Jonas
Fra : ml

Dato : 11-03-03 00:55

Der er vist ikke enighed om hvorvidt du har påvist det du siger du
har. Vil du ikke være rar at fremstille dit argument en gang til
explicit og ligetil.

--
ml

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 11-03-03 01:46

>Der er vist ikke enighed om hvorvidt du har påvist det du siger du
>har. Vil du ikke være rar at fremstille dit argument en gang til
>explicit og ligetil.

Tak for opfordringen.

Det nemmeste vil sådan set være at udføre det som en sokratisk dialog,
hvor jeg stille og roligt fører dig til konklusionen, blot ved brug af
spørgsmål. ingen påstande ville være nødvendige!.

Denne dialog kunne starte således:
"Hvad er det der gør, at voksnes sex med børn nødvendigvis må være til
skade for barnet?"

Hvad end folk har svaret på dette spørgsmål, har der, indtil videre,
ikke være nogen svar som ikke enten omfattede andet end voksnes sex
med børn (som f.eks. en bleskiftesituation, hvilket så ville betyde,
at bleskift nødvendigvis ville være til skade for barnet)), eller som
ikke omfattede alle tilfælde hvor voksne har sex med børn (hvilket så
netop ville implicerer, at den oprindelige påstand om, at alle
tilfælde hvor voksne har sex med børn, er skadelige for barnet, ikke
kan være sand).
Hvis der endeligt kom en dækkende definition, ville det også være
krævet af denne, at det den omfatter med nødvendighed vil medføre at
voksnes sex med børn har som resultat at barnet skades. Omfatter den
ikke dette, vil påstanden om at alle tilfælde af voksnes sex med børn
er skadeligt, ikke være sand. Men lad os nu se, om vi overhovedet kan
finde en sådan dækkende definition.

Jeg indrømmer at ovenstående formulering blev lidt snørklet. Hvis du
er i tvivl om hvad jeg egentligt prøver at sige, så synes jeg at vi
skal prøve og tage den sokratiske dialog, og se hvad den fører med
sig. Det er den nemmeste måde at gennemføre ressonnementet på. Du kan
så starte med at komme med forslag til hvad det kan være som gør, at
alle forhold hvor voksne har sex med børn nødvendigvis må medføre at
barnet skades.

Det nedenstående var mit første forsøg på at skrive et svar til dig.
Jeg ved ikke om du finder det bedre. Du kan læse det, hvis du har
lyst:

Min påstand er som følger:

1. Det er ikke muligt at finde noget som med tvingende nødvendighed
gør, at voksnes sex med børn nødvendigvis må være skadeligt for
barnet.

Hvad kunne det være, som er tilfældet i alle tilfælde hvor voksne har
sex med børn, som ville gøre, at akten altid ville resultere i at
barnet blev skadet?

Kunne det være det, at den voksne berører barnet i de erogene zoner?
Denne mulighed har følgende ulemper: Den udelukker visse former for
seksuelt samkvem mellem børn og voksne, og den inkluderer noget, som
vi normalt ikke ville kalde for seksuelt samkvem mellem børn og
voksne, som f.eks. bleskift.

Kunnet det være det, at barnet tvinges til at udføre akten?
Denne mulighed har følgende ulemper: Det kan stadigt ikke begrundes,
hvad det kunne være, som 1. er tilfældet i alle de tilfælde hvor
voksne har sex med børn, og 2. nødvendigvis tvinger barnet til ikke at
ville.
Tillige: definitionen omfatter også alle mulige andre situationer hvor
børn tvinges til at gøre noget.

Kunne det være <indsæt element> ?

Der er indtil nu, ingen, som har kunnet fremvise noget som er
tilfældet i alle tilfælde hvor børn har sex med voksne, og som med
nødvendighed gør, at barnet må blive skadet.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-03-03 10:02

Jonas Lolberg wrote:
> Det nemmeste vil sådan set være at udføre det som en sokratisk dialog,
> hvor jeg stille og roligt fører dig til konklusionen, blot ved brug af
> spørgsmål. ingen påstande ville være nødvendige!.

jeg synes den debat form er utrolig irriterende, fordi uanset hvordan du
formulerer spørgsmålene vil man aldrig kunne frem til et entydigt og
enslydende svar..... vi er individer.... det er langt mere hensigtsmæssigt
at forholde sig til dine konkrete argumenter, frem for at skulle spilde
tiden på at finde dine argumenter gemt i spørgsmålene.......
jeg så faktisk gerne at du argumenterede for dine holdninger i stedet for at
stille spørgsmål......

> Denne dialog kunne starte således:
> "Hvad er det der gør, at voksnes sex med børn nødvendigvis må være til
> skade for barnet?"

der kan ikke gives et entydigt svar, idet alle tilfælde er individuelle og
bør behandles som sådan.....

> [...]
> ikke dette, vil påstanden om at alle tilfælde af voksnes sex med børn
> er skadeligt, ikke være sand. Men lad os nu se, om vi overhovedet kan

det er så min påstand at en sådan definition ikke kan findes, idet man ikke
entydigt kan sige noget er skadeligt for alle (medmindre vi snakker om
samleje med spædbørn)....
pædofili er ikke en ensidig handling, men et utroligt bredt sektrum af
forskellige følelser og handlinger og ønsker, både fra den voksnes side men
såsandelig også fra barnets........ at finde et enkelt udsagn der dækker det
spektrum er umuligt......

> [...]
> barnet.

det er ikke muligt at finde noget som med tvingende nødvendighed gør at
voksnes sex med børn nødvendigvis IKKE må være skadeligt for barnet....

> Hvad kunne det være, som er tilfældet i alle tilfælde hvor voksne har
> sex med børn, som ville gøre, at akten altid ville resultere i at
> barnet blev skadet?

hvad betragter du som skade på barnet??

> [...]
> seksuelt samkvem mellem børn og voksne, og den inkluderer noget, som
> vi normalt ikke ville kalde for seksuelt samkvem mellem børn og

det ovenstående her er et bevis på en latterlig indgangsvinkel til denne
debat.... du er nødt til at tage i betragtning at visse former for samvær
ikke har nogen seksuel betydning for den voksne eller barnet...... hvis du
skal komme med argumentation i den retning, så forhold dig da til
realistiske situationer, istedet for at opfinde noget....

> [...]
> ville.
> Tillige: definitionen omfatter også alle mulige andre situationer hvor

igen bruger du en underlig indgangsvinkel til denne debat.......

> Der er indtil nu, ingen, som har kunnet fremvise noget som er
> tilfældet i alle tilfælde hvor børn har sex med voksne, og som med
> nødvendighed gør, at barnet må blive skadet.

igen det kommer an på hvad du mener er skade mod barnet.....

er det fysiske tegn (blødninger, mærker på kroppen, angst for berøring osv)
er det psykiske tegn (usædvaneligt reaktionsmønster, angst, skyldfølelse,
modsatrettet beskyttertrang osv)
er det senere psykiske tegn (underlige moralbegreber i forbindelse med sex,
selvmordsforsøg, virkelighedsflugt, psykiske lidelser osv)

dette er alle tegn jeg betragter som skade på barnet..... givet, de kommer
ikke udelukkende som resultat af pædofili, men ofte ses de i forbindelse med
at den slags handlinger er begået imod patienten........ de kan dog også
opstå af andre årsager, og det er der hermed taget forbehold for.....

især den sidste linie om de senere psykiske tegn, synes jeg er
interessant...
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 11-03-03 14:12

On Tue, 11 Mar 2003 10:02:28 +0100, "Sabina Hertzum"
<sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote:

>jeg synes den debat form er utrolig irriterende, fordi uanset hvordan du
>formulerer spørgsmålene vil man aldrig kunne frem til et entydigt og
>enslydende svar....

Korrekt. Men jeg kan drage jeres fundamentale forestillinger i tvivl.
Hvem siger at jeg derefter skulle være i stand til at komme med et
perfekt og komplet svar på hvordan en "ny løsning" så skulle se ud?

.. vi er individer.... det er langt mere hensigtsmæssigt
>at forholde sig til dine konkrete argumenter, frem for at skulle spilde
>tiden på at finde dine argumenter gemt i spørgsmålene.......

Fidusen er jo netop at jeg IKKE benytter mig af argumenter, i en
sokratisk dialog. Det en sokratisk dialog går ud på er blot at få folk
til at indse når og hvis de modsiger sig selv. Så lad os da prøve! :

Hvorfor er voksnes sex med børn nødvendigvis skadeligt for barnet?

>jeg så faktisk gerne at du argumenterede for dine holdninger i stedet for at
>stille spørgsmål......

Min holdninger er jo intet værd i sig selv!
Det jeg forsøger at påvise er blot, at i ikke ved hvad i taler om når
i siger at voksnes sex med børn nødvendigvis må være skadende. Jeg
forsøger at få jer til at genoverveje den påstand, og få jer til at
finde udsagn som medfører at i i mindre, eller slet ingen, grad,
modsiger jer selv.

Og faktisk har jeg argumenteret ganske meget for mine holdninger, hvis
du læser tråden "definition af børnesexmisbrug".

>der kan ikke gives et entydigt svar, idet alle tilfælde er individuelle og
>bør behandles som sådan.....

Vil det sige at om hvorvidt f.eks. tvang og smerte er skadeligt eller
ej det varierer fra situation til situation?

Hvad er det der gør, at der er forskel på situationer? Er det ikke
netop, at situationens egenskaber varierer?
Er det så ikke også en god ide at undersøge hvilke variationer i
egenskaberne, der medfører hvilke følger? Eller bør vi principielt
afholde os fra at søge den slags viden?
Og vil en sådan afholdelse gøre vores dome mere indsigtsfulde eller
mindre indsigtsfulde?

>der kan ikke gives et entydigt svar, idet alle tilfælde er individuelle og
>bør behandles som sådan.....

Og hermed kan vi også konkludere at en påstand om at voksnes sex med
børn nødvendigvis må være skadeligt, er noget vås?

>der kan ikke gives et entydigt svar, idet alle tilfælde er individuelle og
>bør behandles som sådan.....

Vil det også sige, at overlagt mord mod offerets vilje, isoleret set,
nogengange er ondt og nogen gange er godt?

Således at nogen gange skal der opfyldelsen af et større gode til
førend en sådan handling kan legitimeres, og nogen gange skal
handlingen slet ikke opfattes som ond, og dermed behøver den slet
ingen retfærdiggørelse for at udføres?

>det er så min påstand at en sådan definition ikke kan findes, idet man ikke
>entydigt kan sige noget er skadeligt for alle (medmindre vi snakker om
>samleje med spædbørn)....

Helt enig. En sådan definition kan nemlig ikke gives. Det er det der
er hele pointen.

Jeg tar lige en quick-sokrates:
J: Hvorfor er samleje med spædbørn ondt?
S: Fordi det påfører spædbarnet smerte
J: Er det altid fordi at det påvirker spædbarnet smerte?

Hvis S siger ja:
Hermed har du modsagt din egen ide om at "der kan ikke gives et
entydigt svar, idet alle tilfælde er individuelle og bør behandles som
sådan....."
idet du netop ved at svare ja opstiller i det mindste ét universelt
ondskabskriterie: smerte

Hvis S siger nej:
Dvs. at det nogengange er okay at have samleje med et spædbarn, selv
om det medfører smerte?

> [...]
>såsandelig også fra barnets........ at finde et enkelt udsagn der dækker det

Helt enig!

>det er ikke muligt at finde noget som med tvingende nødvendighed gør at
>voksnes sex med børn nødvendigvis IKKE må være skadeligt for barnet....

Helt korrekt. Men hvad kan du så bruge det til? Folkestemningen går jo
netop på at det nødvendigvis må være skadeligt for børn at have sex
med voksne. At du så kan konstatere at det så sandeligt ikke kan være
alle tilfælde hvor voksne har sex med børn, der er skadelige, vil jo
næppe vække den store fourore.

>hvad betragter du som skade på barnet??

1. Påførsel af smerte
2. Påførsel af tvang
3. Påførsel af stress
4. Påførsel af ting der leder til dysfunktioner
5. Pression

Hermed ikke sagt at påførsel af de ovennævnte ting ikke kan
legitimeres i en eller anden sammenhæng, som f.eks. når barnet skal
til tandlæge. Men isoleret set mener jeg godt at man kan kategorisere
dem som værende onde (jeg kan ikke sige skadende, da det er muligt at
påføre smerte uden at udøve skade. derfor nøjes jeg med at sige
"ond").

