KDM spørgsmål
Fra : TH

Dato : 13-03-03 09:20

Hej,

Hvordan lukker man KDM (KDE's login-skærm)?
"ctrl+alt+backspace" genstarter blot KDM...

Jeg skal blot have en consol...og skal ikke genstarte :)

--
TH

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-03-03 09:45

On Thu, 13 Mar 2003 09:20:21 +0100, th wrote:

> Hej, Hvordan lukker man KDM (KDE's login-skærm)?
> "ctrl+alt+backspace" genstarter blot KDM...

> Jeg skal blot have en consol...og skal ikke genstarte :)

"/etc/init.d/kdm stop" ?

(Psst: hvilken distribution bruger du? Ovenstående svar er måske
Debian-specifikt).

Mvh.

--
"People are crazy, the world is strange" Adam Sjøgren
"Things have changed" asjo@koldfront.dk

Fra : TH

Dato : 13-03-03 09:58

Hej,

> "/etc/init.d/kdm stop" ?

Jamen jeg har netop ingen konsol. Så er det svært at køre en kommando :))
Jeg kan genstarte maskinen, men lige p.t. kører der en procedure andetsteds
som jeg ikke vil lukke...

Det er en Gentoo 1.4

--
TH

Fra : Peter Makholm

Dato : 13-03-03 09:59

"TH" <th@cogito.greatdanedk> writes:

> Jamen jeg har netop ingen konsol. Så er det svært at køre en kommando :))
> Jeg kan genstarte maskinen, men lige p.t. kører der en procedure andetsteds
> som jeg ikke vil lukke...

Du kan komme ud i en konsol med Ctrl-Alt-F1. Dette stopper ikke KDM,
du kan komme tilbage med Alt-F7 (hvis din opsætning ligner alle andre
distribuitoners standardopsætning.)

--
Peter Makholm | Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
peter@makholm.net | pants and slide on the ice

Fra : TH

Dato : 13-03-03 10:53

Hej,

> Du kan komme ud i en konsol med Ctrl-Alt-F1. Dette stopper ikke KDM,
> du kan komme tilbage med Alt-F7 (hvis din opsætning ligner alle andre
> distribuitoners standardopsætning.)

Glimrende....det var den taste-kombination jeg ledte efter. Tak.

--
/TH