compile ALSA ind i kernel på en Debian
Fra : Jan Larsen

Dato : 16-03-03 10:49

Hej

Er der nogle der kan fortælle (eller har link) mig hvordan jeg compiler
ALSA ind i kernel på en Debian..??

Mvh Jan

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 16-03-03 16:17

Jan Larsen wrote:
> Hej
>
> Er der nogle der kan fortælle (eller har link) mig hvordan jeg compiler
> ALSA ind i kernel på en Debian..??

Jeg ved ikke hvordan det er debian virker men under gentoo med en 2.4.x
kerne er det således:

* kompile kernen med Sound support som modul!, men uden drivere
* kompile alsa og alsa driveren ved siden af kernen

se mere her: http://www.gentoo.org/doc/en/alsa-guide.xml

mvh
henrik

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 18-03-03 12:40

"Jan Larsen" <jan_l@post12.tele.dk> writes:

> Er der nogle der kan fortælle (eller har link) mig hvordan jeg compiler
> ALSA ind i kernel på en Debian..??

Du skal formentlig installere alsa-source med apt-get. Herefter bygger
du pakken sammen med kernen med 'make-kpkg kernel-image modules' og
installerer den genererede alsa-pakke.

Du skal formentlig pakke selve kildekoden ud i /usr/src inden
make-kpkg.

/Rasmus

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.
-- Dr. Who