Problemer med Linksysrouter
Fra : anders larsen

Dato : 14-03-03 20:18

Hej
Jeg har 2 pc´er som skulle køre sammen i et netværk med linksys router med
4 prots switch lige da jeg satte det op virkede det fint også printer
virkede men pludselig er der ikke forbindelse mellem pcérne mere de kan dog
godt gå på nettet hver især.
Jeg har nu prøvet at pinge, jeg skriver ipconfig og får mine ip-adresse,
når jeg så pinger på den adrresse skriver den time out, kan det problem
løses?
hilsen
anders

Fra : Peter Larsen

Dato : 14-03-03 20:51

anders larsen wrote:

> Hej
> Jeg har 2 pc´er

Hvilket operativsstem?

> Jeg har nu prøvet at pinge, jeg skriver ipconfig og får mine
> ip-adresse, når jeg så pinger på den adrresse skriver den time out,
> kan det problem løses?

Hvad står der på skærmen (begge maskiner!) når du har skrevet

ipconfig /all [retur]

?

> hilsen
> anders

* This posting handcrafted by Peter Larsen *
* My website is at: http://www.muyiovatki.dk *

Fra : anders larsen

Dato : 14-03-03 21:47

> Hvilket operativsstem?
begge forskellig XP pro

> Hvad står der på skærmen (begge maskiner!) når du har skrevet
>
> ipconfig /all [retur]

> ?
der står en masse med adresser, men der står også i starten: ip-routing
aktiveret........Nej
Wins-proxy aktiveret................Nej
har det det afgørende at sige?

hilsen
anders

Fra : anders larsen

Dato : 14-03-03 22:26

Jeg har lidt på fornemmelsen det måske kunne være Switchen i routeren, jeg
har nu været i kontakt med en som har samme operative system XP og vi har
været igennem opsætningen og det er ens undtagen adresser selvfølgelig, han
har heller ikke kunne pinge mig!!
hilsen
Anders

Fra : Peter Larsen

Dato : 15-03-03 10:51

anders larsen wrote:
> begge forskellig XP pro

> der står en masse med adresser, men der står også i starten:
> ip-routing aktiveret........Nej
> Wins-proxy aktiveret................Nej
> har det det afgørende at sige?

NØJAGTIG hvad skrives der på skærmen? - tip: ipconfig >fil.txt /all
sender kommandoens output til en fil, den fil poster du derefter her,
der er intet konfidentielt i den.