Ubeskyttet sex og menstruation...
Fra : Kenneth

Dato : 14-03-03 19:58

hej med jer

kan man have ubeskyttet sex, når hun har sin menstruation, eller kan hun
stadig blive gravid?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-03-03 20:05

"Kenneth" <isl42483@tiscali.dk> writes:

> kan man have ubeskyttet sex, når hun har sin menstruation, eller kan hun
> stadig blive gravid?

Det er aldrig sikkert at have ubeskyttet sex, men hvis hun har haft
regelmæssige menstruationer et stykke tid, så skulle risikoen ikke
være så stor. Men generelt: Vil I ikke være forældre, så brug kondom
eller, hvis I kender hinanden godt nok, anden prævention.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : høstblomsten

Dato : 14-03-03 23:26

"Kenneth" <isl42483@tiscali.dk> skrev:
> hej med jer

Hej Kenneth

> kan man have ubeskyttet sex, når hun har sin menstruation,
eller kan hun
> stadig blive gravid?

prøv at læse hér:
http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/kalendermetoden.htm
og du vil måske forstå hvorfor, en pige/ kvinde ikke kan
blive gravid, når hun menstruerer.
Jeg tager for givet, at du kender alle de fornuftige
begrundelser for *alligevel* at bruge f.eks. kondom...???

Go'e hilsner.....
~ høstblomsten ~

Fra : Jens Bendtsen

Dato : 15-03-03 08:19

"høstblomsten" <hoestblomsten[remove]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tager for givet, at du kender alle de fornuftige
> begrundelser for *alligevel* at bruge f.eks. kondom...???

Man skal vel ikke bruge kondom med sin kone eller kæreste?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-03-03 09:25

"Jens Bendtsen" <aura@tiscali.dk> writes:

> Man skal vel ikke bruge kondom med sin kone eller kæreste?

Det kommer vel an på hvor sikker man er, på at hun ikke kan smitte med
nogle af de små sjove sygdomme. :)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-03-03 09:23

"høstblomsten" <hoestblomsten[remove]@hotmail.com> writes:

> [...]
> http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/kalendermetoden.htm
> og du vil måske forstå hvorfor, en pige/ kvinde ikke kan

En pige kan _godt_ blive gravid, mens hun har menstruation! Specielt
unge piger, hvor menstruationen ikke kommer helt regelmæssigt kan godt
have ægløsning i nærheden af blødningen og da både æg og sæd lever et
stykke tid, kan man altså godt blive gravid alligevel. Det eneste
sikre er at bruge kondom, og det er ikke engang 100% sikkert, da
kondomet kan springe eller falde af.

En producent af måleudstyr til at måle hvornår man er mest fertil,
sætter sikkerheden til 94%, hvis man måler med deres udstyr og har
haft regelmæssige blødninger i et halvt år. Det vil sige, at med den
mest nøjagtige udregning af de sikre periode, og en overholdelse af
disse, vil 6 ud af 100 kvinder være gravide inden for et år!