> [...]
>skal komme med argumentation i den retning, så forhold dig da til
>realistiske situationer, istedet for at opfinde noget....

Og her kørte den så af sporet. Du klarede dig ellers, om ikke godt, så
i hvert fald rimeligt indtil nu. Jeg tager dem en af gangen:

>det ovenstående her er et bevis på en latterlig indgangsvinkel til denne
>debat...

En påstand uden belæg. hmm. set før

>du er nødt til at tage i betragtning at visse former for samvær
>ikke har nogen seksuel betydning for den voksne eller barnet...

Det er sandt at der findes former for samvær som ikke har nogen
seksuel betydning for hverken den voksne eller barnet. Men det var dog
godt nok noget af et banalt udsagn. Er der nogen her, der nogensinde
har påstået det modsatte???

>hvis du
>skal komme med argumentation i den retning, så forhold dig da til
>realistiske situationer, istedet for at opfinde noget..

Og bleskift er ikke en realistisk situation? Er det en opfundet
situation? Hvorledes kom du på den ide at jeg her opfinder noget?

>igen bruger du en underlig indgangsvinkel til denne debat.......

Igen, en påstand uden begrundelse.
Debattens niveau fortsætter sit frie fald. Jeg må advare: Er dit næste
indlæg af lignende karakter, er chancerne for at jeg gider at svare på
det, meget små.

Jeg giver dig en chance for at rette op:
Hvorfor er indgangsvinklen underlig?

>er det fysiske tegn (blødninger, mærker på kroppen, angst for berøring osv)
>er det psykiske tegn (usædvaneligt reaktionsmønster, angst, skyldfølelse,
>modsatrettet beskyttertrang osv)

Jeg er interesseret i hvad det er, som fremkalder disse reaktioner.

>er det senere psykiske tegn (underlige moralbegreber i forbindelse med sex,
>selvmordsforsøg, virkelighedsflugt, psykiske lidelser osv)

Hvad er "underlige moralbegreber i forbindelse med sex"?
Og igen: jeg er interesseret i at finde ud af hvad det er som
fremkalder disse meget uheldige reaktioner som du her nævner.
Er det voksnes sex med børn?

>dette er alle tegn jeg betragter som skade på barnet...

Helt enig.

>.. givet, de kommer
>ikke udelukkende som resultat af pædofili, men ofte ses de i forbindelse med
>at den slags handlinger er begået imod patienten..

Ja som jeg skriver, og før har skrevet, mener jeg også at tvang
principielt er noget negativt.
Må tvang nødvendigvis optræde i forbindelse med voksnes sex med børn?

>især den sidste linie om de senere psykiske tegn, synes jeg er
>interessant...

nå.
Hvad får dig til at tro at alle de kedelige reaktioner du nævner
nødvendigvis, eller blot "som regel" følger af voksnes sex med børn?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-03-03 15:24

Jonas Lolberg wrote:

> Korrekt. Men jeg kan drage jeres fundamentale forestillinger i tvivl.
> Hvem siger at jeg derefter skulle være i stand til at komme med et
> perfekt og komplet svar på hvordan en "ny løsning" så skulle se ud?

hvorfor er det så interessant at drage "vores fundamentale forestillinger i
tvivl"??
hvorfor er det så svært for dig at fremsætte dine egne argumenter?

> [...]
> til at indse når og hvis de modsiger sig selv. Så lad os da prøve! :
>
> Hvorfor er voksnes sex med børn nødvendigvis skadeligt for barnet?

den dialog ønsker jeg ikke at deltage i..... kommer du med et konkret
argument til hvorfor eller hvorfor ikke det udsagn er sandt, så kan vi tale
sammen...... jeg kan ikke bruge dine sokratiske spørgsmål til noget, fordi
det for mig virker mistænkeligt som om du ikke vil argumentere dig igennem
denne debat, og hellere vil prøve at være overlegen og få os andre til at
blive frustrerede...... det klæder dig ikke......

> Min holdninger er jo intet værd i sig selv!

det er dine sokratiske forsøg heller ikke..... om muligt er de bare endnu
mindre værd end dine holdninger, men det vides jo ikke da du ikke tør
fremkomme med konkrete argumenter......

> [...]
> forsøger at få jer til at genoverveje den påstand, og få jer til at
> finde udsagn som medfører at i i mindre, eller slet ingen, grad,

du har ikke læst resten af mit indlæg inden du besvarer det, tyder dette
svar jo på...... prøv engang at læse fremad........

> Og faktisk har jeg argumenteret ganske meget for mine holdninger, hvis
> du læser tråden "definition af børnesexmisbrug".

anden tråd andet sted, desuden blev jeg hurtigt træt af din bedrevidende
facon i den tråd, og ignorerede den derfor.......... hvis du har nogle
argumenter på lager så kom venligst med dem...

> Vil det sige at om hvorvidt f.eks. tvang og smerte er skadeligt eller
> ej det varierer fra situation til situation?

det vil sige at alle situationer ikke om nødvendigt indeholder tvang eller
smerte.....

> Hvad er det der gør, at der er forskel på situationer? Er det ikke
> netop, at situationens egenskaber varierer?

forskellen ligger i de individer og de omstændigheder hvori situationen
opstår.... der findes ikke en ensidig formular du kan pakke det ind i og få
et ensidigt svar ud af........

> [...]
> afholde os fra at søge den slags viden?
> Og vil en sådan afholdelse gøre vores dome mere indsigtsfulde eller

hvorfor konkluderer du at den slags undersøgelser ikke allerede er
foretaget? og igen, uagtet at en given situation er den samme, vil offeret
om nødvendigt ikke reagere på samme vis som andre ofre, idet der er tale om
individer..........

> Og hermed kan vi også konkludere at en påstand om at voksnes sex med
> børn nødvendigvis må være skadeligt, er noget vås?

du kan ikke konkludere hverken for eller imod, hvilket du også selv
indrømmer.....

> Vil det også sige, at overlagt mord mod offerets vilje, isoleret set,
> nogengange er ondt og nogen gange er godt?

vi snakker pædofili ikke mord, hold dig venligst til emnet......

> [...]
> førend en sådan handling kan legitimeres, og nogen gange skal
> handlingen slet ikke opfattes som ond, og dermed behøver den slet

jeg kan ikke se noget godt i at en voksen person ønsker at dyrke sex med et
barn..... kan du?

> Helt enig. En sådan definition kan nemlig ikke gives. Det er det der
> er hele pointen.

hvorfor så ikke droppe det platte sokratiske pis og kaste dig ud i en reel
debat?

> [...]
> ondskabskriterie: smerte
>
> Hvis S siger nej:
> Dvs. at det nogengange er okay at have samleje med et spædbarn, selv

har du i det hele taget læst mit tidligere svar??

> Helt enig!

hvad er dine argumenter så for at føre denne debat?

> [...]
> med voksne. At du så kan konstatere at det så sandeligt ikke kan være
> alle tilfælde hvor voksne har sex med børn, der er skadelige, vil jo

jeg taler ikke om folkestemningen jeg taler om MIN holdning...... ikke en
fløjtende fis andet...... derfor foretrækker jeg at du viser dig som en mand
og kommer frem med DIN holdning.......

> [...]
> dem som værende onde (jeg kan ikke sige skadende, da det er muligt at
> påføre smerte uden at udøve skade. derfor nøjes jeg med at sige

dine genraliseringer er ikke konsistente idet alle disse elementer sker i et
barns liv, hvad er forskellen der gør at de er skadelige når vi taler sex?

> Og her kørte den så af sporet. Du klarede dig ellers, om ikke godt, så
> i hvert fald rimeligt indtil nu. Jeg tager dem en af gangen:

kun fordi du trækker debatten ned i sølet med dine udsagn....

> En påstand uden belæg. hmm. set før

ser det bekendt ud er det sikkert fordi du selv bruger det fra tid til
anden........

> [...]
> seksuel betydning for hverken den voksne eller barnet. Men det var dog
> godt nok noget af et banalt udsagn. Er der nogen her, der nogensinde

du påstår en bleskiftssituation (som for mig og alle andre forældre er en
ganske banal ting der ikke har nogle seksuelle undertoner) kan sammenlignes
med at man berører barnets erogene zoner...... er det også det når man
nusser sit barns hovede ved sengetid? når man kysser barnet godnat? når man
stryger beroligende hen over ungens ryg ??

> Og bleskift er ikke en realistisk situation? Er det en opfundet
> situation? Hvorledes kom du på den ide at jeg her opfinder noget?

hvordan kan en bleskiftssituation være erotisk ladet??
hvis du skal komme med den slags situationer så kom da i det mindste med
noget der kan virke troværdigt..... som stedfaderen der nusser inderlåret på
den 9 årige steddatter og sådan.....

> Igen, en påstand uden begrundelse.
> Debattens niveau fortsætter sit frie fald. Jeg må advare: Er dit næste
> indlæg af lignende karakter, er chancerne for at jeg gider at svare på
> det, meget små.

tja, min eneste grund til at svare dig var for at se om du i det hele taget
er i stand til at føre en almindelig debat, ud fra dine egne argumenter, i
stedet for at gemme dig bag dine sokratiske spørgsmål........

> Jeg giver dig en chance for at rette op:
> Hvorfor er indgangsvinklen underlig?

jeg gentager, den er utroværdig...........

> Jeg er interesseret i hvad det er, som fremkalder disse reaktioner.

så smid nogle konkrete eksembler på bordet...........

> Hvad er "underlige moralbegreber i forbindelse med sex"?

det kan feks være at en ung pige i en tidlig alder mister sin lyst til at
være sammen med jævnaldrene og derfor udelukkende går efter ældre, i nogle
tilfælde gifte mænd...... det kan være at den unge pige ikke kan se det
forkerte i at feks presse sig ind på en mand der er afsat til noget af
hendes nærmeste familie, osv osv......

> Og igen: jeg er interesseret i at finde ud af hvad det er som
> fremkalder disse meget uheldige reaktioner som du her nævner.
> Er det voksnes sex med børn?

i de tilfælde jeg kender til, ja............

> Helt enig.

> Ja som jeg skriver, og før har skrevet, mener jeg også at tvang
> principielt er noget negativt.
> Må tvang nødvendigvis optræde i forbindelse med voksnes sex med børn?

tvang optræder i mange former..... jeg har tidligere argumenteret at
forførelse også kan være en form for pression........ en voksen kan via
manipulation påvirke et barn til samvær, uden at det på barnet vil virke som
tvang.......

erfaring..........

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 12-03-03 10:35

Okay, oven på en god nats søvn er jeg frisk igen:

>hvorfor er det så interessant at drage "vores fundamentale forestillinger i
>tvivl"??

Fordi de er forkerte.

>hvorfor er det så svært for dig at fremsætte dine egne argumenter?

???
Det er det heller ikke.
Mit kerneargument er som følger:

De egenskaber man kan identificere ved voksnes sex med børn, som
værende skadelige, er ikke egenskaber som hæfter sig specifikt til
voksnes sex med børn. De kan hæfte sig til alle andre handlinger.
Derfor vil det være at skyde forbi målet, specifikt at forbyde voksnes
sex med børn. Hvis man gør det, vil man kun have ramt en ud af et
uendeligt antal mulige handlinger, hvor det er muligt at de skadende
egenskaber indgår. Og skal man følge ideen fuldt ud, ville det medføre
at stort set alle handlinger skulle forbydes, fordi de potentielt set
kunne indeholde nogen skadelige elementer. Nogen handlinger hæfter de
sig altså med nødvendighed til (f.eks. er mord altid skadende for
mennesket (selv om det ikke nødvendigvis er ondt, jævnfør aktiv
dødshjælp)), og nogen ting hæfter de sig IKKE med nødvendighed til.
Det kan godt være at de to ting forekommer sammen (som f.eks. ved
voldtægt), men det gør det ikke til en egenskab ved voksnes børn med
sex, at det nødvendigvis må foregå som ved en voldtægt.

>den dialog ønsker jeg ikke at deltage i...

Hvad skal jeg sige? Hvordan kan jeg opretholde en tro på, at du ønsker
en konstruktiv debat? Jeg tager gladeligt imod, når folk pointerer at
jeg er inkonsistent. Hvorfor gør du ikke det?

>det er dine sokratiske forsøg heller ikke...

Jo de er. De er i stand til at udrydde selvmodsigelse, og derfor er de
noget værd. Hvorfor er det nødvendigt at jeg skriver den slags? Kan du
ikke selv indse det?

