Hastigheden falder med fast IP
Fra : Henrik Larsen

Dato : 12-03-03 16:52

Hej,
Er der nogen der kan forklare hvorfor hastigheden falder med en fast IP,
TDK ved ingenting så nu prøver jeg her, jeg har skiftet mellem fast og ikke
fast, hver gang jeg kører med en dynamisk IP kører det bare derudad men når
den bliver fast falder/svinger hastigheden, nogen der har et godt råd.

Mvh.
Henrik

--

<^>_<(.¿.)>_<^>
http://www.poppet.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-03-03 21:25

Henrik Larsen wrote:
> [...]
> med en dynamisk IP kører det bare derudad men når den
> bliver fast falder/svinger hastigheden, nogen der har et godt

Et skud i tågen, men kan det mon skyldes DNS?
Jeg er også kunde hos TDC og jeg bruger:
Primær: 194.239.134.83
Sekundær: 193.162.153.164

Måske du bør spørge i news:tele.internet.adsl

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-03-03 01:02

In dk.edb.netvaerk, Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> says...
> Et skud i tågen, men kan det mon skyldes DNS?

DNS'erne er de samme hvadenten man har fast eller dynamisk IP.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-03-03 08:11

Jesper G. Poulsen wrote:
> DNS'erne er de samme hvadenten man har fast eller dynamisk IP.

Ja, men er de tastet ind, når der bruges fast IP?

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-03-03 08:20

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> wrote:

>Ja, men er de tastet ind, når der bruges fast IP?

Jeg gaar ud fra, at det er en BB|ADSL, vi snakker om. Her bruges
DHCP, uanset om man har fast eller dynamisk ip. Forskellen er
kun, at man med fast ip kan vaere mere sikker paa at faa samme ip
hver gang.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-03-03 09:55

In dk.edb.netvaerk, Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> says...
> Ja, men er de tastet ind, når der bruges fast IP?

Det er de vel ikke...?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-03-03 10:03

Jesper G. Poulsen wrote:
[DNS servere]

> Det er de vel ikke...?

Jeg ved det ikke, derfor spørger jeg.
Jeg mener bare ikke Internettet virker uden disse
er indtastet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-03-03 17:55

In dk.edb.netvaerk, Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> says...
> Jeg mener bare ikke Internettet virker uden disse
> er indtastet.

Jo, men du kan ikke tilgå på andet end IP-niveau. De fleste ADSL-
løsninger der både fås med dynamisk og fast IP har DHCP-tildelt IP og
dermed også DNS-opsætning.

Vi er dog nogle få der indtaster vores egne DNS-præferencer uanset. Men
'vi'[1] er ikke standard

[1] Ikke at forveksle med editoren 'vi'.