muldvarpe !!
Fra : Peter

Dato : 16-03-03 13:40

Hej NG

Har en ustyrlig masse vuldvarpe/mosegrise - nogen, der kender et VIRKELIG
godt middel til at komme af med dem ?

hilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 16-03-03 13:44

"Peter" <kipe@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Har en ustyrlig masse vuldvarpe=MULDVARPE !/mosegrise - nogen, der kender
et VIRKELIG
?
Peter

Fra : Frederiksen

Dato : 16-03-03 17:17

> et VIRKELIG
> ?
> Peter

En kat - og det er ingen vittighed. Vi har haft et par stykker, og katten
gav sin far den ene. Den anden smagte ikke godt, men katten synes åbenbart
ikke far skulle have resterne

Ellers har jeg ikke hørt om nogen effektive midler - en jagthund, måske?

Mvh Maria

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-03-03 15:33

> En kat - og det er ingen vittighed.

Vores 2 katte finder åbenbart nemmere bytte. Efter at have talt til 100
muldvarpeskud på halvdelen af græsplænen gad jeg ikke tælle mere...

Hvordan lokker i kattene til at grave muldvarpene op ?

Ved www.conrad.com har jeg set en batteridrivet "pind" der skulle
udsende noget lyd der skulle kunne jage dem væk. De lovede at den
dækkede et areal på 1500m2 - jeg er dog skeptisk....

/A

Fra : Lone

Dato : 16-03-03 17:26

> [...]
> Hej NG
>
> Har en ustyrlig masse vuldvarpe/mosegrise - nogen, der kender et VIRKELIG

hej

har selv haft mange muldvarper i haven, læste så man kunne komme nogle fed
af hvidløg ( friske ) i hullerne, det virkede her. de kan ikke lide lugten.

hilsen Lone

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-03-03 18:16

"Peter" <kipe@os.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Har en ustyrlig masse vuldvarpe/mosegrise - nogen, der kender et VIRKELIG
> godt middel til at komme af med dem ?

En muldvarpesaks kan hurtigt få gjort kål på dem når du først har fået
øvelsen i at sætte den. Selv om der ser ud til at være mange muldvarpe, er
der nok højst et par stykker - de er meget produktive.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Peter

Dato : 16-03-03 18:24

Fra : Peter

Dato : 16-03-03 18:28

takker for svarene

jeg vil prøve det med hvidløg - de skal få løg, skal de......! :)

peter

Fra : Thomas Zork

Dato : 16-03-03 18:43

"Peter" <kipe@os.dk> wrote in message
> takker for svarene
>
> jeg vil prøve det med hvidløg - de skal få løg, skal de......! :)
>

> peter

Jeg synes nu du skal prøve med sakse.

Sådan kan du gøre:

Fjern al jorden
Rens gangene med en ske
Sæt saksen i hullet
Er hullet dybt - så placer evt. et par blade over hullet for at fjerne
træk
Tilsidst sætter du en gammel gryde over hullet, og presser den godt ned.

Du bør fange muldvarpen med 90 % sikkerhed -
Så fortsætter du simpelthen indtil der ikke kommer flere nye skud.

....med tiden lærer du at vurdere ved hvilket skud du skal sætte saksen - det
er nærmest det, som er sporten i at fange muldvarpe.

Men fortæl gerne om hvidløgstricket senere. Jeg er spændt på at høre om det
virker.

mvh Thomas Zork

Fra : Peter

Dato : 16-03-03 19:12

> Men fortæl gerne om hvidløgstricket senere. Jeg er spændt på at høre om
det
> virker.
>
> mvh Thomas Zork

det skal jeg nok, Thomas :)