Forkølelse
Fra : Tanja Bromley

Dato : 12-03-03 13:01

Hejsa

Jeg er ny bruger herinde, så bær over med hvis jeg gentager tidligere
stillede spørgsmål.

Jeg har reddet mig noget af en forkølelse, for 2. gang denne vinter.
Jeg er gået i krig med 3-dobbelt dosis C-vitamin, Solhat-dråber og kamillete
m. honning. - Det plejer at afkorte sygdomsforløbet, men jeg synes ikke
rigtigt, det virker denne gang ... faktisk får jeg det værre for hver dag
der går.

Så jeg tænkte på, om nogen af Jer ligger inde med glimragende råd for,
hvordan jeg bedst får ryddet forkølelsen af vejen igen ? Jeg selv er ved at
være løbet tør for idéer ....

Mvh. Tanja

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-03-03 13:15

Tanja Bromley wrote:
> [...]
>
> Så jeg tænkte på, om nogen af Jer ligger inde med glimragende råd for,
> hvordan jeg bedst får ryddet forkølelsen af vejen igen ? Jeg selv er

jeg har selv været plaget af det samme 3 gange inden for 1½ måned...... til
sidst fandt jeg ud af at de ovennævnte ting, suppleret med et kamille
dampbad om aftenen og almindelige zymelin næsespray i dagtimerne ( til at
tage den pandehulebetændelse jeg redder mig hver gang) lige tager det sidste
skridt henimod bedring...... er det ike helt nok så smid et par pernodiler
med oven i......
jeg plejer at kunne mærke bedring efter det første dampbad (en balje med
kogende vand og tre poser kamillete tømt ud i vandet, et håndklæde over
hovedet og så ind ad næsen og ud af munden) uanset hvor længe jeg har
forsøgt mig med de andre ting...
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : arc@na

Dato : 12-03-03 13:36

"Tanja Bromley" <tanja@bromley.dk> wrote in

> [...]
> kamillete m. honning. - Det plejer at afkorte sygdomsforløbet, men jeg
> synes ikke rigtigt, det virker denne gang ... faktisk får jeg det

Det er bedre at forebygge end at helbrede. Når først en førkølelse eller
influenza har fået bidt sig fast, må man bare gå det igennem og få den
uge overstået. Men du kan gøre noget for at undgå at blive forkølet så
tit, nemlig at tage en lille dosis echinácea (10 dråber tinktur) hver
dag, og ellers sørge for at være godt dækket ind med næringsstoffer.

Ellers vil jeg anbefale dig at lave te af 50:50 timian og eukalyptusblad
med honning - det virker meget bedre på sygdomme i luftvejene - kamille
er et mavemiddel!

Men da der er mange faktorer, som kan være med til at nedsætte dit
immunforsvar, er det lidt svært at svare dækkende på her.

arc@na

Fra : Tanja Bromley

Dato : 12-03-03 14:09

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> tit, nemlig at tage en lille dosis echinácea (10 dråber tinktur) hver
> dag, og ellers sørge for at være godt dækket ind med næringsstoffer.

Jeg har taget disse dråber vinteren over - 2 uger med dråber, 1 uge uden
(har læst mig til, at man risikerer modsat effekt, hvis de tages
kontinuerligt).

> [...]
>
> Men da der er mange faktorer, som kan være med til at nedsætte dit
> immunforsvar, er det lidt svært at svare dækkende på her.

Ifølge mit pendul, fejler mit imunforsvar ingenting, og mine sygdomsperioder
er fremkaldt på basis af psykiske ubalancer.
Jeg tænker om måske Bach's remedierne ku' hjælpe mig ? Det er slet ikke
noget, jeg er inde i overhovedet - men mener at ha' læst, at disse tager
udgangspunkt i de psykiske "ting", der kan være årsagen til fysiske
dårligdomme ?

