At lægge noget ind i højreclick-funktionen~
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-03-01 15:05

Jeg har brug for at kunne lægge en funktion ind i den menu, der dukker op,
når man højreclicker på en fil i stifinderen. I min menu kan jeg til
eksempel se en funktion, der hedder "Add to TEMP.zip", hvis jeg højreclicker
på filen TEMP.TMP.

Jeg har brug for at en tilsvarende fleksibilitet mht. funktionens "navn",
idet filnavnet skal indgå.

Hvordan lægger jeg sådan en funktion ind?

Fra : N/A

Dato : 28-03-01 11:22

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-03-01 11:22

Hm ok.. Ved du hvilke nøgler der skal bruges? Og hvordan de skal sættes op?
--
Thomas R - MS Developement Team - DK

Fra : Bjørnar Nilsen

Dato : 29-03-01 11:34

Gå i Hjelp og søk på "Popupmenu".

Gangen er å opprette et ordinært menyelement med understruktur i programmet
ditt. Dette menytreet gis et navn, og - "veldig viktig" - hovedmenyelementet
settes til invisible. Når du så senere ønsker å kalle opp hurtigmenyen,
skriver du inn: Popupmenu <navn på hovedmenyelement> og menytreet vil vise
seg som en hurtigmeny.

Caption i de forskjellige menyelementene kan endres under run-time, og det
kan også legges til (load) nye menyelementer i run-time.

Lykke til !

mvh
Bjørnar Nilsen