>.. om muligt er de bare endnu
>mindre værd end dine holdninger, men det vides jo ikke da du ikke tør
>fremkomme med konkrete argumenter......

Nu har du fået dine konkrete argumenter.

>det vil sige at alle situationer ikke om nødvendigt indeholder tvang eller
>smerte.....

DOH!

Jeg ved, igen, ikke om jeg skal græde eller le. Du siger: "alle
situationer indeholder ikke nødvendigvis tvang eller smerte"

Kan du ikke selv se, at det udsagn ingen værdi har? Det er et banalt
udsagn. SELVFØLGELIG INDEHOLDER ALLE SITUATIONER IKKE NØDVENDIGVIS
TVANG OG SMERTE!!!! Hvad får dig til at tro at jeg mener det???? Hvad
får dig til at tro at nogen mener det???
Og det er jo blandt andet netop det, som du her skriver, som jeg
forsøger at få jer til at forstå: Tvang og smerte (og andre skadelige
ting) er ikke noget der knytter sig specifikt til voksnes sex med
børn.

>forskellen ligger i de individer og de omstændigheder hvori situationen
>opstår.... der findes ikke en ensidig formular du kan pakke det ind i og få
>et ensidigt svar ud af........

Har jeg sagt det? Er du overhovedet klar over, hvad det er påstår,
eller er du gået ind i debatten uden at tænke nærmere over lige det
punkt?
Jeg gider ikke gentage mit mantra en gang til. Du må snart selv kunne
huske det.

>hvorfor konkluderer du at den slags undersøgelser ikke allerede er
>foretaget?

Er de det? Hvor kan jeg finde dem? Det vil da være super interessant,
hvis der var nogen der havde forsøgt at undersøge det. Jeg har faktisk
gået og ledt efter den slags et godt stykke tid.

> og igen, uagtet at en given situation er den samme, vil offeret
>om nødvendigt ikke reagere på samme vis som andre ofre, idet der er tale om
>individer..........

Så det er variabelt fra individ til individ, hvad der medfører skade?
Påstanden er ikke helt sand, men lad os bare gå ind på den:
Tror du så ikke at det også vil være variablet fra individ til
individ, hvad vedkommende har lyst til og ikke har lyst til?
Hvis der er noget vedkommende ikke har lyst til, så kan vedkommende jo
bare lade være, og så sker der ingen skade. Nu ved jeg godt, at du
formodentlig vil komme med påstanden om, at så bliver de bare presset
til at gøre det.
Men igen må jeg spørge dig: Er pres og tvang mellem mennesker noget
der specifikt hæfter sig til voksnes sex med børn? Eller kan den slags
ubehageligheder forekomme i alle mulige situationer?

Nu til det jeg ser om en påstand om at hvad der er skadende, varierer
fra menneske til menneske: Det er ikke helt sandt. Vi har nemlig alle
sammen kroppe, og de fungerer efter de samme principper. Nogen
skadende ting er naturgivent skadelige, mens andre er kulturgivent
skadelige. F.eks. er destruktion af kroppen naturgivent skadeligt (i
modsætning til voksnes seksuelle samkvem med børn, når der ses bort
fra penetration). Tillige er det også naturgivent, at vi skal føle det
ubehageligt eller ondt, at blive tvunget til noget mod vores vilje
(hermed ikke sagt at vi skal føle det således, hvis vi fratages vores
frihed, som f.eks. ved SM-forhold).

>du kan ikke konkludere hverken for eller imod, hvilket du også selv
>indrømmer.....

Hvis der ikke kan gives et entydigt svar, som du selv skriver, vil
dette entydige svar "voksnes sex med børn er skadeligt" så ikke også
nødvendigvis være et, der ikke kan gives?
Eller er det mig der ikke kan finde ud af at ressonnere her?

Hvad er det helt præcist, man hverken kan konkludere for eller imod?

>vi snakker pædofili ikke mord, hold dig venligst til emnet......

Udsagn som dette, får mig til at stå af. Det viser, igen, at du ikke
er ude på at få en konstruktiv debat, men kun ude på at kværulere.

Du nægter at tænke igennem, hvilke konsekvenser dine holdninger
omkring pædofili NØDVENDIGVIS må have for dine holdninger til f.eks.
mord

Hvis du kommer med et udsagn om at "tvang nogen gange er ondt, og
nogen gange ikke ondt" og "smerte er nogen gange ondt, og nogen gange
ikke ondt", så har du jo netop kommet med et udsagn som kan legitimere
f.eks. mord mod offerets vilje.

Det er da yderst relevant at se, hvilke absurde konsekvenser dine
uovervejede betragtninger/holdninger har. Det er så absolut ikke
irellevant.

Det er præcist lige som Jan Allan Andersen gjorde med mig i tråden
"forsøg på simplificering af min påstand omkring børnesex":

Jeg skrev:
> For at give børnene de samme rettigheder som os andre.

Allan svarede:
Skal børn da på den måde have de samme rettigheder som voksne? Skal
børn også have ret til at stemme? Til at køre bil? Til at arbejde?
Osv., osv.?

Vil du også her mene, at det var irellevant at Allan indragede emnerne
"bilkørsel", "arbejde" og "stemmeret" ?

Nu må jeg spørge dig:
Skyldes din tomhjernethed at du vitterligt er tomhjernet, eller
skyldes den, at du ikke har lyst til at indse noget der ikke stemmer
overens med din smag, og derfor gør alt hvad du kan for at ødelægge
den konstruktive debat?
At du her udviser tomhjernet adfærd, mener jeg ikke der er den mindste
tvivl om. At det er ærgeligt, og spild af både mine og dine
ressourcer, er det vidst ikke tvivl om.

>jeg kan ikke se noget godt i at en voksen person ønsker at dyrke sex med et
>barn..... kan du?

om jeg kan se noget godt i "et ønske" ? Det er jo en ret isoleret
ting. Det ved jeg virkeligt ikke. Er det godt eller skidt, at ønske
sig at vinde i lotto?
Derimod kan jeg godt se noget godt i, at børn og voksne dyrker sex:
1. Det føles dejligt
2. Barnet lærer hvad sex er

Man skulle ikke tro at det var nødvendigt, men i dette tilfælde bliver
jeg vidst nødt til at skrive det alligevel: Det er ikke hermed sagt,
at der ikke også kan være andre aktiviterer som hhv. er dejlige
og/eller seksualoplysende.

>hvorfor så ikke droppe det platte sokratiske pis og kaste dig ud i en reel
>debat?

FORDI DU MODSIGER DIG SELV!!! SÅ FAT DET DOG!!! DERFOR ER EN SOKRATISK
DIALOG YDERST BRUGBAR!!! HVOR SVÆRT KAN DET SÅ LIGE VÆRE AT FATTE???

Desuden har jeg hele tiden ført en reel debat.

>har du i det hele taget læst mit tidligere svar??

Ja. Og der er vidst heller ikke noget der her tyder på at jeg ikke
har.

>hvad er dine argumenter så for at føre denne debat?

At folk går og påstår, at skadende ting nødvendigvis hæfter sig til
voksnes sex med børn. Det er en fejlagtig opfattelse. Derfor er denne
debat nødvendig.

>jeg taler ikke om folkestemningen jeg taler om MIN holdning...

Og du mener ikke det samme som "folket"? Hvad mener du da?

Mener du vitterligt, at du udtalte noget der ikke var banalt, da du
fremkom med dette:
"det er ikke muligt at finde noget som med tvingende nødvendighed gør
at voksnes sex med børn nødvendigvis IKKE må være skadeligt for
barnet"

må jeg da høre: hvad er det som ikke er banalt i det udsagn?
Indeholder det noget som ikke alle kan være enige om?
Hvorfor propper du denne debat med banale udsagn?

>dine genraliseringer er ikke konsistente idet alle disse elementer sker i et
>barns liv

Selv om de sker i et barns liv, kan man godt kalde dem for principielt
værende "onde", og dermed noget man bør undgå, medmindre vigtigere
hensyn taler for noget andet (igen: tandlægen). Det er der ikke noget
inkonsistent i.

>, hvad er forskellen der gør at de er skadelige når vi taler sex?

Intet! De er præcis lige så skadende eller ikke skadende, hvad enten
det sker i en seksuel handling, eller ikke i en seksuel handling.
Det har faktisk været en af mine pointer hele vejen igennem, og det
ser nu ud som om at du også selv har indset det.
Skadelig er skadeligt og ondt er ondt, uanset om det forekommer i
forbindelse med sex eller ej.

Det var næsten smukt sagt.
Jeg kunne ikke have sagt det bedre.

>kun fordi du trækker debatten ned i sølet med dine udsagn....

Dine banale udsagn har inden indflydelse på debattens niveau?

>ser det bekendt ud er det sikkert fordi du selv bruger det fra tid til
>anden........

Kom nu! Det kan da ikke være så svært. Du skulle bare svare på HVORFOR
min indgangsvinkel er "latterlig". Kan du det?

>du påstår en bleskiftssituation (som for mig og alle andre forældre er en
>ganske banal ting der ikke har nogle seksuelle undertoner) kan sammenlignes
>med at man berører barnets erogene zoner...

Man berører sku' da de erogene zoner i begge tilfælde!!!

>... er det også det når man
>nusser sit barns hovede ved sengetid?

Nej. Har jeg sagt det?
Nusning af hovedet er ikke en handling som nødvendigvis er knyttet til
det at have sex med børn.

>når man kysser barnet godnat? når man
>stryger beroligende hen over ungens ryg ??

Nej, og har jeg nogensinde påstået det???

Forøvrigt: "hold dig til emnet, vi snakker pædofili, ikke nusing af
børns hoveder, eller strøg over deres rygge". Smag din egen medicin.

>hvordan kan en bleskiftssituation være erotisk ladet??

Det er den heller ikke nødvendigvis! Og har jeg nogen sinde påstået
det???? Hvorfor fremkommer du med alle de udsagn, der er formet som om
at jeg mener det modsatte af hvad de påstår? Jeg kan også komme med
nogen:

"... og isbjørne har måske ikke hvid pels??????". Men det er lissom
ikke relevant for denne debat!

Jeg forsøgte at hjælpe jer i jeres forsøg på at finde en eller flere
egenskaber som nødvendigvis knytter sig til voksnes sex med børn, og
som alene eller i kombination kunne være årsagen til at det var
skadeligt.
Et af forslagene var, at det var selve berøringen i de erogene zoner,
som medførte skaden.
Men som jeg selv påpegede i samme åndredrag, ville det have absurde
konsekvenser, idet bleskift så også ville være skadende.

>hvis du skal komme med den slags situationer så kom da i det mindste med
>noget der kan virke troværdigt..... som stedfaderen der nusser inderlåret på
>den 9 årige steddatter og sådan.....

Suk. vi ledte efter EGENSKABER, ikke SITUATIONER. Men okay, hvad
skadende er der ved at en stedfader nusser inderlåret på en 9-årig
pige, hvis hun godt kan lide det?
Det er jo netop HER, at du ikke vil være i stand til at påvise hvorfor
den situation skulle være skadelig.

>tja, min eneste grund til at svare dig var for at se om du i det hele taget
>er i stand til at føre en almindelig debat, ud fra dine egne argumenter, i
>stedet for at gemme dig bag dine sokratiske spørgsmål........

Hvem er det der gemmer sig? Du fatter jo ikke hvornår du modsiger dig
selv. Du benægter samtidigt at du modsiger dig selv. Er det ikke at
gemme sig?

Er det, aktivt at gå ud og påvise når folk modsiger sig selv, ved at
stille dem spørgsmål som tydeligt viser når deres påstande er
urimelige, "at gemme sig"?

>jeg gentager, den er utroværdig...........

Jeg er meget tålmodig:
Jeg giver dig endnu en chance for at rette op:
Hvorfor er den utroværdig?

>så smid nogle konkrete eksembler på bordet...........

tjae, mord kunne jo f.eks. godt fremkalde blødninger. Overdreven tvang
kunne sikker også godt fremkalde selvmordstanker. Det var nogen
eksempler. Men hvor vil du hen med det?

>det kan feks være at en ung pige i en tidlig alder mister sin lyst til at
>være sammen med jævnaldrene og derfor udelukkende går efter ældre, i nogle
>tilfælde gifte mænd...

???? Hvorfor skulle hun gøre det? Er det en egenskab ved "voksnes sex
med børn", at barnet vil begynde at gå efter ældre mænd, og at hun
mister interessen for de jævnaldrende??
Hvordan i alv... vil du sandsynliggøre den påstand?

