Har man set sild???
Fra : Max Hansen

Dato : 18-03-01 18:56

Er der nogen der her er gået igang med det store sildeeventyr.
mvh
Max

Fra : Berit Hartvit

Dato : 19-03-01 18:18

Øresund bugner af sild. Jeg var ude i torsdag og vi vade i sildestimer, både
ved sverige overfor Helsingør og sydpå og over ved Hven. Der var blandet
størrelser, en del rigtig store immelm. Det kan betale sig at invistere i et
lidt dyre sildforfang, gerne dem med både selvlysende kugler og "glimtehud".
De både fanger bedre
Holder længere
Og så er de lavet i kraftigere liner, så hvis der skulle ske det at en
"større" fisk tager en sildene som allerede har bidt er chance rimelig stor
for du for den med op og ikke som det sker med tyndere forfang at de bare
sprænges.
Jeg hvade ellers en sjov oplevelse:
Da jeg er igang med at hive et fuldt sildeforfang og "full house" op, jeg
kan se dukke op nede i dybet, ser jeg samtidig en rimelig stor fisk (3/4
meter) følger efter sildene - jeg stopper i bare chock og fisken går helt
tæt på og snupper en af sildene og vender om og svømmer mod bunden. Øv den
skulle bare have slugt silden med forfang, så var chancen for ekstra gevinst
der!!!

Apropo, så ved jeg at der altid er masser af sild i Helsingør fredag og
lørdag aften

Speednissen

Fra : Charley Braun

Dato : 19-03-01 19:35

Hej Berit.

>Apropo, så ved jeg at der altid er masser af sild i Helsingør fredag og
>lørdag aften

Jamen det lyddre da helt fint, men findes der også Torsk!

Hilsen
Charley Braun.

Fra : Thomas Dalsgaard

Dato : 21-03-01 10:27

Er der også sild i Københavnsområdet. Her tænker jeg på broerne til Amager,
eller Avedøreværket.

Hilsen
Thomas