Brandstige til lejlighed
Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 12-03-03 10:27

Hej,

Jeg bor i en lejlighed på anden sal, hvor eneste udgang er via
trappeopgangen. I tilfælde af brand
er jeg henvist til at klatre/hoppe rundt mellem nogle altaner for at komme
ned, -noget jeg er overbevist
om at jeg kan håndtere, men jeg er ikke sikker på at min kæreste/samlever
kan klare det samme
i en presset situation.

Jeg har fundet flere udenlandske links til brand(reb)stiger der kan benyttes
fra f.eks. lejligheder
og huse, hvor der kun er én udgang, se eks. her:
http://www.kelkoo.co.uk/shopbot/go.jsp?catId=143101&from=shopbot&merchantId=
3574123&pkey=0

eller på
http://www.fireescapesystems.com/resqladder.asp?categoryid=1

De kan sikkert fås i Danmark også, men hvor?
Er der nogen der har erfaring med forskellige mærker/kvalitet/priser?

1000 tak for hjælpen,

mvh Søren K

--
---
Remove ROFL from mail address

Fra : Mark Schiller

Dato : 20-03-03 12:12

Wed, 12 Mar 2003 10:26:44 +0100, berigede "Søren Kjærsgaard"
<soren-kj@imageROFL.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>De kan sikkert fås i Danmark også, men hvor?

Der skulle angiveligt findes en model i danmark, hvor det er en lille
taske/post man skruer fast i væggen under sit vindue. Hvis det en dag
skulle brænde, så åbner man blot posen og vipper rebstigen ud af vinduet
og kravler ned .............. hvordan man så end gør det, med en knægt
på 14 måneder

Beklageligivs, har jeg endnu ikke fundet denne rebstige, men overvejer
(når jeg får tid), at kontakt bl.a. Falck.

/Mark

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 20-03-03 15:40

"Mark Schiller" <ms@vosborg.invalid> wrote in message

> og kravler ned .............. hvordan man så end gør det, med en knægt
> på 14 måneder

God pointe.. -Måske vha en af de bæreseler der er så populære?
Eller han har måske allerede vokset sig for stor til det?

hilsen Søren

Fra : Mark Schiller

Dato : 20-03-03 17:17

Thu, 20 Mar 2003 15:40:18 +0100, berigede "Søren Kjærsgaard"
<soren-kj@imageROFL.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>God pointe.. -Måske vha en af de bæreseler der er så populære?
>Eller han har måske allerede vokset sig for stor til det?

Mja, næh, det tror jeg da ikke han er - problemet er imidlertid at:

a) bæreselen givetvis vil befinde sig, hvor den bliver brugt mest og
dette sted er næppe ved nød-stigen

b) han vil givetvis ikke synes det er særligt sjovt, at komme ned i
bæreselen og vil med garanti ikke fatte, når pædagogiske far siger: "Hør
her lille ven, det brææææææææænder"

Jeg tror nu nok, at hvis vi havde rebstigen og det vitterlig brændte, så
ville jeg nok evne, at få knægten ned på den ene eller den anden måde -
muligvis med et brækket ben til mig som følge, men det er en lav pris,
konsekvenserne taget i betragtning

/Mark