Opg. af Suse til KDE3.1
Fra : TS

Dato : 13-03-03 17:24

Hejsa.

Jeg vil høre om der er nogen smart måde at opgrade Suse 8.1 på så man kan få
KDE 3.1?
Jeg har prøvet autoupdate, men får kun KDE 3.04.
Jeg har også prøvet i Yast at få den til at connecte nogle mapper indeholden
dl'et KDE 3.1 filer, men uden held. SÅ har jeg prøvet, manuelt, at
opgradere - sikken et bøvl. Der kommer problemer med hvilke pakker der skal
installeres før andre osv. Men det lykkedes, delvist. Efter manuelt at have
opgraderet alle pakker (borset fra spil o. lign) genstarter jeg. SÅ virker
Konqueror lige pludselig ikke, ligesom desktoppen er f..... up. Proceslinjen
har kun ikonerne til venstre, ikke ur og alt det andet.

SÅ får jeg startet op Yast op igen, og laver en opdatering, hvor jeg får den
til at 'opgradere' KDE, hvorefter den installerer KDE 3.04 - men der er
stadig problemer med min proceslinje/bar eller hvad den hedder.
Jeg har også forgæves forsøgt at opgradere Mozilla fra 1.01 til 1.1

Er der nogen som kan komme med et eller flere gode råd?

mvh Tonni

PS. Maskinen har stadig problemer med grafikkortet og skærmen, som beskrevet
i en tråd længere nede. Jeg har dog fået indsat Option "CrtScreen", som
virker under Suse 8.1 og RH 8 - men ikke i Mandrake 9.0/9.1 og RH 8.1. Dog
vil den stadig ikke vedkende sig ved at kortet er 3d accelereret. Det er så
lige meget, da jeg ikke skal spile under Linux. Det er dog stadig et stort
irritationsmoment.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 13-03-03 17:45

> [...]
> SÅ virker Konqueror lige pludselig ikke, ligesom desktoppen er f..... up.
> Proceslinjen har kun ikonerne til venstre, ikke ur og alt det andet.

DL alle KDE3.1 pakker til SuSE8.1.
Åbn konsol i mappe hvor de downloadede RPMer ligger. Bliv root.
kør;
rpm -i --nodeps --force *.rpm

kør;
SuSEconfig

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 13-03-03 23:11

Stig Mogensen wrote:

> DL alle KDE3.1 pakker til SuSE8.1.
> Åbn konsol i mappe hvor de downloadede RPMer ligger. Bliv root.
> kør;
> rpm -i --nodeps --force *.rpm

Lidt brutalt, skulle man mene Hvorfor ikke bare

rpm -Uvh *.rpm

?

Den finder så selv ud af at installere pakkerne i den rigtige rækkefølge, så
der ikke opstår afhængighedsproblemer.

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/

Fra : TS

Dato : 13-03-03 23:51

Hej

Jeg prøvede det første forsøg; og det virkede fint - jeg fik dog ikke
rekonstrueret min taskbar med desktop vinduer, ur osv. - de 2/3 dele til
højre...

Tak for hjælpen til jer begge to.

Jeg har et tillægsspørgsmål: Hvordan får jeg installeret Mozilla 1.1? Jeg
har dl'et den og pakket den ud, men installeren virker ikke når jeg klikker
på den, eller forsøger at køre den i en prompt - nogen forslag?

Jeg tror alligevel jeg vil geninstallere, da jeg også fik lavet godt og
grundigt rod med X, efter at have installeret en Radeon driver fra ATI.
Derudover skal jeg have partitioneret lidt anderledes.

mvh Tonni

Fra : TS

Dato : 13-03-03 23:57

Ok,, jeg kunne jo også bare bruge Google. Med G. fandt jeg Mozilla rpms på
suse.com

/Tonni