>... det kan være at den unge pige ikke kan se det
>forkerte i at feks presse sig ind på en mand der er afsat til noget af
>hendes nærmeste familie, osv osv......

Men det har ikke en skid med voksnes sex at gøre. Desuden er monogami
ikke en naturgiven ide. Det er kristendommens værk.

>i de tilfælde jeg kender til, ja............

Åh ja. Så du kender til tilfælde hvor det har medført skade... Og hvor
mange tilfælde er der så tale om at du kender til? Nok til at udgøre
et fornuftigt empirisk materiale? Hvad med at foretrække lidt mere
systematiske empiriske undersøgelser, som f.eks. videnskabelige
rapporter? Dem er der massere af.

Desuden er det langt fra udelukket, at skaden kan være kulturskabt.

>tvang optræder i mange former..... jeg har tidligere argumenteret at
>forførelse også kan være en form for pression...

Og??? Har jeg ikke også nævnt "pression" som principielt værende en
negativ ting? (ikke hermed sagt, at man ikke kan mene at det
principielt er en positiv ting)

>..... en voksen kan via
>manipulation påvirke et barn til samvær, uden at det på barnet vil virke som
>tvang.......

Ja, det kan den voksne. Og det kan den voksne gøre i alle mulige
situationer. En af dem er hvor den voksne har sex med børn. Men at
forbyde netop denne situation, vil ikke forhindre at pressionen opstår
i alle de andre tilfælde. Vil det ikke være smartere om man forbød
ubegrundet (igen: tandlægen) pression som sådan?

>erfaring..........

Som ikke udelukker at skaderne kan være forårsaget af omgivelsernes
negative reaktion, på noget som barnet ellers opfattede som værende
positivt.

Men okay, jeg kan godt se at dette her ikke holder: Jeg har nu brugt
en time på at svare på hendes indlæg. Det er alligevel næppe noget jeg
har tid til at blive ved med at gøre. så min deltagelse i denne debat
vil formentlig ebbe ud.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-03-03 12:16

Jonas Lolberg wrote:
> Okay, oven på en god nats søvn er jeg frisk igen:

> Fordi de er forkerte.

hvorfor er de forkerte??? og er de alle forkerte?? eller kun dem du er
uenige i?

> ???
> Det er det heller ikke.

hvad er så pointen i dine sokratiske spørgemål?? hvis du ønsker at debattere
så debater, lad være med at stille åbne sprøgsmål uden at komme med dine
egne svar på samme spørgsmål....

> Mit kerneargument er som følger:
>
> De egenskaber man kan identificere ved voksnes sex med børn, som
> værende skadelige, er ikke egenskaber som hæfter sig specifikt til
> voksnes sex med børn.

hvis du nu engang koncentrerer dig og læser mit svar, så ville du vide at
det faktisk er det jeg også siger......

> De kan hæfte sig til alle andre handlinger.

nemlig, men det ses nu engang meget meget ofte ved pædofili at disse skader
dukker op.....

> Derfor vil det være at skyde forbi målet, specifikt at forbyde voksnes
> sex med børn.

du kan ikke bevise at voksnes sex med børn IKKE er skadeligt, lige som du
ikke kan bevise at voksnes sex med børn altid er skadeligt, hvorfor skal 90
% lide, for at de 10% kan få lov at gøre som de vil? (procentsatserne er
taget ud af den blå luft, ud fra erfaringen)

> Hvis man gør det, vil man kun have ramt en ud af et
> uendeligt antal mulige handlinger, hvor det er muligt at de skadende
> egenskaber indgår.

sådan fungerer samfundet nu engang..... at ting bliver ulovlige idet der
antages at flere vil lide skade under det, end der er nogen der vil have
fordel af det....

> Og skal man følge ideen fuldt ud, ville det medføre
> at stort set alle handlinger skulle forbydes, fordi de potentielt set
> kunne indeholde nogen skadelige elementer.

nej, kun handlinger hvor det er sansyneliggjort at størstedelen af ofrene
for handlingen vil lide skade......

> Nogen handlinger hæfter de
> sig altså med nødvendighed til (f.eks. er mord altid skadende for
> mennesket (selv om det ikke nødvendigvis er ondt, jævnfør aktiv
> dødshjælp)),

ved aktiv dødhjælp er der tale om hjælp til selvmord ikke mord.......

> [...]
> voldtægt), men det gør det ikke til en egenskab ved voksnes børn med
> sex, at det nødvendigvis må foregå som ved en voldtægt.

har jeg sagt det på noget tidspunkt?

> Hvad skal jeg sige? Hvordan kan jeg opretholde en tro på, at du ønsker
> en konstruktiv debat? Jeg tager gladeligt imod, når folk pointerer at
> jeg er inkonsistent. Hvorfor gør du ikke det?

hvorfor skulle jeg?? jeg forholder mig til det jeg læser, ikke til hvad
andre svarer dig..... gør venligst det samme.....

> Jo de er. De er i stand til at udrydde selvmodsigelse, og derfor er de
> noget værd. Hvorfor er det nødvendigt at jeg skriver den slags? Kan du
> ikke selv indse det?

de er ikke noget værd i denne debat, da jeg ikke er ude på at få analyseret
mine holdninger, jeg ved præcist hvor de kommer fra og hvorfor jeg føler som
jeg gør, at du skal stille den slags spørgsmål, får mig til at tro at du
ikke har det samme held.......

> Nu har du fået dine konkrete argumenter.

uden yderligere uddybelse......

> DOH!
>
> Jeg ved, igen, ikke om jeg skal græde eller le. Du siger: "alle
> situationer indeholder ikke nødvendigvis tvang eller smerte"

ja det siger jeg...... og det står jeg ved.....

> [...]
> TVANG OG SMERTE!!!! Hvad får dig til at tro at jeg mener det???? Hvad
> får dig til at tro at nogen mener det???

din egen udtalelse oven for eller rettere, det spørgsmålet insinuerer: Vil
det sige at om hvorvidt f.eks. tvang og smerte er skadeligt eller ej det
varierer fra situation til situation?
vil du venligst holde en ordentlig tone, der er ingen grund til at hæve
stemmen i frustration.....

> [...]
> forsøger at få jer til at forstå: Tvang og smerte (og andre skadelige
> ting) er ikke noget der knytter sig specifikt til voksnes sex med

igen, har jeg på noget tidspunkt sagt eller antydet det??
eller har jeg ikke specifikt sagt at: givet, de kommer ikke udelukkende som
> [...]

> Har jeg sagt det? Er du overhovedet klar over, hvad det er påstår,
> eller er du gået ind i debatten uden at tænke nærmere over lige det

du spørger jeg svarer........ og gentager mig selv ofte fordi det
tilsyneladende er svært for dig at forstå konceptet.......

> Jeg gider ikke gentage mit mantra en gang til. Du må snart selv kunne
> huske det.

guuud har du et mantra??

> Er de det? Hvor kan jeg finde dem? Det vil da være super interessant,
> hvis der var nogen der havde forsøgt at undersøge det. Jeg har faktisk
> gået og ledt efter den slags et godt stykke tid.

jeg ved ikke konkret om den slags undersøgelser er tilgængelige for
almindeligt dødelige som dig......

> Så det er variabelt fra individ til individ, hvad der medfører skade?

nej, hvor meget skade det medfører...... jeg har endnu ikke hørt om eller
mødt et pædofilioffer der ikke har lidt skade på en eller anden vis.... har
du?

> Påstanden er ikke helt sand, men lad os bare gå ind på den:
> Tror du så ikke at det også vil være variablet fra individ til
> individ, hvad vedkommende har lyst til og ikke har lyst til?

jo naturligvis, har jeg påstået andet?

> [...]
> bare lade være, og så sker der ingen skade. Nu ved jeg godt, at du
> formodentlig vil komme med påstanden om, at så bliver de bare presset

hvis du tror det er så nemt bare at lade være, så burde du måske leve en tid
som barn i et pædofilt forhold, og så fortælle mig om det er nemt.....
børn bliver primært opdraget til at lytte efter hvad der bliver sagt ikk?
hvorfor tror du ellers pædofile kan påvirke dem i den retning??

> Men igen må jeg spørge dig: Er pres og tvang mellem mennesker noget
> der specifikt hæfter sig til voksnes sex med børn? Eller kan den slags
> ubehageligheder forekomme i alle mulige situationer?

har jeg svaret på tidligere, læs tilbage i debatten.....

> Nu til det jeg ser om en påstand om at hvad der er skadende, varierer
> fra menneske til menneske: Det er ikke helt sandt. Vi har nemlig alle
> sammen kroppe, og de fungerer efter de samme principper.

rent fysisk ja, men vi snakker jo ikke kun om fysiske skader gør vi??

> [...]
> ubehageligt eller ondt, at blive tvunget til noget mod vores vilje
> (hermed ikke sagt at vi skal føle det således, hvis vi fratages vores

igen, vi taler ikke udelukkende om fysiske skader.......... kan du
retfærdiggøre sex mellem voksne og børn som værende noget der med 100%
sikkerhed ikke giver nogle former for psykiske skader, nu eller senere i
livet?

> Hvis der ikke kan gives et entydigt svar, som du selv skriver, vil
> dette entydige svar "voksnes sex med børn er skadeligt" så ikke også
> nødvendigvis være et, der ikke kan gives?

der kan ikke gives et entydigt svar på _hvor_ skadeligt det er..... igen,
jeg har aldrig hørt om eller mødt et pædofili offer der ikke har lidt skade
på en eller anden vis.... har du?

> Eller er det mig der ikke kan finde ud af at ressonnere her?

kalder du det at ressonere?? at lave et statement som ikke har hold i de
situationer den er lavet ud fra?

> Hvad er det helt præcist, man hverken kan konkludere for eller imod?

gider ikke gentage mig selv for 3 gang-....

> Udsagn som dette, får mig til at stå af. Det viser, igen, at du ikke
> er ude på at få en konstruktiv debat, men kun ude på at kværulere.

og fordi du er ved at stå af så skal jeg tage hensyn til dig??
jeg kværulerer skam ikke, prøver blot på at få dig til at komme frem med
konkrete argumenter i stedet for at platte den.....

> Du nægter at tænke igennem, hvilke konsekvenser dine holdninger
> omkring pædofili NØDVENDIGVIS må have for dine holdninger til f.eks.
> mord

hvorfor har de to tong nødvendigvis noget med hinanden at gøre??

> [...]
> nogen gange ikke ondt" og "smerte er nogen gange ondt, og nogen gange
> ikke ondt", så har du jo netop kommet med et udsagn som kan legitimere

igen, jeg synes du skulle tage at holde dig til emnet, nemlig pædofili.....

> Det er da yderst relevant at se, hvilke absurde konsekvenser dine
> uovervejede betragtninger/holdninger har. Det er så absolut ikke
> irellevant.

deri er vi uenige.....

[snip en masse irelevant]

> [...]
> skyldes den, at du ikke har lyst til at indse noget der ikke stemmer
> overens med din smag, og derfor gør alt hvad du kan for at ødelægge

hvilken konstruktiv debat??? jeg mangler stadig at høre noget konstruktivt
fra dig....

> At du her udviser tomhjernet adfærd, mener jeg ikke der er den mindste
> tvivl om. At det er ærgeligt, og spild af både mine og dine
> ressourcer, er det vidst ikke tvivl om.

hold venligst dine fornærmelser for dig selv.......

> [...]
> sig at vinde i lotto?
> Derimod kan jeg godt se noget godt i, at børn og voksne dyrker sex:

det er to aspekter der _måske_ sker for 1 barn ud af 100.... og dermed mener
du at det bør legaliseres på grundlag at et barn?

> [...]
> jeg vidst nødt til at skrive det alligevel: Det er ikke hermed sagt,
> at der ikke også kan være andre aktiviterer som hhv. er dejlige

hvorfor så ikke bare holde sig til de lovlige aktiviteter?? hvis resultatet
er det samme??

> FORDI DU MODSIGER DIG SELV!!! SÅ FAT DET DOG!!! DERFOR ER EN SOKRATISK
> DIALOG YDERST BRUGBAR!!! HVOR SVÆRT KAN DET SÅ LIGE VÆRE AT FATTE???

hvorfor råber du?? har du svært ved at føre en normal samtale??

> Desuden har jeg hele tiden ført en reel debat.

nå................

> At folk går og påstår, at skadende ting nødvendigvis hæfter sig til
> voksnes sex med børn. Det er en fejlagtig opfattelse. Derfor er denne
> debat nødvendig.

hvem har påstået det, og hvor???

> Og du mener ikke det samme som "folket"? Hvad mener du da?

jeg mener som jeg mener og siger.... jeg kan ikke tale for alle, kun for mig
selv, og det er hvad jeg forholder mig til....

> [...]
> "det er ikke muligt at finde noget som med tvingende nødvendighed gør
> at voksnes sex med børn nødvendigvis IKKE må være skadeligt for

du kom med det modsatte udsagn, og ingen af dem er 100% sande.....

> må jeg da høre: hvad er det som ikke er banalt i det udsagn?
> Indeholder det noget som ikke alle kan være enige om?
> Hvorfor propper du denne debat med banale udsagn?

fordi du gør.......... hvis du vil have ordentlige udsagn på bordet må du
bevise at du er i stand til at føre en debat uden at komme med platte udsagn
som ikke har hold i noget.....

> [...]
> værende "onde", og dermed noget man bør undgå, medmindre vigtigere
> hensyn taler for noget andet (igen: tandlægen). Det er der ikke noget

er det ondt at beskytte barnet mod handlinger det ikke selv ved er skadende?

> Intet! De er præcis lige så skadende eller ikke skadende, hvad enten
> det sker i en seksuel handling, eller ikke i en seksuel handling.

uenig...... idet der er procentmæssigt mere skadeligt at blive udsat for
pædofili end det er at blive tvunget til at gå til tandlægen.....

> Det har faktisk været en af mine pointer hele vejen igennem, og det
> ser nu ud som om at du også selv har indset det.

øhhh nå.....

> Skadelig er skadeligt og ondt er ondt, uanset om det forekommer i
> forbindelse med sex eller ej.

ikke enig, igen fordi vi er individer.......

> Dine banale udsagn har inden indflydelse på debattens niveau?

banal og urealistisk er vist ikke det samme i denne situation.....
banaliteterne er kun kommet på bordet fordi du ikke forholder dig til
direkte emnet.......

> Kom nu! Det kan da ikke være så svært. Du skulle bare svare på HVORFOR
> min indgangsvinkel er "latterlig". Kan du det?

har jeg gjort........

> Man berører sku' da de erogene zoner i begge tilfælde!!!

og det gør partou situationen erotisk ladet???

> Nej. Har jeg sagt det?
> Nusning af hovedet er ikke en handling som nødvendigvis er knyttet til
> det at have sex med børn.

nå... og det ved du fordi du har ført denne debat med en pædofil hvis højste
ønske (og erotiske højdepunkt) er at nusse og kærtegne den lille pige han
for tiden er forelsket i??

> Nej, og har jeg nogensinde påstået det???

du påstår bleskift er erotisk.... hvorfor så ikke nusning?? nusser du aldrig
din kæreste??

> Forøvrigt: "hold dig til emnet, vi snakker pædofili, ikke nusing af
> børns hoveder, eller strøg over deres rygge". Smag din egen medicin.

når du snakker om at kærtegne børn på en erotisk ladet måde, så er det da
oplagt at nævne nusning... igen, nusser du aldrig din kæreste??

> Det er den heller ikke nødvendigvis! Og har jeg nogen sinde påstået
> det???? Hvorfor fremkommer du med alle de udsagn, der er formet som om
> at jeg mener det modsatte af hvad de påstår?

så argumenter for hvorfor bleskiftet er en del af denne debat..... det er
dig der har bragt den ind i den....

> [...]
> egenskaber som nødvendigvis knytter sig til voksnes sex med børn, og
> som alene eller i kombination kunne være årsagen til at det var

hvorfor _skal_ det være EN egenskab??
kan du komme med en egenskab som i ALLE tilfælde kan erklære at det IKKE er
skadeligt??

> Et af forslagene var, at det var selve berøringen i de erogene zoner,
> som medførte skaden.

den udtale har jeg kun set i dine ord.....

> Men som jeg selv påpegede i samme åndredrag, ville det have absurde
> konsekvenser, idet bleskift så også ville være skadende.

igen, jeg kan ikke se hvad bleskiftet har med situationen at gøre......

> [...]
> pige, hvis hun godt kan lide det?
> Det er jo netop HER, at du ikke vil være i stand til at påvise hvorfor

hvem siger barnet nyder det??? hvem siger at hun ikke føler det er hamrende
forkert men ikke tør sige noget af angst for at gøre mor ked af det?
jeg har ikke udtalt at barnet nyder det på nogen måde, sansyneligheden taler
for at hun IKKE gør det, men skjuler følelserne af skam og angst....
hvis du vil tale pædofili er du også nødt til at tage
sansynelighedsberegning med i situationen....
hvor stor er sansyneligheden for at et barn vil nyde en grænseoverskridende
berøring??

husk iøvrigt at der er forskel på grænser... nogle børn sætter grænsen ved
at kysse på andre end mor og far, andre vil ikke engang sidde på skødet af
"fremmede"....

> Hvem er det der gemmer sig? Du fatter jo ikke hvornår du modsiger dig
> selv. Du benægter samtidigt at du modsiger dig selv. Er det ikke at
> gemme sig?

jeg modsiger ikke mig selv, det er dig der kommer med et argument og
accepterer det modsatte.....
hvor modsiger jeg mig selv??

> Er det, aktivt at gå ud og påvise når folk modsiger sig selv, ved at
> stille dem spørgsmål som tydeligt viser når deres påstande er
> urimelige, "at gemme sig"?

er det nødvendigvis sådan at fordi folk mener at pædofili er ondt, så må man
ikke have en nuanceret holdning til det??

> Jeg er meget tålmodig:

øhh nå.....

> Jeg giver dig endnu en chance for at rette op:
> Hvorfor er den utroværdig?

har jeg forklaret.....

> tjae, mord kunne jo f.eks. godt fremkalde blødninger. Overdreven tvang
> kunne sikker også godt fremkalde selvmordstanker. Det var nogen
> eksempler. Men hvor vil du hen med det?

eksembler på pædofili............... ikke mord..... dette er en gruppe hvor
vi debattere seksualitet ikke mord........

> ???? Hvorfor skulle hun gøre det? Er det en egenskab ved "voksnes sex
> med børn", at barnet vil begynde at gå efter ældre mænd, og at hun
> mister interessen for de jævnaldrende??

det er en mulig egenskab ja........

> Hvordan i alv... vil du sandsynliggøre den påstand?

beviser i min egen omgangskreds...... min guddatter....... 12 år affære med
musikeren til hendes konfirmation, en gift mand på 31 som havde en gravid
kone, forholdet bestod i et år....... afbrudt af en on and off forhold med
en lidt ældre fyr ( et par år) igennem et års tid, hvorefter hun er singel
indtil den dag hun kaster kærligheden på min søns far, der dengang stadig
boede i mit hjem.... hun var 16 han var 28 dengang........
og det er blot et eksembel ud af flere......

> Men det har ikke en skid med voksnes sex at gøre. Desuden er monogami
> ikke en naturgiven ide. Det er kristendommens værk.

det er stadig ikke en udelukket reaktion på pædofili......... kan du
modbevise det da?

> [...]
> et fornuftigt empirisk materiale? Hvad med at foretrække lidt mere
> systematiske empiriske undersøgelser, som f.eks. videnskabelige

jeg kender mere til kvindesiden af sagen end du gør, det er da længe
tydeliggjort.....

> Desuden er det langt fra udelukket, at skaden kan være kulturskabt.

jeg har ikke påstået at disse reaktioner ikke kan komme andre steder fra, i
de tilfælde jeg kender til er det dog primært den tidlige seksuelle
"modning" der er årsagen til skaderne....

> Og??? Har jeg ikke også nævnt "pression" som principielt værende en
> negativ ting? (ikke hermed sagt, at man ikke kan mene at det
> principielt er en positiv ting)

i tilfælde af hvor en person er i stand til at sige til og fra er pression
ikke altid negativt..... men desværre viser det sig ofte at pression kan
være enddog meget negativt for både børn og voksne....
magtfulde mennesker (voksne) kan udøve enorm pression mod svage
individer(børn) uden at være klar over det.......

> [...]
> i alle de andre tilfælde. Vil det ikke være smartere om man forbød
> ubegrundet (igen: tandlægen) pression som sådan?

nej for hvis du forbyder pression generelt, så forbyder du opdragelse, og
beskyttelse..... hvilket vel ikke er formålet`?

> Som ikke udelukker at skaderne kan være forårsaget af omgivelsernes
> negative reaktion, på noget som barnet ellers opfattede som værende
> positivt.

det udelukker hverken det ene eller andet, men igen, så siger
sansyneligheden at pædofili er skadeligt i langt største delen af
tilfældende........ og det er kun de tilfælde vi kender til..........

> [...]
> en time på at svare på hendes indlæg. Det er alligevel næppe noget jeg
> har tid til at blive ved med at gøre. så min deltagelse i denne debat

sjovt som du kan komme her og kaste en debat ud, uden at tænke over
konsekvenserne........ burde du måske have overvejet før du kastede dig ud i
din sokratiske debat..............

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 12-03-03 14:44

Sabina Hertzum mener, at visse elementer, så som f.eks. tvang og
smerte, ofte forekommer i forbindelse med voksnes sex med børn, selv
om de ikke følger nødvendigvis af en udførelse af voksnes sex med
børn.
Dette tolker jeg af det udsagn, som jeg har citeret hende for, nederst
i dette indlæg.

Det synes jeg er et udmærket udgangspunkt for den videre debat. Vi er
altså blevet enige om, at de mulige skadelige egenskaber ikke med
nødvendighed er knyttet til voksnes sex med børn, samt at de også kan
forefindes i andre situationer end situationer hvori voksne har sex
med børn.

Til at indlede nr. 2 del af denne debat, vil jeg lægge ud med et
spørgsmål:
Hvorfor tror du, at de skadelige egenskaber ofte forekommer i

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-03-03 15:56

Jonas Lolberg wrote:
> [...]
> børn.
> Dette tolker jeg af det udsagn, som jeg har citeret hende for, nederst

du tolker forkert og ignorerer bevidst andre udtalelser der har lige så stor
vægt som den nedenstående...
derudover quote fucker du bigtime idet den nederste bemærkning skal læses i
sammenhæng med følgende udsagn:

[...]

din udtalelse er taget ud fra et forkert udgangspunkt og har intet med dit
statement øverst at gøre...

og iøvrigt, nu du er i gang med at pille det fra hinanden så kik lige på
disse citater:

> [...]

> spørgsmål:
> Hvorfor tror du, at de skadelige egenskaber ofte forekommer i

jeg gider helt ærligt ikke denne debat mere, dels fordi du ikke kan/vil
argumentere for at det IKKE er skadeligt og dels fordi du nægter at forholde
dig til de spørgsmål der bliver stillet.....
hvis du skal føre en debat videre så gør det i det mindste ordentligt uden
at qoutefucke og blande udtalelserne sammen..............

mine udsagn er:
1. sex mellem en voksen og et barn er _oftest_ (siger erfaringen) skadeligt
af varierende karakter og styrke i enten fysisk, psykisk eller senere pysisk
grad.
2. der er ikke _altid_ tale om smerte og tvang når vi taler om pædofili.
3. det er _ikke altid_ muligt for barnet at sige fra overfor en magtfuld
voksen (lige så lidt som det er for en ansat overfor en magtfuld chef og
lign)
4. man kan ikke generalisere og putte alle pædofili sager ind under et
udsagn om hvad der er skadeligt og hvad der ikke er skadeligt(afhængig af
hvad man betragter som skadeligt), idet det er individer vi taler om og
individer reagerer ikke ens på alt.......

Fra : Per L.

Dato : 12-03-03 16:46

> [...]
> hvad man betragter som skadeligt), idet det er individer vi taler om og
> individer reagerer ikke ens på alt.......

Tak Sabina - det tog mig uendeligt mange år at komme frem til samme
udsagn/meninger. Og vejen frem til dem var fyldt med alt fra had over
smerte til erkendelse og tristhed.........

Jeg tilslutter mig dine udsagn fuldt ud...

i ro

Per L.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-03-03 17:07

Per L. wrote:

> [...]
> smerte til erkendelse og tristhed.........
>
> Jeg tilslutter mig dine udsagn fuldt ud...

hej Per...

tak :)
jeg synes det er sørgeligt at nogle mennesker partou vil stille
spørgsmålstegn ved disse udsagn, idet intet er udelukket.....
jeg har selv haft en (synes jeg selv) meget mild oplevelse da jeg var stor
pige, og den oplevelse har været med til at forme mig til den jeg er i
dag...... den er dog INTET i forhold til det jeg fornemmer du har været
igennem.....
jeg vil blot sige at jeg synes det er fantastisk flot af dig at komme ud på
den anden side med en sund indgangsvinkel til tingene, og desværre ikke alle
forundt...... desværre opdager mange ikke den skade der er sket før de er
midt i livet og et eller andet går rivende galt...... og jo længere der går,
jo længere tid tager det at modvirke effekten af det....

