Hvad skal opgraderes?
Fra : Voller

Dato : 14-03-03 08:09

Hej NG.

Jeg får snart stillet et større (mere præcist kan jeg ikke komme) beløb til
rådighed fra min arbejdsgiver, der skal bruges på at opgradere min computer.
Jeg ved bare ikke rigtigt hvad jeg skal opgradere. Min computer:

Asus A7M266-D.
2 x AMD 2200+ MP.
512 MB Kingston DDR266 RAM.
Geforce 4 TI4600 - 128 MB RAM.
Santa Cruz lydkort.
3Com netværkskort.
USB 2.0 PCI kort (fulgte med bundkortet).
2 x IBM Harddiske (IDE, men ikke RAID).
Plextor 24x CD-brænder.
No-name DVD-drev.
MS multimedia keyboard.
MS Explorer 3.0 mus.
Amitech 17" skærm.

Jeg bruger hovedsageligt min maskine på grafikbehandling og web-udvikling.
Med det i baghovedet: Hvad ville du opgradere på den maskine, hvis det var
din egen?

Mine egne tanker:
- Ny skærm med bedre opløsning: Viewsonic P95F+?
- Nyt kabinet (det trænger...): ThermalTake Xaser III?
- IDE-RAID? Eller SCSI uden RAID?
- Lidt mere RAM måske?

Input modtages med glæde.

Voller.

Fra : jk

Dato : 14-03-03 20:18

On Fri, 14 Mar 2003 08:09:02 +0100, "Voller" <voller@et.sted.dk>
wrote:

> [...]
>
>Mine egne tanker:
>- Ny skærm med bedre opløsning: Viewsonic P95F+?
>- Nyt kabinet (det trænger...): ThermalTake Xaser III?

Jeg vil foreslå:

- 512 Mbyte mere ram (køb bare pc2700, selv om det ikke udnyttes)
- 19 " Acer TFT skærm
- et chieftech eller antec kabinet
- trådløs tastatur og mus og mus (ej optical, bruger for mange
batterier)
- 1 stk. 120 Gbyte 8 Mbyte cache harddisk evt. 2, og ide raid kort
- dvd brænder
- usb2 scanner, epson 2400
- adsl hvis du ikke har det
- evt. vandkøling af 2 cpu'er og grafikkort
- farve laser printer

bare sådan skud fra hoften

mvh

John

Fra : Thomas Voller

Dato : 16-03-03 21:15

"jk" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev
> køb bare pc2700, selv om det ikke udnyttes

Hvorfor, hvis jeg alligevel ikke kan udnytte det? Jeg har ikke planer om at
skifte bundkort i et pænt stykke tid endnu?

Tak for dit input.

Fra : Martin K

Dato : 14-03-03 21:02

Voller wrote:
> [...]
> beløb til rådighed fra min arbejdsgiver, der skal bruges på at
> opgradere min computer. Jeg ved bare ikke rigtigt hvad jeg skal

Jeg ville opgradere skærmen til en Samsung SyncMaster 959NF og derefter
skifte harddiskene til alt andet end IBM. Har personligt gode erfaringer med
både Maxtor og Seagate. Der er nu ikke noget der er så skidt som datatab...

--
Martin K

Fra : M.Kay

Dato : 14-03-03 21:58

I know it's awful, but Voller wrote to everybody in dk.edb.hardware
saying:

> Hej NG.

<snip>

> Mine egne tanker:
> - Ny skærm med bedre opløsning: Viewsonic P95F+?

Tænk Sony crt!

> - Nyt kabinet (det trænger...): ThermalTake Xaser III?

Bvadr! Hvis du arbejder med grafik og webudvikling må du hellere sørge for
dine kunder ikke ser din smag i maskinbeklædning. Hvad vil de dog ikke tænke?
Køb hellere noget stilfuldt. tænk Lian Li!

> - IDE-RAID? Eller SCSI uden RAID?

SCSI uden raid, men køb en backupløsning, hvis i ikke allerede har.

> - Lidt mere RAM måske?

Yep i hvert fald 256 mere.

--
MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -

Fra : Thomas Voller

Dato : 16-03-03 21:16

> [...]
tænke?
> Køb hellere noget stilfuldt. tænk Lian Li!

Rolig nu... Der er ingen der ser det kabinet hvor jeg sidder og arbejder,
men de 7 fans lyder som en dejlig ting for mine 2 CPU'er. :)

Tak for dit input.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-03-03 11:11

In dk.edb.hardware, Voller <voller@et.sted.dk> says...
> Mine egne tanker:
> - Ny skærm med bedre opløsning: Viewsonic P95F+?

Godt valg.

> - Nyt kabinet (det trænger...): ThermalTake Xaser III?

Kabinettet giver ikke bedre ydelse.

> - IDE-RAID? Eller SCSI uden RAID?

Seagate Cheetah er klart en fordel til opgaver der kræver meget
diskaccess. Har selv en Cheetah i.

RAID har heller aldrig skadet. Sæt IDE-RAID i til lagerplads og en
Cheetah (Ultra160) til systemet.

> - Lidt mere RAM måske?

Nu skrev du intet om OS'et. Men jo, mere RAM kan aldrig skade.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 15-03-03 11:20

Jeg ville ikke opgradere noget - den er da meget fin som den er !.
Opgrader dog først når den virkelig begynder at sakke bagud og det kommer
den da ikke til at gøre forløbig.
Ellers hvis det skal være- så læg et Radeon9700 i den !!!
-Niels-

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-03-03 12:45

In dk.edb.hardware, Niels Bjørk Pedersen <njb.pedersen@12mail.dk>
says...
> Ellers hvis det skal være- så læg et Radeon9700 i den !!!

Ifht. GF4 TI4600 ???

Hvor få % giver det?

Og så lige et link til dig: