Printerbrug fra DOS prompt.
Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 19-03-01 11:30

Hej

Jeg er ved at undersøge, om man i en MS-DOS prompt under Windows 9x kan
benytte Windows' printere.

Jeg ved, at man via Delphi kan lave en skrivning til f.eks. \\.\LPT1

og derved skrive til denne port.

Kan man f.eks. også skrive til \\.\OKI320

hvis man har en OKI320 printer installeret ?

Kan man så også kalde denne "port" fra Turbo Pascal 7.0 ?
Og hvordan gør man det ?

Michael

Fra : Sven Storm

Dato : 21-03-01 13:20

Du kan 'pipe' filen ved at bruge 'større-end-tegnet'.
fx type Text.txt >lpt1

Hvis det drejer sig om en netværksprinter, skrives blot UNC-stien.
fx type Text.txt >\\printserver\hp4000

Mvh
Sven