Hostrup teglværk
Fra : Hugh Watkins

Dato : 14-03-03 15:06

Syd fra Hostrupgaard Lem sogn ved Limfjord

jeg har Formand Husm. Jens Pedersen Norgaard fodt karby, Morsø
og hans Fru Gaardk. Maren Pedersen
begge i Gjeddal. Ejsing fadderne i en familiehistorie

Men jeg kan ikkefind dem eller teglværket i FT 1870 pro exemplar

er dere nogen at vide noget om dte teglværk

lokal plan http://www.spottrup.dk/cms/uploadedfiles/Lokalplan-104.pdf

fra http://www.spottrup.dk/cms/dynamic.asp?ID=378

Er det muligt at driv et teglværk med torv som brandsel ?
Der ver et torvfabrik i Ejsing

Fortegnelse over stemplede mursten og fliser
.... Buus Teglværk, Hobro, Nordjyllands amt, [BUUS / HOSTRUP p. HOBRO]. Bygholm Teglværk,
Hatting sogn, Vejle amt. ... Hostrup Teglværk, Lem sogn, Viborg amt, [HOSTRUP]. ...
www.jgberthelsen.suite.dk/fortegne.htm

mvh

Hugh W

--
http://www.genealogi.co.uk my home page

http://news.fu-berlin.de/ - usenet news service

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 18-03-03 20:27

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Men jeg kan ikkefind dem eller teglværket i FT 1870 pro exemplar
>
> er dere nogen at vide noget om dte teglværk

Hostrup Teglværk lå ved Hostrup Strand, Lem i Spøttrup Kommune. Det er i dag
sommerhusområde. Teglværket lå helt nede i vandkanten neden for de
sommerhuse, som i dag ligger på Havtjørnevej 3-5. Teglværkets bestyrerbolig
ligger der stadigt som helårsbeboelse. Måske ved beboerne noget om
teglværket? Talrige mursten minder om værkets beliggenhed. Jeg vil tro, det
forsvandt engang før sidste krig. Et andet emne kunne være
spottrup-arkiv@mail.dk

Med venlig hiæsen
Jørgen Ladegaard
e-mail ladegaard@businesspartner.dk

> [...]