03-03 16:30

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> wrote in message

> Ja, prøv evt at læse denne tråd:
> http://www.sslug.dk/emailarkiv/teknik/2003_03/msg00076.html

Syntes ikke rigtig der er positivt at finde når vi snakker ext3?

Peter

Fra : Jesper Krogh

Dato : 16-03-03 16:31

I dk.edb.system.unix, skrev Peter Andersen:

> "Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> wrote in message
> skulle

> Syntes ikke rigtig der er positivt at finde når vi snakker ext3?

Som der også står i tråden så kan du benytte alle de samme ting på ext3
som på ext2 da formatet på disken er 100% bagudkompatibelt. Dvs. alt i
ext2 er også i ext3.

Fra : Peter Andersen

Dato : 16-03-03 23:37

Jesper Krogh wrote:

> Som der også står i tråden så kan du benytte alle de samme ting på
> ext3 som på ext2 da formatet på disken er 100% bagudkompatibelt. Dvs.
> alt i ext2 er også i ext3.

Ja, det er sørme rigtigt. Jeg er igang med at få kopieret filern, der ligger
i hvertfald en del GB som er hvad jeg skal bruge. Det tager tid!

Tak for hjælpen..

Peter

Fra : Peter Andersen

Dato : 17-03-03 09:21

Peter Andersen wrote:

> Ja, det er sørme rigtigt. Jeg er igang med at få kopieret filern, der
> ligger i hvertfald en del GB som er hvad jeg skal bruge. Det tager
> tid!

Er der en måde hvorpå man kan få denne her kopieringsprocess til at løbe
lidt hurtigere? jeg bruger MC til at få adgang til filerne og så kopierer
jeg dem over på en anden partition... men den kører kun med 40-50kb/sec.
Startere hurtigere, men falder så.
Det er en del GB jeg skal ha lavet, store wavfiler, så det tager dage at
gøre det på denne måde.

vh. Peter

Fra : Jesper Krogh

Dato : 17-03-03 12:33

> [...]
> Startere hurtigere, men falder så.
> Det er en del GB jeg skal ha lavet, store wavfiler, så det tager dage at

Du kan jo prøve det som var på min side, det går rimeligt hurtigt, men
jeg kan ikke anbefale at du restorer til samme partition.

Fra : Peter Andersen

Dato : 17-03-03 14:32

> Du kan jo prøve det som var på min side, det går rimeligt hurtigt, men
> jeg kan ikke anbefale at du restorer til samme partition.

Ja, det kører nu og kører jo faktisk rigtig godt! Den er bemærkelsesværdig
hurtig til at restore filerne, og nej selvfølgelig bruger jeg ikke samme
partition til at restore til.
Har allerede 8GB som ser ud til at køre.
Desværre (og det er min egen fejl) var jeg ikke hurtig nok til at få lukket
for skrivning til disken, så der er ikke alt hvad jeg har mistet, men det er
bedre end ingenting.

Tak for hjælpen.