Veritech RAM
Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-03-03 12:14

Hej

Jeg har et part-nummer på noget Veritech RAM som jeg gerne vil vide lidt
mere om. Men på Veritechs hjemmeside http://www.veritech.com.tw/ kan man
ikke søge på partnumre, de er tilsyneladende ikke meget for at fortælle
noget om deres produkter.
Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde de oplysninger jeg skal bruge?

Tak

-Sune

Fra : Leony

Dato : 13-03-03 14:16

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at fortælle noget om deres produkter.
> Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde de oplysninger jeg skal

Har du prøvet at indtaste partnummeret i Google?
Evt dele af det.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-03-03 18:09

Leony wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at indtaste partnummeret i Google?
> Evt dele af det.

Ja, så kom der en asiatisk side frem. Men det kan jeg jo ikke forstå en pind
af

-Sune

Fra : Leony

Dato : 13-03-03 20:35

> Ja, så kom der en asiatisk side frem. Men det kan jeg jo ikke forstå
> en pind af

Hvad er partnummeret?
Det kunne være andre ville deltage i søgningen. Jeg vil i hvert fald
gerne prøve.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-03-03 00:19

Leony wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er partnummeret?
> Det kunne være andre ville deltage i søgningen. Jeg vil i hvert fald
> gerne prøve.

Så gerne!

VT28SD16M8PC-7

-Sune

Fra : Leony

Dato : 14-03-03 09:16

> VT28SD16M8PC-7

Der står på den første side Google lister:
256 MB pc100 CL2
sproget er kinesisk eller lignende, så det er sikkert den du har kigget
på.

PDF dokumentet der findes siger:
256 MB pc133

Det er jo ikke så fedt.

Jeg faldt dog over et lille program, da jeg søgte i nyhedsgrupper efter
VT28SD16M8PC-7. Det hedder ctspd og kan hentes her:
http://www.heise.de/ct/ftp/ctspd.shtml
Det giver info om RAM (kun SD-RAM), eneste ulempe er at de skal sidde i
maskinen. Det virker glimrende.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 16-03-03 16:54

Leony wrote:
> [...]
>
> Der står på den første side Google lister:
> 256 MB pc100 CL2
> sproget er kinesisk eller lignende, så det er sikkert den du har

Næh, man vil jo gerne have klar besked....

Jeg tror bare jeg finder en stang magen til de 256MB jeg allerede har
siddende i min maskine, så bliver det vel ikke bedre.

-Sune

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 17-03-03 00:13

Leony wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

Snip

> [...]
> http://www.heise.de/ct/ftp/ctspd.shtml
> Det giver info om RAM (kun SD-RAM), eneste ulempe er at de skal sidde

Ja, det siger du. Men det virker faktisk ikke på min maskine, programmet
påstår at jeg slet ikke har noget RAM (bad or missing DIMM). Alle felter er
grå eller tomme.
I drop-down listen er Apacer slet ikke er nævnt, og det er Apacer RAM jeg
har i. Måske skal det være understøttet specifikt af programmet før det kan
give noget information. Jeg sender programmøren en email og spørger...

-Sune

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 17-03-03 00:58

Sune Mika Salminen wrote:

> [...]
> jeg har i. Måske skal det være understøttet specifikt af programmet
> før det kan give noget information. Jeg sender programmøren en email

Ja jeg snakker lystigt videre med mig selv her.. Det gik op for mig at
drop-down listen skal bruges til at angive motherboardet og ikke RAM'en. Mit
ASUS TUSL2-C er ikke understøttet. Nederen.

-Sune

Fra : Leony

Dato : 17-03-03 14:44

> Ja jeg snakker lystigt videre med mig selv her.. Det gik op for mig at
> drop-down listen skal bruges til at angive motherboardet og ikke
> RAM'en. Mit ASUS TUSL2-C er ikke understøttet. Nederen.

Det var jo ærgerligt.
Har du prøvet at indtaste nogle af de numre der står på selve chipsne i
Google.
Det kan måske give et spor.

Hvis du køber noget pc133 RAm, så skulle det ikke kunne gå helt galt.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 17-03-03 21:00

Leony wrote:
> [...]
>
> Det var jo ærgerligt.
> Har du prøvet at indtaste nogle af de numre der står på selve chipsne

Jeg har slet ikke RAM'en her, det var noget jeg blev tilbudt.

> Hvis du køber noget pc133 RAm, så skulle det ikke kunne gå helt galt.

Næh, jeg ved det godt, men jeg vil alligevel gerne have noget der har
nøjagtig de samme specs som det jeg har nu. Jeg går op i sådan noget

-Sune

Fra : Leony

Dato : 18-03-03 14:32

> Næh, jeg ved det godt, men jeg vil alligevel gerne have noget der har
> nøjagtig de samme specs som det jeg har nu. Jeg går op i sådan noget

Det kan også være en fordel med nogle bundkort, jeg tror dog ikke du vil
få problemer.
Hvorfor ikke bare købe nogle nye stænger, i stedet for at købe brugt
(med mindre du får det foræret), så er du sikker på at få hvad du ønsker
dig.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-03-03 15:02

Leony wrote:
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan også være en fordel med nogle bundkort, jeg tror dog ikke du
> vil få problemer.

Jeg vil gerne have ram med ens CAS latency, bare for en sikkerheds skyld.

> Hvorfor ikke bare købe nogle nye stænger, i stedet for at købe brugt
> (med mindre du får det foræret), så er du sikker på at få hvad du
> ønsker dig.

Rigtigt nok, men nu svømmer jeg ikke ligefrem i penge........

-Sune