Hvordan undgåes at tabeller sp
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-03-03 09:57

Jeg skal lave en webside som modsvarer en papirrapport, og sideskift
er derfor vigtige - de må ikke komme midt i teksten.

Jeg troede jeg kunne fikse dét ved at putte det i tabeller, men de
splittes gladeligt op på to sider istedet for at fremtvinge et
sideskift hvis ikke tabellen kan være på resten af siden.

CSS2 egenskaben page-break-inside virker ikke i Internet Explorer -
desværre - så er der nogen andre der har en ide. Det skal kun virke i
IE.

På forhånd tak,
--
Thorbjørn

Fra : Hintzmann

Dato : 13-03-03 10:40

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> CSS2 egenskaben page-break-inside virker ikke i Internet Explorer -
> desværre - så er der nogen andre der har en ide. Det skal kun virke i

Du kan lave en page-break-before før din tabel, så har tabellen en hel papir
side at fylde på

Hintzmann.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-03-03 09:59

"Hintzmann" <nospam@please.dk> wrote in message news:<b4pjmc$55d$1@sunsite.dk>...

> Du kan lave en page-break-before før din tabel, så har tabellen en hel papir
> side at fylde på

Det har jeg prøvet - det giver en tom side først i udskriften, hvilket
jeg heller ikke vil have.

Findes der ikke en anden metode til at forhindre at en given blok
bliver delt på to sider?

--
Thorbjørn

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-03 11:09

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Findes der ikke en anden metode til at forhindre at en given
> blok bliver delt på to sider?

Skal det tilpasses en enkelt printer eller skal det kunne bruges
generelt. Det sidste tror jeg ikke er muligt. Du kan selvfølgelig
gøre skriften meget lille og så håbe på at alle de printere der
skal bruges har plads til siden - men meget mere tror jeg ikke kan
lade sig gøre.

Har du mulighed for at gemme i PDF i stedet for? HTML er ikke
velegnet til præcise papir-udskrifter.
--
Jens Gyldenkærne Clausen