Mvh. Tanja

Fra : Rado

Dato : 14-03-03 12:04

On Wed, 12 Mar 2003 14:09:13 +0100, "Tanja Bromley" <tanja@bromley.dk>
wrote:

> [...]
>noget, jeg er inde i overhovedet - men mener at ha' læst, at disse tager
>udgangspunkt i de psykiske "ting", der kan være årsagen til fysiske

Det er ikke umuligt de kan hjælpe. Jeg er i alt fald temmelig
overbevist om den psykiske indflydelse. Jeg har ikke været forkølet
eller haft influenza en eneste gang i snart 12 år, og det er efter at
jeg er begyndt at bruge psykiske helbredelsesmetoder. Mærker jeg en
sjælden gang at noget er på vej, beder jeg det simpelthen fast og
bestemt om at gå sin vej igen. Og så er det altid væk igen inden for
få timer.

Det kræver muligvis noget træning at nå dertil, men jeg er overbevist
om at enhver kan gøre det. Man skal bare overbevise sig selv om at man
selv er herre over sin egen tilstand, for det er man i høj grad. Hvis
man tror at forkølelse er noget man ikke kan beskytte sig imod, er det
det samme som at åbne dørene på vid gab for den. Og vice versa.

Jeg bruger iøvrigt også Bach remedierne. Hvor stor en rolle de spiller
i det her ved jeg dog ikke. Metoden ovenfor har også virket i perioder
hvor jeg ikke har brugt dem.

Jeg kan iøvrigt anbefale bogen "Den personlige virkelighed" af Jane
Roberts. Det er en af de bedste lærebøger (hvis ikke den bedste) om
selvhelbredelse ad psykisk vej, der findes.

--
Rado

....illness or fear are not necessarily enemies,
as much as aids to understanding, and means to
a greater end..." - Seth

Fra : Marianne

Dato : 12-03-03 20:31

> Så jeg tænkte på, om nogen af Jer ligger inde med glimragende råd for,
> hvordan jeg bedst får ryddet forkølelsen af vejen igen ? Jeg selv er ved
at
> være løbet tør for idéer ....

Jeg bruger 'næseskylning' med et Næsehorn (!) fra Apoteket. Vistnok en
yoga-ting. Når man lige har fundet ud af hvordan, kan man næsten ikke
undvære det. Det forkorter perioden, hvor næsen løber og slimhinderne hæver,
væsenligt.

Marianne

Fra : arc@na

Dato : 13-03-03 03:01

"Marianne" <ng@lundbak.dk> wrote in news:b4o1s8$h3q$1@sunsite.dk:

> Jeg bruger 'næseskylning' med et Næsehorn (!) fra Apoteket. Vistnok en

Det er også smaddergodt - det bruger jeg også, men ikke hver dag.

Fiskerne på Vestkysten i gamle dage skyllede næse med havvand, så snart de
blev snottede, fortalte min gamle fiskeskipper mig.

arc@na

Fra : villy

Dato : 13-03-03 00:52

On Wed, 12 Mar 2003 13:01:23 +0100, "Tanja Bromley" <tanja@bromley.dk>
wrote:

>Så jeg tænkte på, om nogen af Jer ligger inde med glimragende råd for,
>hvordan jeg bedst får ryddet forkølelsen af vejen igen ? Jeg selv er ved at
>være løbet tør for idéer ....

De 2-3 gange om året jeg er forkølet bruger jeg Physio-JHP
pebermyntedråber. 1 dråbe ud i en hul hånd og med en finger fra den
frie hånd dypper jeg i denne dråbe og gnider det forsigtigt på begge
sider af næsen. Men pas på ikke at komme for tæt på øjnene og gnid dig
ikke i øjnene den næste ½-1 times tid. Du undgår ikke at øjnene
alligevel løber i vand en 5-10 minutters tid, men det er snildt til at
leve med Og du får helt sikkert tømt godt ud og det er en god ting
- at det ikke sætter sig til bihule og pandehulebetændelse. Gentag
efter behov og man kan også gnide lidt over panden, hvis man er hårdt
angrebet. Jeg tror ikke det hjælper på selve forkølelsesforløbet som
sådan, men den får ikke lov at udarte

Vh Villy
www.enterpol.dk
-Dit fristed på internettet-