Router problemer
Fra : Jan V

Dato : 13-03-03 03:12

Hej NG
Jeg er lige blevet webspeed bruger, og har i den anledning i håbet om at
kunne tilslutte 2 pc'er erhvervet en TopCom BR204 Router (Bilka) er der
nogen der kender sådan en fætter?.
Mit problem er at jeg ikke kan få adgang til setup'en på routeren.
Jeg har konfigureret TCP/IP til auto IP adr., WINS til DHCP benyttelse,
kabel modemet kører, jeg har prøvet med både lige & krydset kabel mellem
netkort - router. Med lige kabel kan jeg få lys i LAN port lampen.
WAN lampen lyser og blinker lidt som om den "taler" med modemet.
Jeg har prøvet alt hvad min fantasi strækker til, men når jeg skriver
routerens IP adr.i browseren sker der absolut intet.
Jeg kører Windows 98 S.E
I følge manualen ser det ganske enkelt ud, og der burde jo ikke opstå de
store problemer før der skal tages stilling til de mange muligheder i setup
menuen
Jeg kan godt se det måske er et skud i tågen, men det kan jo være en eller
anden kender sådan en router, og kan gennemskue hvad jeg gør galt.
På forhånd tak

Jan

Fra : O.Zimmermann

Dato : 14-03-03 21:57

Hej

Har også lige erhvervet webspeed, jeg klarede det med en netværksbro,
opsætning af netforbindelse i explore( køre winxp)
Min hoved pc skal bare køre som server, så køre det sku bare, ikke noget med
to netkort i den ene putter...
MVH
Ole

Fra : Lars Bonde

Dato : 14-03-03 22:53

"O.Zimmermann" <ozie@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Får win98 IP af DHCP ?
Du skal muligvis starte med at give din win98 en fast ip så du kan komme i
kontakt med din router. Når du har sat DHCP op kan du sætte win98 tilbage
til auto

Fra : Jan V

Dato : 16-03-03 16:26

Hej igen
Tak for responsen, jeg har fået løst mine problemer, jeg returnerede TopCom
routeren, og købte istedet en D-Link DI 604, efter nogle små justeringer
kører begge maskiner perfekt på nettet.

JAn