digital karma på linux
Fra : Jan Larsen

Dato : 16-03-03 13:33

Hej

Hvordan kan jeg få mit Sony DSC-P71 karma til at virke på en linux
maskine...

Medtager alle former for hjælp.

Mvh Jan

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 16-03-03 14:00

Jan Larsen wrote:

> Hvordan kan jeg få mit Sony DSC-P71 karma til at virke på en linux
> maskine...

Prøv at kigge på gphoto2 - <http://gphoto.sourceforge.net/>

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Jan Larsen

Dato : 16-03-03 15:05

> Prøv at kigge på gphoto2 - <http://gphoto.sourceforge.net/>

Det se ud til det ikke understøtter ikke mit kamera, ellers tak for linket.

Mvh Jan

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 16-03-03 15:36

Jan Larsen wrote:

> Det se ud til det ikke understøtter ikke mit kamera, ellers tak for linket.

Selv lige præcis din model ikke er nævnt, kan du godt være at heldig at
det fungerer alligevel. Jeg har selv et kamera som ikke er understøttet
officelt, men det fungerer udemærket.

(på min laptop, ikke min stationær - Grrr).

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Jan Larsen

Dato : 16-03-03 15:59

> [...]
> officelt, men det fungerer udemærket.
>
> (på min laptop, ikke min stationær - Grrr).
Ok, prøver at kigge lidt mere på det

Mvh Jan

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 18-03-03 12:42

On Sun, 16 Mar 2003 15:04:57 +0100 Jan Larsen wrote:

> Det se ud til det ikke understøtter ikke mit kamera, ellers tak for linket.

Så vidt jeg kan se skulle dit kamera understøtte PTP. Hvis det er
tilfældet burde det ikke være noget problem at bruge gphoto2. På mit
kamera skal man i en menu, vælge at det skal PTP.

--
En særdeles kedelig .signature

Fra : Jan Larsen

Dato : 18-03-03 13:44

"Anders Bo Rasmussen" <fuzz01@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg kan se skulle dit kamera understøtte PTP. Hvis det er
> tilfældet burde det ikke være noget problem at bruge gphoto2. På mit
> kamera skal man i en menu, vælge at det skal PTP.

Ok, det vil jeg da også lige prøve...Takker

Mvh Jan

Fra : Jan Larsen

Dato : 19-03-03 15:04

> [...]
> tilfældet burde det ikke være noget problem at bruge gphoto2. På mit
> kamera skal man i en menu, vælge at det skal PTP.

Ok der er PTP, men hvordan får jeg gphoto mit til at se min kamera, eller er
det gphoto2 (shell programmet vi snakker om) ??

Mvh Jan

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 19-03-03 18:33

On Wed, 19 Mar 2003 15:03:45 +0100 Jan Larsen wrote:

> linket.

> Ok der er PTP, men hvordan får jeg gphoto mit til at se min kamera, eller er
> det gphoto2 (shell programmet vi snakker om) ??

Det er gphoto2. "gphoto2 --list-ports" fortæller hvilke porte den kan se -
her skal usb gerne være med - hvilket afhænger af rettigheder til usb.
Hvis usb er med skulle "gphoto2 --auto-detect" gerne finde kammeraret.
Herefter kan man fx. bruge "gphoto2 -P" for at hente alle filerne.

--
En særdeles kedelig .signature

Fra : Bent Christoffersen

Dato : 17-03-03 00:59

"Jan Larsen" <jan_l@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan kan jeg få mit Sony DSC-P71 karma til at virke på en linux
> maskine...
>
> Medtager alle former for hjælp.
>
> Mvh Jan

Hej Jan

Fandt detté på ewt andet sted .det har hjulpet en anden med et Sony digi-cam
Sorry der er Tysk,

Du schriebst am 14.02.03:

> Meine Kamera läßt sich als mass storage device mounten. Wenn ich die
Kamera
> einstöpsele erscheint in /etc/fstab/ von Zauberhand der Eintrag:

> /dev/sda1 /media/sda1 auto noauto,user,exec 0 0 #HOTPLUG B3Fu.hMENI5tOM62

ich habe bei mir in fstab

/dev/sda1 /media/camera vfat rw,auto,user,exec 0 0

fest eingetragen, also ohne Geisterhand. Auf dem Desktop habe ich eine
Mount-Verknüpfung für die Kamera, (ähnlich wie für andere Festplatten).
Ein Klick darauf startet den Konqueror, mountet die Kamera und zeigt mir
die Bilder an. Das ganze natürlich als sterblicher User.

Vielleicht liegt's an dem 'rw' vor 'auto'

Gruß

- Kajo Welter - Mitglied im Team StarOffice e. V.

Humlen ser ud til at være at camera skal læses som vfat-fil system

Håber at dette hjælper.

B.C.

Fra : Jan Larsen

Dato : 17-03-03 01:17

> [...]
>
> - Kajo Welter - Mitglied im Team StarOffice e. V.
>

> Humlen ser ud til at være at camera skal læses som vfat-fil system

Kanon, det var det der skulle til...

Mvh Jan