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 13-03-03 00:23

>du tolker forkert

Hvad er der galt med min tolkning? Du må gerne helt konkret pointere
hvor i ovenstående fortolkningstekst det er, at jeg tolker dig
forkert.

> og ignorerer bevidst andre udtalelser der har lige så stor
>vægt som den nedenstående...

Beklager. Det var ikke bevidst.

>derudover quote fucker du bigtime idet den nederste bemærkning skal læses i
>sammenhæng med følgende udsagn:
[hvorefter Sabina citerer noget mere af hende selv]

Okay, da må jeg spørge dig: Har det ekstra du lige citerede, så ændret
på den tolkning jeg fremførte?
Hvis ja, hvad har den ændret?
Hvis ikke, hvad brokker du dig så over?

>og iøvrigt, nu du er i gang med at pille det fra hinanden så kik lige på
>disse citater:

>det varierer fra situation til situation?

>smerte.....

Ja, hvad er det jeg skal se? Ovenstående udsagn har vi diskutteret.
Enhver kan se at udsagnet er banalt. Ingen ville sige det imod. Hvor
vil du hen?

>jeg gider helt ærligt ikke denne debat mere, dels fordi du ikke kan/vil
>argumentere for at det IKKE er skadeligt

Det er jo løgn. Jeg har argumenteret SÅ MEGET for min påstand.

> og dels fordi du nægter at forholde
>dig til de spørgsmål der bliver stillet...

Igen løgn. Jeg har besvaret utallige af dine spørgsmål. Men jeg gider
ikke have med dem at gøre, som går efter personen i stedet for bolden.

>hvis du skal føre en debat videre så gør det i det mindste ordentligt uden
>at qoutefucke og blande udtalelserne sammen..............

Hvor har jeg blandet udtalelser sammen???

> [...]
>hvad man betragter som skadeligt), idet det er individer vi taler om og
>individer reagerer ikke ens på alt.......

Fint nok. Er det i orden at jeg går videre fra nr. 1 udsagn, dvs.
kommenterer og kritiserer det? Lige som jeg havde tænkt mig at gøre da
jeg startede denne nye tråd? Eller finder du ikke det acceptabelt, af
en eller anden årsag?
Er det forbudt at kritisere punkt 1. ? Er det umuligt at kritisere
punkt 1 uden at kigge på de andre? I så fald, hvorfor?

Jeg kan ikke forstå hvorfor du er så vred. Jeg kan ikke se hvad du har
at være vred over. Tag og slap lidt af. Vi kommer aldrig til en seriøs
debat når du hele tiden flueknepper.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-03-03 07:55

Jonas Lolberg wrote:

> Hvad er der galt med min tolkning? Du må gerne helt konkret pointere
> hvor i ovenstående fortolkningstekst det er, at jeg tolker dig
> forkert.

det mener jeg at jeg har gjort efterfølgende..... din tolkning piller mine
udsagn fra hinanden så du får en anden betydning frem end den der er
skrevet.... det er ødelæggende for debatten....

> [hvorefter Sabina citerer noget mere af hende selv]
>
> Okay, da må jeg spørge dig: Har det ekstra du lige citerede, så ændret
> [...]

din tolkning taler kun om smerte og tvang, min udtalelse gik på generelle
skader som fysisk, psykisk og senere psykisk........ din tolkning er ikke
korrekt ud fra det udsagn du tolker og den sammenhæng du har hevet den ud
af.....

> Ja, hvad er det jeg skal se? Ovenstående udsagn har vi diskutteret.
> Enhver kan se at udsagnet er banalt. Ingen ville sige det imod. Hvor
> vil du hen?

ovenstående udsagn er tydeligvis det du har tolket i dit øverste forsøg, jeg
har tydeliggjort flere gange at jeg ikke mener at alle pædofile forhold
indeholder smerte eller tvang........ jeg har aldrig sagt at de oftest gør
det heller....

> Det er jo løgn. Jeg har argumenteret SÅ MEGET for min påstand.

nej, du har argumenteret for at man ikke kan _sige_ at alle forhold er
skadelige(din holdning).... du har ikke argumenterte for hvorfor det ikke er
skadeligt........... eller rettere, du er kommet med to påstande om at det
er dejligt og lærerigt, men det er efterhånden blevet modargumenteret af
flere så generelt set må vi konkludere at din påstand ikke holder vand i det
store billede.....

> Igen løgn. Jeg har besvaret utallige af dine spørgsmål. Men jeg gider
> ikke have med dem at gøre, som går efter personen i stedet for bolden.

og derfor ignorerer du et helt indlæg og quotefucker for at få det til at
lyde som om jeg mener noget jeg ikke har sagt?

> Hvor har jeg blandet udtalelser sammen???

har jeg pointeret.....

> [...]
> Er det forbudt at kritisere punkt 1. ? Er det umuligt at kritisere
> punkt 1 uden at kigge på de andre? I så fald, hvorfor?

du kan kritisere mine udsagn alt det du vil hvis du kan underbygge dine
kritikker med konkrete argumenter i stedet for statements som du reelt ikke
har noget at underbygge med.......
jeg vil gerne vide hvor mange pædofilofre du kender, og hvad disse har
fortalt dig om de forhold de har haft...
prostulerer du for pædofili fordi du er uvidende eller bare naiv? ( i dette
tilfælde går jeg faktisk efter bolden, jeg er nysgerrig efter at finde ud af
hvorfor du er så blind overfor de fakta der efterhånden er smidt på bordet
herinde... )
du vedbliver med at fremsætte de samme prostulater uden at tage de
modargumenter der kommer på bordet i mente..... dine udsagn bliver ikke mere
sande hvis du bare bliver ved med at gentage dem.......

> Jeg kan ikke forstå hvorfor du er så vred. Jeg kan ikke se hvad du har
> at være vred over. Tag og slap lidt af. Vi kommer aldrig til en seriøs
> debat når du hele tiden flueknepper.

hvem er vred?? den vrede du læser må sørme da komme fra dig selv, for mit
indlæg indeholder ikke noget sådant.....
mht den seriøse debat, så tror jeg for længe siden den er udelukket....

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 13-03-03 21:13

Ja ja, har man ikke noget at udsætte på bolden, kan man altid gå efter
manden. Det er den mest effektive måde at gøre en debat uklar på, og
få det til at se ud som om modparten er dybt urimelig..

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-03-03 21:24

Jonas Lolberg wrote:
> Ja ja, har man ikke noget at udsætte på bolden, kan man altid gå efter
> manden. Det er den mest effektive måde at gøre en debat uklar på, og
> få det til at se ud som om modparten er dybt urimelig..

rart at du endelig kan se du er på forkert spor i din debatmetode...

vil du iøvrigt være venlig at genne headeren i de indlæg du svarer på, for
overskuelighedens skyld...
se også: http://www.usenet.dk/info/skriveteknik.html

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

fut: dk.snak.offtopic

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 14-03-03 12:23

On Thu, 13 Mar 2003 07:54:54 +0100, "Sabina Hertzum"
> [...]

>udsagn fra hinanden så du får en anden betydning frem end den der er
>skrevet.... det er ødelæggende for debatten....

Igen en påstand. Så begrund dog!
Er det forkert at du mener følgende:
? ???

Er der noget forkert i at jeg kritiserer den holdning? Hvorfor skulle
det være umuligt at kritisere den holdning, uden at indrage alle
mulige andre holdninger du måtte have?
Nu forholder dig sig tilfældigvis sådan at de tre andre udsagn er dybt
banale. Jeg er derfor helt enig i dem. Derfor kritiserer jeg kun det
som jeg er uenig i. Er det dybt godnat?

Hvis ikke, hvorfor flipper du så ud? Er det bare for at slørre
debatten? At kværulere?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-03-03 12:51

Jonas Lolberg wrote:

> Er der noget forkert i at jeg kritiserer den holdning?

problemet er ikke at du kritiserer ( for det synes jeg egentlig ikke at du
gør)
problemet er at du omskiver og dermed pådutter mig en holdning med DINE ord,
ikke mine......
hvis du vil gengive min holdning, så har du rig mulighed for at finde
utallige citater der gengiver den med mine egne ord.......

> Hvorfor skulle
> det være umuligt at kritisere den holdning, uden at indrage alle
> mulige andre holdninger du måtte have?

fordi den holdning ikke indebærer alt hvad jeg har sagt i den
sammenhæng..... du er ude hvor du ikke kan bunde, fordi du igen prøver at
trække en række udtalelser ind under et statement....... den udtalelse er
ikke universal for min holdning og det ved du........

> Nu forholder dig sig tilfældigvis sådan at de tre andre udsagn er dybt
> banale. Jeg er derfor helt enig i dem. Derfor kritiserer jeg kun det
> som jeg er uenig i. Er det dybt godnat?

nej, men du burde måske debattere for din egen holdning, i stedet for at
prøve at kritisere min ved at omskrive den.....

> Hvis ikke, hvorfor flipper du så ud? Er det bare for at slørre
> debatten? At kværulere?

hvem flipper? det er da ikke mig der pludselig vil forlade debatten når det
bliver hedt om ørerne......
desuden har du endnu ikke set mig flippe ud......
for tiden er jeg faktisk ret afslappet fordi livet langt om længe har vist
sig fra den gode side igen.... :)

Fra : Henning

Dato : 12-03-03 16:28

"Jonas Lolberg" <theunknown@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Til at indlede nr. 2 del af denne debat, vil jeg lægge ud med et
> spørgsmål:
> Hvorfor tror du, at de skadelige egenskaber ofte forekommer i
> forbindelse med voksnes sex med børn?

Hvad tror du f. eks.

MVH
Henning

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 12-03-03 18:57

>Hvad tror du f. eks.

Jeg tror det jo netop ikke.

Fra : Henning

Dato : 12-03-03 20:48

> Jeg tror det jo netop ikke.

Hvad ved du så?

MVH
Henning

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 12-03-03 23:38

>Hvad ved du så?

Hvad jeg ved? Jeg ved hvad der nødvendigvis ikke kan lade sig gøre.
F.eks. kan det ikke lade sig gøre at opretholde en påstand om at
voksnes sex med børn er skadeligt, eller har en tendens til at være
skadeligt, uden at kunne påpege hvad/hvilken egenskab ved voksnes sex
med børn, der skulle forårsage denne skadelighed. Og det er der indtil
nu ingen der kan.

Fra : Henning

Dato : 13-03-03 10:32

> [...]
> skadeligt, uden at kunne påpege hvad/hvilken egenskab ved voksnes sex
> med børn, der skulle forårsage denne skadelighed. Og det er der indtil

Men det modsatte?

MVH
Henning

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 13-03-03 22:45

>Men det modsatte?

Ja, synes du vi skal vende bevisbyrden om?
Så prøv lige at bevise at det IKKE ligger i begrebet "at gå" eller "at
snakke" eller "at kysse" at det nødvendigvis er skadeligt. Vi kunne
ikke leve i denne verden, hvis vi på denne måde ikke troede på vores
induktive* slutninger. Induktion er menneskets grundvilkår.

*at slutte fra det specielle til det almene til det almene. Eg. "det
har aldrig været skadeligt at tale, ergo vil det aldrig være skadeligt
at tale". (hermed selvfølgeligt ikke sagt at skadevirkende ting kan
optræde i forbindelse med det at tale.

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 13-03-03 23:10

Jeg var af samme overbevisning som jer, indtil for omtrendt to år
siden.

Da begyndte jeg at tænke mere end hvad normalt er. Årsagen var, at jeg
følte voldsom skam over at have lagt an på min (jævnaldrende) kusine.
Jeg undrede mig over skammens begrundelse. Og da fremkom de logiske
slutninger som jeg har præsenteret i denne debat. Selv om de stred
imod hvad mine følelser fortalte mig, var jeg nødt til at revidere
mine følelser, og forsøge at forklare tingene ud fra de nye præmisser.
Det har, logisk nok, vist sig at den nye forklaring på tingenes
tilstand, er langt mere holdbar, idet den er 100% konsekvent og
tillige bakkes op af både ny og gammel forskning inden for feltet.
Måske kan det skyldes, at jeg i min unge alder (20 år) endnu ikke er
100% hjernevasket, og dermed har formået at sætte mig fri, og dermed
kunne tænke frit.

