Brune alger
Fra : Kennet Poulsen

Dato : 18-03-01 16:34

Hej!

Jeg har et stort problem med alger i mit akvarie....ikke de grønne desværre
for dem kan man jo gøre noget ved, men brune belægninger på stort set alle
planter. Jeg har et 325 l. akvarie, og der er selvfølgelig en del fisk, men
ikke overfyldt. Jeg fandt ud af at jeg måske havde for få planter i forhold
til mængden af fisk og fik for nogle uger siden rettet op på det ved at købe
nogle hurtigvoksende planter men det har ikke hjulpet......hvad kan jeg
gøre????

Derudover har jeg nogle pragtsmerlinger, hvor den ene er meget bleg i farven
og de 3 andre ser ganske normale ud, den blege er iøvrigt også en del
større, er det normalt?

Håber i kan hjælpe mig...

MVH
Kennet

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 19-03-01 18:12

Jeg havde samme problom med brune alger -trådalger? (nærmest sorte)

Jeg købte en flaske algedræber - få dage efter var alle alger blevet lyse
(let grønne) og efter 6 dage prøvede jeg at rense lidt i akvariet og det ser
nu væsentligt bedre ud end før.

Jeg regner med at hele prosessen nok tager lidt mere tid end de 8 dage der
nu er gået.

Allan