Træ-terrasser - billeder?
Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 14-03-03 08:50

Jeg står og mangler inspiration til bygning af en hævet træ-terrasse i
stue niveau.
Har forgæves søgt efter billeder på nettet.
Findes der mon nogle gode links?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 14-03-03 09:13

> Jeg står og mangler inspiration til bygning af en hævet træ-terrasse i
> stue niveau.

Hvor meget skal den hæves ?

/A

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 14-03-03 21:33

Den 14/03-2003 klokken 09:12, skrev "Anders Majland \(Replace DOT with .
in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> i
<b4s39p$aq2$1@sunsite.dk>:

> Hvor meget skal den hæves ?

Ca. 1½ meter.
Det er en villa med kælder, som vi er ved at istandsætte.
Der skal indsættes en terrassedør i stuen.
Og så står valget mellem blot at bygge en træ-trappe ned til haven, eller
at kombinere trappen med en terrasse i stueplan.

Den 14/03-2003 klokken 10:32, skrev Peter Schrøder <nospample@se> i
<3e71a1b2$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Tænker du på en "frontporch" er der masser af
> billeder på google.

Hm, jeg har prøvet mange søgeargumenter, men ser mest reklamer fra
byggefirmaer - uden billeder.
Prøvede også lige med "frontporch". Gav 3 hits, som ikke kan bruges til
noget.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-03-03 10:33

"Kjeld Nielsen" skrev...
> [...]
> Har forgæves søgt efter billeder på nettet.
> Findes der mon nogle gode links?

Tænker du på en "frontporch" er der masser af

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Nick

Dato : 14-03-03 12:29

"Kjeld Nielsen" <kjeldn@ddf.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg står og mangler inspiration til bygning af en hævet træ-terrasse i
> stue niveau.
> Har forgæves søgt efter billeder på nettet.
> Findes der mon nogle gode links?

Jeg har en fin bog om træterrasser. Send mig en mail direkte, så skal jeg
finde ISBN-nummeret frem, så kan du jo bestille den ved din lokale
boghandler.

/Nick

Fra : HHIST

Dato : 15-03-03 08:19

Hej
Jeg har desværre ingen billeder.
Jeg har lavet en ved mine svigerforældres sommerhus. Den løber langs hele
husets side og og rund om hjørnet og det halve af gavlen 3,5 meter ud fra.
Mod nordvest er der opsat læhegn i en højde af 1,8 meter. mod sydvest i 0,9
meter mod sydøst og nordøst er det lavet som en lang trappe med 2 trin ned
til græsplænen. Det er blevet en dejlig terasse som er let tilgængelig både
fra haven og huset. Den er hævet ca 1 meter. Og så har den havudsigt men det
har de vist ikke på trælasten. Den er ca 50 kvadratmeter. Og har kostet knab
20000 i materialer.
mvh Finn
Nick <news@SLETMIGskuden.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b4se99$s1o$1@sunsite.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-03 08:28

> Jeg har en fin bog om træterrasser. Send mig en mail direkte, så skal jeg
> finde ISBN-nummeret frem, så kan du jo bestille den ved din lokale
> boghandler.

Kan du ikke smide nummeret her i gruppen?

Frank

Fra : Nick

Dato : 16-03-03 09:20

"Frank" <-> skrev i en meddelelse
> Kan du ikke smide nummeret her i gruppen?

Den hedder "Træterrasser", er udgivet på Hernov og har ISBN-nr.
87-590-2294-9.
Den er en del af Hernovs serie af selvbyggerbøger, der er også én i serien
om haveindretning.

/Nick

Fra : Ole Jensen

Dato : 19-03-03 10:20

> [...]
> 87-590-2294-9.
> Den er en del af Hernovs serie af selvbyggerbøger, der er også én i serien

En anden bog til inspiration er: Terrasser af træ, som jeg netop har
lånt på biblioteket. Den er skrevet af Ingald Andersson, er fra Nyt
Nordisk Forlag Arnold Busk, og er udkommet på dansk i 2002.. ISBN
87-17-07106-2.

mvh
Ole-J