ny Partion u format?
Fra : uf3066@hotmail.com

Dato : 13-03-03 10:35

KAN DET GØRES ??????

Ja --og jeg er ikke engang sikker på det er i News gr.her, der skal
spørges.Men sagen er,at jeg har en halvgammel bærbar Compaq Armada 7800
1999.Jeg er godt tilfres med den,jeg bruger den mest til at surfe og til
tekst-dens specif.er cpu300MHz.8GB.HD 4MB.grafik,men da jeg godt vil
formatere den,for at slippe af med meget af det der er på HD og ikke bruges
særlig meget og også for at få den lidt kvikkere og ikke install.alt for
meget i den i fremover.Men det er bare det,så ryger samtidig alle de progr.
jeg har samlet på www.det er ret meget,hvad jeg ikke er meget for.Derfor kan
der laves en Partion ekstra på HD.inden den formateres?Jeg mener at have
læst om det,men om det er godt ja det er spørgsmålet? Så hvad skal jeg,nøjes
med bare slette de progr.der er for meget,hvad der ikke er det beste og så
ellers køre videre eller prøve om jeg kan lave en Partion mere,hvis jeg
kan!Eller bare at format som normalt,jeg ved det sgu ikke.

MVH, jørgen u3066

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 13-03-03 11:43

uf3066@hotmail.com wrote:
> [...]
> ellers køre videre eller prøve om jeg kan lave en Partion mere,hvis
> jeg kan!Eller bare at format som normalt,jeg ved det sgu ikke.

Hvis det drejer sig om programmer du har downloadet, der allerede er
installeret i Windows, så kan du normalt ikke redde dem ved bare at lave en
backup af de mapper der indeholder dem i C:\Programmer. De fleste programmer
lægger nemlig filer og data i registreringsdatabasen og i systemmappen også,
som du ikke får med.
Hvis du har gemt installationsprogrammerne til din software, så er det
selvfølgelig en anden sag.
Hvis det drejer sig om dokumenter som f.eks dine bookmarks, din adressebog i
OE, billeder, tekstdokumenter osv osv, kan du med fordel lave en partition
til at gemme dem på inden du geninstallerer Windows. Du kan bruge et program
der hedder Partitionmagic.
Den nemmeste og mest smertefrie løsning ville nok være at tilslutte den
bærbare til et netværk og så overføre de filer du vil gemme til en anden
PC - evt. en med CD brænder.

-Sune