Måske vil i blot svare: Du skulle aldrig have tænkt

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-03-03 23:27

Jonas Lolberg wrote:
> Jeg var af samme overbevisning som jer, indtil for omtrendt to år
> siden.

hvem jer??
gem lige headeren så vi ved hvem du svarer ok?

> Da begyndte jeg at tænke mere end hvad normalt er. Årsagen var, at jeg
> følte voldsom skam over at have lagt an på min (jævnaldrende) kusine.

skam?? jeg har igennem hele min opvækst leget doktor med min fætter (yngere
endda) og aldrig skammet mig over det.......
jeg har leget intim doktor med en stedbror mere end en gang, også uden
skam.....

> Jeg undrede mig over skammens begrundelse.

hvad skammede du dig egentlig over??
i var jævnaldrene...... følte du det incestiøst? for det kan da næppe være
fordi hun var et barn og du en voksen eller omvendt.....

> [...]
> imod hvad mine følelser fortalte mig, var jeg nødt til at revidere
> mine følelser, og forsøge at forklare tingene ud fra de nye præmisser.

jamen så vidt jeg kan se så har du ramt totalt ved siden af her... debatten
går på forhold mellem voksne og børn.... ikke fætter og kusine......

> Det har, logisk nok, vist sig at den nye forklaring på tingenes
> tilstand, er langt mere holdbar, idet den er 100% konsekvent og
> tillige bakkes op af både ny og gammel forskning inden for feltet.

øhhh hvilken forskning?? og hvordan konsekkvent??

> Måske kan det skyldes, at jeg i min unge alder (20 år) endnu ikke er
> 100% hjernevasket, og dermed har formået at sætte mig fri, og dermed
> kunne tænke frit.

snarere tværtimod min ven...... at kunne tænke frit er fint nok, men du
tænker ikke logisk når du sammenligner din skamfølelse for din flirt med din
kusine, med pædofili.....

> Måske vil i blot svare: Du skulle aldrig have tænkt

næppe.... du skulle bare have tænkt dig om, i stedet for at tro at din
tankerække er logisk, når den er konkluderet ud fra hændelser du intet
personligt kender til......

jeg er faktisk tilbøjelig til at tro at den dag du selv får børn vil du begy
nde at tænke anderledes..... eller hvis du selv havde været udsat for
pædofili.....
lige nu debatterer du tilsyneladende ud fra tolkninger og holdninger som
ikke har nogen hold i virkelighedens verden, hvor der er indblandet krop og
følelser...... måske du skulle overveje at finde dig en Herre der kan vise
dig hvordan et magtforhold udspiller sig....... det kan _måske_ give dig et
lille indblik i de følelser der udspiller sig i et barn der bliver udsat for
en pædofil....... ;)

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 14-03-03 12:23

> [...]
>endda) og aldrig skammet mig over det.......
>jeg har leget intim doktor med en stedbror mere end en gang, også uden

Det har jeg også, uden skam. Tror du jerg har forklaret dig det hele?
Du har ikke læst min kulturteori.

>hvad skammede du dig egentlig over??

Læs min bog når den kommer.

>jamen så vidt jeg kan se så har du ramt totalt ved siden af her... debatten
>går på forhold mellem voksne og børn.... ikke fætter og kusine......

Jeg genkender og analyserer generelle træk i kulturen. Ikke
specifikke.

>øhhh hvilken forskning?? og hvordan konsekkvent??

Den jeg har henvist til. Hvor dumt kan man spørge?

>snarere tværtimod min ven...... at kunne tænke frit er fint nok, men du
>tænker ikke logisk når du sammenligner din skamfølelse for din flirt med din
>kusine, med pædofili.....

Den slutning ved du udemærket at jeg ikke foretager. Jeg siger blot at
den episode var årsag til at jeg begyndte at tænke.

>næppe.... du skulle bare have tænkt dig om, i stedet for at tro at din
>tankerække er logisk, når den er konkluderet ud fra hændelser du intet
>personligt kender til......

Mine slutninger er 100% logisk gyldige.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-03-03 12:55

Jonas Lolberg wrote:

> Det har jeg også, uden skam. Tror du jerg har forklaret dig det hele?

hvis du har det, hvorfor følte du så skam??

> Du har ikke læst min kulturteori.

kunne være oplagt at komme med et resumé så......

> Læs min bog når den kommer.

lidt svært når du ikke vil give dit rigtige navn.........

> Jeg genkender og analyserer generelle træk i kulturen. Ikke
> specifikke.

hvilke træk er så det??

> Den jeg har henvist til. Hvor dumt kan man spørge?

så dumt som det er nødvendigt... der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme
svar, har du aldrig hørt det??
jeg har ikke set den henvisning, og du kan ikke forvente jeg har idet denne
debat deler sig over adskillige tråde og dage........

> Den slutning ved du udemærket at jeg ikke foretager. Jeg siger blot at
> den episode var årsag til at jeg begyndte at tænke.

aha..... men ikke HVORFOR den fik dig til at tænke..... hvorfor var det så
skammeligt??

> Mine slutninger er 100% logisk gyldige.

kun på "planet lolberg".......
logiske slutninger uden direkte kendskab til emnet er ikke valide........
der mangler et grundigt basiskendskab til emnet.....

Fra : Henning

Dato : 14-03-03 10:06

> Måske vil i blot svare: Du skulle aldrig have tænkt

Næh, noget må du jo gøre for at retfærdiggøre dig selv på

MVH
Henning

Fra : Tomas O.

Dato : 12-03-03 15:11

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in
SNIP
> nej, hvor meget skade det medfører...... jeg har endnu ikke hørt om
> eller mødt et pædofilioffer der ikke har lidt skade på en eller anden
> vis.... har du?

Hvor mange ofre for pædofili der ikke tog skade har du overhpovedte hørt om
endsige hørt udtale sig? I vore dage med den hetz der er vil jeg tro at de
holder mund for ikke at skade den de havde forholdet med!

Og hvad er det præcist der gør at de holde rmund? Vores kultur!

Jeg synes Jonas har nogne gode pointer i sine indlæs, som jeg læser med
stor interesse fordi de netop stiller spørgsmål ved vore "kanonfede"
kultur. EN kultur hvor det ikke er ok at vise vrede, hvor det ikke er ok at
være vildt god til noget og så vise det frem eller resultatet deraf
(eksempel: en fyr tjenr en masse penge og køber en Maserati og dagen efter
finder han ud af at nogne har ridset den med vilje, for bare fordi han er
rig skal han sgu ikke rende rundt og blære sig) FEEEEED kultur vi har!

Hvad med at alle der debattere med ham lige smider lidt is i sine blodårer
og dæmoper deres følelser en smule og prøver at være bare ensmule mere
intellektuelle i deres indgang til dme i stedte for at lade deres
kulturelle fordomme løbe af med dem. mandne har faktisk nogne ret gode
pointer som mange herinde totalt misser fordi det tilfæøldigvis handler om
noget hammer tabu, nemlig børns sex med voskne.

Der har været (er stadig?) en kultur her på denne planet hvor man som
voksne er forpligtet til at sørge for at børnene får et sundt og naturligt
syn på sex og derfor underviser dem også i praksis.

Tomas

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-03-03 15:33

Tomas O. wrote:
> [...]
> hørt om endsige hørt udtale sig? I vore dage med den hetz der er vil
> jeg tro at de holder mund for ikke at skade den de havde forholdet

just my point.... tror du ikke at de der ikke har lidt skade ville sige
noget??
eller ville de holde kæft fordi der alligevel er en form for skade ( i
henhold til skamfølelse pga kultur)??
jeg er egentlig hamrende ligeglad med om den skamfølelse skyldes samfundet,
beskyttertrang eller andre udenomsting...... faktum er at den skamfølelse
ofte får individer til at holde kaje, uagtet at de ikke (måske ikke) mener
der er sket noget forkert...... hvis der ikke er sket noget forkert hvorfor
så ikke bare sige det som det er?? og hvem siger man behøver nævne navne??

> Og hvad er det præcist der gør at de holde rmund? Vores kultur!

ja og?? hvorfor er kulturen/samfundet så stor en faktor i disse menneskers
liv...... hvis det ikke var for kulturen ville dette slet ikke være et
issue, det er nu engang kulturen der dikterer hvordan vi lever og hvilke
regler vi lever under i dag.......

> [...]
> Maserati og dagen efter finder han ud af at nogne har ridset den med
> vilje, for bare fordi han er rig skal han sgu ikke rende rundt og

du ved lige så vel som jeg gør at janteloven ikke gælder for hverken du
eller jeg.... derfor fatter jeg ikke at du i den grad hænger dig i den.....
hvis vi to er et bevis på at ihvertfald en brøkdel af de mennesker vi deler
samfund med har samme holdning, så fatter jeg da SLET ikke at der ikke er
kommet nogle af disse "ikke skadede" ofre frem, fordi hvis de er bare lidt
lig os, ligger de ikke under for hvad samfundet tænker......

> [...]
> nogne ret gode pointer som mange herinde totalt misser fordi det
> tilfæøldigvis handler om noget hammer tabu, nemlig børns sex med

jeg er slet ikke enig i at hans indgangsvinkel er interlektuel, om noget er
den ignorant overfor de fakta der nu engang findes på dette område.....

> Der har været (er stadig?) en kultur her på denne planet hvor man som
> voksne er forpligtet til at sørge for at børnene får et sundt og
> naturligt syn på sex og derfor underviser dem også i praksis.

jeg håber såsandelig ikke du mener det der skinner igennem denne
udtalelse........

Fra : Tomas O.

Dato : 12-03-03 16:09

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in
SNIP
> jeg håber såsandelig ikke du mener det der skinner igennem denne
> udtalelse........

?

Tomas

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-03-03 16:22

Tomas O. wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in
> SNIP
>
> ?

never mind...... synes bare den virkede tvetydig og jeg ønsker ikke at
uddybe herinde ;)

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 12-03-03 18:57

>jeg er slet ikke enig i at hans indgangsvinkel er interlektuel, om noget er
>den ignorant overfor de fakta der nu engang findes på dette område.....

Empiriske "fakta", der strider mod hvad der nødvendigvis ikke kan være
tilfældet, må nødvendigvis være usande.

Desuden har jeg henvist til interviewet med "offeret" David.

Fra : nusle

Dato : 12-03-03 19:05

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

Hej Tomas.

> I vore dage med den hetz der er vil jeg tro at de
> holder mund for ikke at skade den de havde forholdet med!

Det er da ikke nødvendigt at holde mund, når først man er
blevet voksen - hvis/når der ikke foreligger en anmeldelse,
vil det ingen retslige følge få. Samfundsmæssigt kan der
finde en udstødelse sted, men hvis der skulle gå mange
rundt, som havde voksen/barn sex der var dejligt, så kun-
ne det godt tænkes, at de blev harme over status quo, og
netop derfor ville stå frem.

> Der har været (er stadig?) en kultur her på denne planet hvor man som
> voksne er forpligtet til at sørge for at børnene får et sundt og naturligt
> syn på sex og derfor underviser dem også i praksis.

Undervisning af børn i sex - praktisk. Det har jeg mine be-
tænkeligheder ved, og derfor er jeg modstander af det.

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 12-03-03 21:08

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Undervisning af børn i sex - praktisk. Det har jeg mine be-
> tænkeligheder ved, og derfor er jeg modstander af det.

Hej unger! Kom så skal far lære jer at tilfredsstille jer
selv og hinanden! Når i så har lært det, så skal far
lære jer glæden ved det sadomasochistiske seksuelle
forhold. ( Det er jo ikke lige det du mente vel, Tomas)

MVH
Henning

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 13-03-03 00:21

>Hej unger! Kom så skal far lære jer at tilfredsstille jer
>selv og hinanden!

Helt rimeligt, og slet ikke skadende. Derimod oplysende og
tilfredsstillende (for børnene, og sikker også for faderen)

>Når i så har lært det, så skal far
>lære jer glæden ved det sadomasochistiske seksuelle
>forhold. ( Det er jo ikke lige det du mente vel, Tomas)

Er der ikke lidt forskel? I et SM-forhold er udpræget smerte samt
intensiv frihedsberøvelse jo hyppigt forekommende fænomener. Det mener
jeg ikke kan sammenlignes med et almindeligt sexforhold.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-03-03 07:25

Jonas Lolberg wrote:

> Er der ikke lidt forskel? I et SM-forhold er udpræget smerte samt
> intensiv frihedsberøvelse jo hyppigt forekommende fænomener. Det mener
> jeg ikke kan sammenlignes med et almindeligt sexforhold.

gud fri mig vel hvor viser denne udtalelse hvor lidt du ved om
SM-forhold.........

