afspille dvd i redhat
Fra : John Vedsegaard

Dato : 13-03-03 00:53

Jeg har problemer med at afspille dvdfilm i redhat 8.0 på en amd 2100+
512 MB ram
Når jeg indsætter en dvdskive fremkommer et vindue hvor jeg kan se de
forskellige filer, men den vil ikke afspille noget og kommer til at
hænge, så jeg kun kan starte igen ved at trykke på RESET!!
dvd drevet er cdrom2, skal den ikke hedde iso9660 eller hvad?

John Vedsegaard

Min fstab er herunder:

LABEL=/ / ext3 defaults 1 1
none /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0
none /proc proc defaults 0 0
none /dev/shm tmpfs defaults 0 0
/dev/hdc2 swap swap defaults 0 0
/dev/cdrom /mnt/cdrom iso9660
noauto,owner,kudzu,ro 0 0
/dev/cdrom1 /mnt/cdrom1 iso9660
noauto,owner,kudzu,ro 0 0
/dev/hda1      /home/john/c_drev   vfat   auto,pid=500,chmod=777
/dev/cdrom2 /mnt/cdrom2 iso9660
noauto,owner,kudzu,ro 0 0

/dev/fd0 /mnt/floppy auto
noauto,owner,kudzu 0 0

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 13-03-03 09:34

On Thu, 13 Mar 2003 00:53:20 +0100, John Vedsegaard
<fjerndette_taform@c.dk> wrote:

> [...]

> de forskellige filer, men den vil ikke afspille noget og kommer til
> at hænge, så jeg kun kan starte igen ved at trykke på RESET!!

Har du forsøgt at afspille en DVD med et program som mplayer, xine
eller videolan?

Du kan sikkert slå din automounter fra, og burde nok gøre det, hvis
det får dit system til at hænge.

--
Michael Wojciechowski

One must suffer before enlightenment.

Fra : Kent Friis

Dato : 13-03-03 18:08

Den Thu, 13 Mar 2003 00:53:20 +0100 skrev John Vedsegaard:
> [...]
>hænge, så jeg kun kan starte igen ved at trykke på RESET!!
>dvd drevet er cdrom2, skal den ikke hedde iso9660 eller hvad?

Prøv at sætte typen til "auto" i stedet for, DVD'er bruger SVJV UDF,
hvor CD-ROM bruger iso9660. Da et DVD-drev kan læse begge dele, er
auto nok at foretrække.

Mvh
Kent
--