Dele filer i en WinXP
Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 15-03-03 23:33

Jeg har en Win98 og en WinXPpro forbundet i peer-peer LAN.
Det har hidtil virket helt OK med fildeling begge veje.

Nu kan Win98 pludselig ikke se filerne på WinXP mere.
WinXP kan fint se Win98 drev og filer, og kan overføre filer begge
veje, så nettet må vel være OK.

Tilsyneladende er delingen af drev på WinXP forsvundet.

Når jeg prøver at genoprette netværksdeling af drev, så siger den
dumme XP-maskine

"Der opstod en fejl under deling af C.
Server tjenesten er ikke startet"

Hvad er meningen med det? Hvad vil maskinen have at jeg skal gøre?

Erik

Fra : Peter Larsen

Dato : 16-03-03 17:48

Erik Helmer Nielsen wrote:

> [...]
>
> "Der opstod en fejl under deling af C.
> Server tjenesten er ikke startet"
>
> Hvad er meningen med det? Hvad vil maskinen have at jeg skal gøre?

Læs eventloggen! ... maskinen prøver på at forklare sin bruger at
netværket ikke fungerer som det skal! ... hvis du er heldig står der
måske der hvad der er galt, men det kan jo være det skal tolkes ... O

> Erik

* This posting handcrafted by Peter Larsen *
* My website is at: http://www.muyiovatki.dk *

Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 16-03-03 20:40

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.dk> wrote in message
> [...]
> "Der opstod en fejl under deling af C.
> Server tjenesten er ikke startet"
> Hvad er meningen med det? Hvad vil maskinen have at jeg skal gøre?

For at din Windows XP kan dele filer via windows file sharing skal den
service der hedder "Server" være startet. Måske er det den der af en eller
anden årsag er stoppet. Du kan prøve at stoppe/starte den i Computer
Management (højreklik på My Computer og vælg punktet) under Services. Og så
iørigt sætte den til at starte automatically ved start af Windows, hvilket
administreres samme sted.

Håber det hjælper

Jakob Birk

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 16-03-03 21:30

"Jakob Birk Hansen" <admin@post12.tele.dk.spamoff> skrev:
Sun, 16 Mar 2003 20:39:52 +0100 i dk.edb.netvaerk

> [...]
>iørigt sætte den til at starte automatically ved start af Windows, hvilket

Det var lidt svært, men det hjalp, mange tak for hjælpen.

Det er en afkrog af WinXP, som er svær at finde, og som jeg aldrig før
har været inde i.
Hvorfor WinXP så pludselig kan finde på at deaktivere Server service
er en gåde for mig, jeg kan i hvert fald ikke selv have gjort det,
heller ikke i søvne.

Den XP laver mange mærkelige numre med mig, og giver mig flere grå hår
end nødvendigt.
For nogen tid siden glemte den pludselig størrelse og placering af
vinduer/mapper på skrivebordet. Det var også en besværlig nød at
knække, men det lykkedes til sidst.

Erik

Fra : Alex Kristensen

Dato : 16-03-03 22:36

Erik Helmer Nielsen wrote:

> [...]
>
> "Der opstod en fejl under deling af C.
> Server tjenesten er ikke startet"
>
> Hvad er meningen med det? Hvad vil maskinen have at jeg skal gøre?

Prøv at højreklikke på Denne Computer og vælg Administrer. I
Computeradministration, som kommer op, skal du ind i Tjenester under
Tjenester og programmer. Marker Server i listen og tryk på Genstart.

Hvis det hjælper, skal du dobbeltklikke på Server i
Computeradministration og se om den er sat til automatisk opstart.

--
Alex Kristensen

distrust is a sign of weakness.