Sjov side, med lidt matematik indbygget.
Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-02-03 21:15

Hejsa.

Nu håber jeg ikke at jeg får for mange smæk for det her, men se lige
siden her:
http://mr-31238.mr.valuehost.co.uk/assets/Flash/psychic.swf

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 27-02-03 22:05

"Jesper Hansen" <sebulba_@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Nu håber jeg ikke at jeg får for mange smæk for det her, men se lige
> siden her:
> http://mr-31238.mr.valuehost.co.uk/assets/Flash/psychic.swf

Hmm hvordan virker den lige?

Hygge

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-02-03 22:13

Søren Christensen (4200) wrote:

> Hmm hvordan virker den lige?

Se på det med bogstaver. x er tierne og y er enerne. Formlen er nu
sådan:

x*10 + y - (x + y)

Omskrevet giver det så:

9*x, eller med andre ord ni-tabellen. Det er snedigt lavet at han også
placerer det rigtige symbol andre steder i tabellen, fjerner tabellen
når symbolet vises og skifter symbol ved reload
--
PeKaJe

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 28-02-03 15:19

"Peter Jensen" <jdogh001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> placerer det rigtige symbol andre steder i tabellen, fjerner tabellen
> når symbolet vises og skifter symbol ved reload

Hmm tror det er lidt mere simpelt end det. Er det ikke bare alle
primtallende der har samme figur hver gang?

Hygge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-03 15:49

Søren Christensen (4200) skrev:

>Hmm tror det er lidt mere simpelt end det. Er det ikke bare alle
>primtallende der har samme figur hver gang?

Kan du ramme et primtal når du regner som angivet?

--
Bertel

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 28-02-03 16:42

Peter Jensen wrote:

> 9*x, eller med andre ord ni-tabellen. Det er snedigt lavet at han også
> placerer det rigtige symbol andre steder i tabellen, fjerner tabellen
> når symbolet vises og skifter symbol ved reload

I min browser ses symbolet allerede i krystalkuglen inden man klikker,
så det er ikke så overbevisende.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 27-02-03 22:26

Søren Christensen (4200) wrote:
> "Jesper Hansen" <sebulba_@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm hvordan virker den lige?

Hvis du i rækkefølge tænker på 00, 01, ... ,99 og udfører
operationen får du altid et af tallene:

0 9 18 27 36 45 54 63 72 81

Rent "tilfældigvis" er de viste symbole ved alle disse tal,
altid ens.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-03 10:10

> [...]
> operationen får du altid et af tallene:
>
> 0 9 18 27 36 45 54 63 72 81
>
> Rent "tilfældigvis" er de viste symbole ved alle disse tal,

Bortset fra 0, så jeg tror ikke at 00-09 tæller som et to-cifret tal i
denne sammenhæng.

/Jesper

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 28-02-03 16:37

> Hmm hvordan virker den lige?

Et tal x og dets tværsum s (summen af tallets cifre) har altid samme
rest modulo 9. Når man derfor betragter x-s, vil man få et tal der er
kongruent med 0 modulo 9, altså deleligt med 9.

Grunden til at x og s har samme nirest, er ret simpel. Lad x have
cifrene xn,...,x3,x2,x1,x0 således at

x = xn·10^n + ... + x3·10³ + x2·10² + x1·10 + x0

Når vi regner modulo 9, er 10 det samme som 1, så derfor

x = xn + ... + x3 + x2 + x1 + x0 = s (modulo 9)

Du har sikkert lært i skolen at man kan undersøge om 9 går op i et
tal x, ved at se om 9 går op i tværsummen s.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : L & P Nielsen

Dato : 28-02-03 19:56

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> wrote in message

> "Jesper Hansen" <sebulba_@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm hvordan virker den lige?
>
> Hygge

Hej

Hvis man regner tallene ud fra højeste til nederste så vil 99 blive til 81,
98 bliver til 81, 97 bliver til 81 osv. 90 bliver til 81. Og så starter vi
på en ny 89 bliver til 72, 88 bliver til 72 osv. indtil og med 80 der også
bliver til 72. Ud for disse tal (81, 72, 63 osv) ses samme symbol. For hver
gang du prøver på ny, ændres symbolerne ud for disse tal og en gang imellem
ændres symbolerne ved de andre tal også. Helt enkelt og ligetil - ingen
hokus pokus

/Lisbeth
--
Tilbehør til trombone til salg, se hjemmesiden
http://www.sitecenter.dk/bess

Fra : chk

Dato : 03-03-03 01:32

Er det ikke lidt fusk så -

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-03 07:12

chk skrev:

>Er det ikke lidt fusk så -

Alt trylleri er fusk - hvis det er sådan man ser på det.

--
Bertel

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-03-03 15:46

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse news:ogs56v8nj2imh732u53pbdtcpumgk7gtkp@news.stofanet.dk...

> Alt trylleri er fusk - hvis det er sådan man ser på det.

Men al fusk er ikke trylleri.

Mvh
Martin