Fuglehus
Fra : B

Dato : 16-03-03 09:10

Jeg vil godt bygge et fuglehus.
Men hvor stort skal det være, og hvor stor skal indgangshullet være?
Det er lige meget hvilke fugle der er til.
Mvh
Kim

Fra : Jakob Bock

Dato : 16-03-03 11:00

B skrev:

> Jeg vil godt bygge et fuglehus.
> Men hvor stort skal det være, og hvor stor skal indgangshullet være?
> Det er lige meget hvilke fugle der er til.

Du kan finde en oversigt over anbefalede dimensioner for en lang række
fugle på denne side:

http://www.dof.dk/06_fakta_om_fugle/fuglekasser.html

Husk også, at kassen bør bygges af ubehandlet og uhøvlet træ.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 16-03-03 11:35

B skrev:

> Jeg vil godt bygge et fuglehus.
> Men hvor stort skal det være, og hvor stor skal indgangshullet være?
> Det er lige meget hvilke fugle der er til.

Jeg synes også du skal kigge på dette link, som er godt for
fuglekassesnedkere

<http://home10.inet.tele.dk/golles/fugle/fuglekasser/index.html>

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Frederiksen

Dato : 16-03-03 17:08

> Jeg vil godt bygge et fuglehus.
> Men hvor stort skal det være, og hvor stor skal indgangshullet være?
> Det er lige meget hvilke fugle der er til.

Køb en længde forskalningsbrædt på 3 m, og 125 cm bredt. Hullet skal være
omkring 25 mm i diameter og der skal være 15 cm ned til bunden. Jeg tror,
jeg fik min "opskrift" fra www.dof.dk

Mvh Maria

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-03-03 17:28

Frederiksen wrote:

> Køb en længde forskalningsbrædt på 3 m, og 125 cm bredt.

Tak skal du have nogle fugle. Dem skal man vist ikke i nærheden af ...

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Frederiksen

Dato : 16-03-03 20:00

> Tak skal du have nogle fugle. Dem skal man vist ikke i nærheden af ...

*LOL* - 125 mm

Jeg var også noget overrasket over hvor meget træ (længde), der egentlig går
til, men bredde - det er søndag (lige så god undskyldning som alt muligt
andet).

Mvh Maria