Halogenspots??
Fra : KH

Dato : 12-03-03 12:04

Jeg skal til at lave nyt køkken. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig
at få halogenspots i et allerede eksisterende træloft. Kan dette lade sig
gøre uden at rive/afmontere nogle af loftbræderne??

Klaus

--
KlausREMOVE@Hoengaard.dk

Fra : Ole Jensen

Dato : 12-03-03 13:30

KH wrote:
> [...]
> at få halogenspots i et allerede eksisterende træloft. Kan dette lade sig
> gøre uden at rive/afmontere nogle af loftbræderne??

Hej

Du kan få halogenspots til at montere på loftet.
Prøv at kigge på www.green-line.dk

mvh
Ole-J

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-03-03 14:35

On Wed, 12 Mar 2003 13:29:59 +0100, Ole Jensen <o-jensen@inet.uni2.dk>
wrote:

>Du kan få halogenspots til at montere på loftet.
>Prøv at kigge på www.green-line.dk

Og du kan læse om "Regler for montage" hér:
www.elraadet.dk/view.asp?ID=1007

/Mogens

Bliv medlem og få rabat på brændstof, dæk,
udstødning, forsikring og c.lås/alarmer:
www.dkfritidbil.dk/foreningen/index.htm

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-03-03 19:38

On Wed, 12 Mar 2003 12:04:25 +0100, "KH" <k@k.dk> wrote:

>Jeg skal til at lave nyt køkken. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig
>at få halogenspots i et allerede eksisterende træloft. Kan dette lade sig
>gøre uden at rive/afmontere nogle af loftbræderne??

Hvis du er god til at ramme (ledninger fra hul til hul plus til den
sidste ledning til omformeren), ja så kan det sagtens lade sig gøre.

Bemærk, at installationen kun er lovlig i bygge- og forsikringsmæssig
forstand, hvis du bruger ét sæt, der er købt i én færdig pakke. Man må
ikke føje lamper flere til eller pille nogle fra. Desuden skal
omformeren sluttes til en stikkontakt, som ikke må være skjult af
loftsbrædderne.

Lars

Fra : Michael A

Dato : 12-03-03 21:25

"Lars Jensen" <lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke føje lamper flere til eller pille nogle fra. Desuden skal
> omformeren sluttes til en stikkontakt, som ikke må være skjult af

Du må gerne tilslutte transformeren til en dåse eller lampeudtag. Det der
tæller er:
1. Dåsen/udtaget er i samme rum som dine spots.
2. Der er fri adgang til dåsen uden brug af værktøj.
3. Den kan komme af med varmen. D.v.s. ikke noget med at montere den mellem
en gipsplade og isoleringen! Samme regel gælder naturligvis for spotsene.

mvh Michael

Fra : Gert Espersen

Dato : 13-03-03 09:20

Hej

Du kan få spots til montage _under_ loftet. Således du ikke karambolerer
med dampspærre o.a. Halogenspots har jo en tendens til at blive MEGET
varme.

Prøv evt. spots med rør i. Fås hos Harald Nyborg, eks. 3 x 6W med
omformer til 299,-

M.v.h.

-Gert..

Fra : KH

Dato : 14-03-03 08:31

Jeg takker for alle henvendelser. Der er vist lige lidt læsning m.m. jeg
skal igang med.

Klaus