Fra : Henning

Dato : 13-03-03 10:39

> Er der ikke lidt forskel? I et SM-forhold er udpræget smerte samt
> intensiv frihedsberøvelse jo hyppigt forekommende fænomener. Det mener
> jeg ikke kan sammenlignes med et almindeligt sexforhold.

Det kan man jo ikke vide på forhånd, der skal empatisk erfaringer
til. Og da intet kan bevises eller modbevises, er det ok.?

MVH
Henning

Ps. Læs lige lidt om BDSM

Fra : Tomas O.

Dato : 13-03-03 09:49

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in

> [...]
> lære jer glæden ved det sadomasochistiske seksuelle
> forhold. ( Det er jo ikke lige det du mente vel, Tomas)

Hvor primitivt. De er jo slet ikke sådan det foregår/gik i den kultur jeg
snakker om. Jeg ved ikke om den findes den dag i dag, jeg tror det ikke.

Det skulle som jeg har læst mig til være foregået således at de lidt større
børn viste de børn, der var nysgerrige og ville vide mere, lidt om hvad sex
er på en stille og rolig og naturlig måde. Den der i den kultur begik
overgreb af en hvilken som helst art blev udstødt eller det der er værre.
Det var/er først når barnet er på vej ind i puberteten at en voksen som
barnet/den unge selv valgte som stod for den praktiske del af
undervisningen hele tiden alting på frivillig- og nysgerrighedens base.

I dag foregår der jo praktisk taget intet af den slags og slet ikke under
kulturelt kontrollerede former, I stedet oplever vi børn der voldtager
børn. Skidefed kultur vi har!

Vi har en gruppe som hedder dk.snak.seksualitet i stedte for fordi der er
så mange der har et fuckedup sexliv. Tænke barer på hvor mange banale
spørgsmål, der er blevet stillet herinde af mennesker der næsten intet ved
om sex.

Som ikke ved hvordan man sutter, slikker eller andre totalt banale ting.

Vorherrebevares.

Tomas

Fra : Henning

Dato : 13-03-03 10:45

> [...]
sex
> er på en stille og rolig og naturlig måde.

Ok , men nu er det lige at der i denne tråd diskuteres om
voksnes sex med børn.
Så når du skriver at undervise i praksis, maner det sørme
"primitive" billeder frem på nethinden

MVH
Henning

Fra : Tomas O.

Dato : 13-03-03 12:34

> [...]
> voksnes sex med børn.
> Så når du skriver at undervise i praksis, maner det sørme

Jeg kan ikke gøre for hvad din nethinde laver vel?

Tomas

Fra : nusle

Dato : 12-03-03 17:20

"Jonas Lolberg" <theunknown@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Jonas.

> De egenskaber man kan identificere ved voksnes sex med børn, som
> værende skadelige, er ikke egenskaber som hæfter sig specifikt til
> voksnes sex med børn. De kan hæfte sig til alle andre handlinger.

Ja.

Kan en situation være skadelig når den gennemleves
som barn, og ikke skadelig når den gennemleves som
voksen?

> Er pres og tvang mellem mennesker noget
> der specifikt hæfter sig til voksnes sex med børn?

Nej, men jeg vil påstå, at det forekommer lettere qua
den voksnes "naturlige" autoritet over barnet, som opstår
på baggrund af alder, livserfaring, modenhed, erhvervet
viden osv.

> Nu til det jeg ser om en påstand om at hvad der er skadende, varierer
> fra menneske til menneske: Det er ikke helt sandt. Vi har nemlig alle
> sammen kroppe, og de fungerer efter de samme principper.

Kroppene fungere forskelligt alt efter udvikling.

> [...]
> skadelige. F.eks. er destruktion af kroppen naturgivent skadeligt (i
> modsætning til voksnes seksuelle samkvem med børn, når der ses bort

Seksuelt samkvem indeholder også penetration.

Hvordan skulle seksuelt samkvem opdeles, så dit
eksplicitte udsagn om at seksuelt samkvem *ikke*
kan være skadeligt bliver troværdigt?

> [...]
> ubehageligt eller ondt, at blive tvunget til noget mod vores vilje
> (hermed ikke sagt at vi skal føle det således, hvis vi fratages vores

Er man frataget sin frihed i et SM-forhold?

> Hvis der ikke kan gives et entydigt svar, som du selv skriver, vil
> dette entydige svar "voksnes sex med børn er skadeligt" så ikke også
> nødvendigvis være et, der ikke kan gives?

På lige fod med udsagnet: "voksnes sex med børn er
ikke skadeligt".

> [...]
>
> Det er da yderst relevant at se, hvilke absurde konsekvenser dine
> uovervejede betragtninger/holdninger har. Det er så absolut ikke

Det er ikke en absurd konsekvens efter min mening.
Jeg opfatter det som helt plausibelt, at hvad der i visse
sammenhænge er ondt, er det ikke nødvendigvis i andre.

> Derimod kan jeg godt se noget godt i, at børn og voksne dyrker sex:
> 1. Det føles dejligt
> 2. Barnet lærer hvad sex er

1. Betyder det, at det altid vil føles dejligt for barnet?
2. Betyder det, at barnet har brug for at lære om sex
på den måde?

> At folk går og påstår, at skadende ting nødvendigvis hæfter sig til
> voksnes sex med børn. Det er en fejlagtig opfattelse. Derfor er denne
> debat nødvendig.

Skadende resultater kan hæfte sig til voksnes sex
med børn, og det er for mig nok. Hvis du læser
trådene igen, vil du se, at dette hele tiden har været
min præmis.

Er det en fejlagtig opfattelse at skadende resultater
> [...]

> værende "onde", og dermed noget man bør undgå, medmindre vigtigere
> hensyn taler for noget andet (igen: tandlægen). Det er der ikke noget

Betyder det du skriver herover ikke, at så gælder
følgende også:
Selvom voksens sex med børn ikke beviseligt altid
er "ondt", efter dine "ondhedskriterier", kan vigtigere
hensyn tale for, at det bør undgås?

> Man berører sku' da de erogene zoner i begge tilfælde!!!

Er det at tisse (og tørre sig) altid behæftet med erotik,
fordi det involverer erogene zoner?

Er det altid erotisk at blive omskåret?

> [...]
> egenskaber som nødvendigvis knytter sig til voksnes sex med børn, og
> som alene eller i kombination kunne være årsagen til at det var

Der er en væsentlig egenskab som alene knytter sig
til voksnes sex med børn, og som ikke er præsent i
voksnes sex med voksne - nemlig det faktum (den
egenskab) at i voksnes sex med børn er den ene
deltager i det seksuelle samkvem *et barn*, mens den
anden er voksen. Det gør at jeg mener, at det i mange
sammenhænge (ikke nødvendigvis alle) er skadeligt.

Den præmis der ligger til grund for min holdning, er
min opfattelse af barnet som værende et andet sted
i sin fysiske og psykiske udvikling end den voksne,
hvilket fører til at jeg mener, at et barn ikke er parat
til en voksen seksualitet, hverken fysisk eller psykisk.

Derimod mener jeg, at et barn har en seksualitet, og
at det er sundt for barnet at få lov at udvikle den i
barnets eget tempo, på barnets eget initiativ i et
samspil med ansvarlige voksne der ikke hverken
fornægter barnets seksualitet, eller deltager i den
- samt i samspil med jævnaldrende børn.

> Desuden er monogami
> ikke en naturgiven ide. Det er kristendommens værk.

Serielt monogami anses ikke for at være kristen-
dommens værk, men et middel til at sikre artens
bestående da vores yngel er længe om at blive
overlevelsesdygtigt.

> Og hvor
> mange tilfælde er der så tale om at du kender til?

Nu spørger du Sabina, men jeg tillader mig at
blande mig også i denne del af debatten.
Ud af de 7 tilfælde jeg kender til på nært hold, er
jeg selv den mest velfungerende og tilnærmelses-
vist "ikke skadet", jeg var også en af de ældste da
det skete.

> Hvad med at foretrække lidt mere
> systematiske empiriske undersøgelser, som f.eks. videnskabelige
> rapporter? Dem er der massere af.

Ja, og de er som så meget andet ikke endegyldige.

> Vil det ikke være smartere om man forbød
> ubegrundet (igen: tandlægen) pression som sådan?

Det er vanskeligt at lovgive på et område, hvor det er
nærmest umuligt at påvise at pression har fundet sted,
som f.eks. pression til at børste tænder inden sengetid,
eller pression til at tage sammen med resten af familien
til Jylland osv. hvilket f.eks. ikke giver fysiske beviser
- det gør en sprængt mødom f.eks. eller blødninger/rifter
ved ringmusklen, eller rifter efter negle i skeden, eller sæd-
rester i bihulerne osv.

mange hilsner
nusle

Fra : nusle

Dato : 11-03-03 16:44

"Jonas Lolberg" <theunknown@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Jonas.

> Fidusen er jo netop at jeg IKKE benytter mig af argumenter, i en
> sokratisk dialog. Det en sokratisk dialog går ud på er blot at få folk
> til at indse når og hvis de modsiger sig selv. Så lad os da prøve! :

Nej, den sokratiske metode er en undervisning, som
ved hjælp af spørgsmål hjælper den adspurgte til at
udvikle sin erkendelse.

Sokratisk dialog er ved hjælp af spørgsmål at hjælpe
den adspurgte til at udvikle sin erkendelse - meget
lig behandlingsmetoder i psykologien, hvor jeg dog
ikke har set det benævnt således.

Erkendelse er ikke begrænset til evt. modsigelse, og
det er ikke særligt flatterende for dit "idol" (sådan
er det kommet til at fremstå for mig) Sokrates, at
du forfladigere de enkelte elementer i en sådan grad,
at det alene skulle begrænse sig til hvad du måtte
finde anvendeligt i din argumenteren.

Stop nu din "sokratiske" sofisme, du bliver mere og
mere pinlig, og det fører ikke debatten nogen vegne.

FUT: dk.snak.snik

mange hilsner
nusle

Fra : Mic

Dato : 11-03-03 13:07

> [...]
> tilfældet i alle tilfælde hvor børn har sex med voksne, og som med
> nødvendighed gør, at barnet må blive skadet.

Ovenstående foranlediger mig til at tro at du er en nar. Uden dog at have
empiriske beviser herfor. Dette er baseret på mange års erfaringer med Narre
i alle afskygninger. Hvorfor det må stå til troende.

Mic

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 11-03-03 14:12

>Ovenstående foranlediger mig til at tro at du er en nar. Uden dog at have
>empiriske beviser herfor. Dette er baseret på mange års erfaringer med Narre
>i alle afskygninger. Hvorfor det må stå til troende.

Skal jeg græde eller le?
Hvis ikke du selv finder din argumentation pinlig, håber jeg så
sandelig at de andre herinde gør det.

Jeg tror du er kleinsmed. Jeg har godtnok ikke beviser herfor. Men jeg
har mange års erfaring med kleinsmedes udtryksmåde, og jeg kan kende
dem så snart jeg ser hvad de skriver! Tro mig!

Fra : Mic

Dato : 11-03-03 14:30

> Skal jeg græde eller le?

Dit valg alene.

> Hvis ikke du selv finder din argumentation pinlig, håber jeg så
> sandelig at de andre herinde gør det.

Gør jeg ikke. Og det er der næppe heller mange andre der gør.

> Jeg tror du er kleinsmed. Jeg har godtnok ikke beviser herfor. Men jeg
> har mange års erfaring med kleinsmedes udtryksmåde, og jeg kan kende
> dem så snart jeg ser hvad de skriver! Tro mig!

Åbenbart ikke nok.

Mic

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 11-03-03 14:17

>Ovenstående foranlediger mig til at tro at du er en nar. Uden dog at have
>empiriske beviser herfor. Dette er baseret på mange års erfaringer med Narre
>i alle afskygninger. Hvorfor det må stå til troende.

Suk. Sokrates havde det vidst noget nemmere end mig. I dialogerne
indser hans debatpartnere rent faktisk, når de er kontradiktive. Så
fine debattører er åbenbart sjældne nu til dags.

Fra : Mic

Dato : 11-03-03 14:31

> Suk. Sokrates havde det vidst noget nemmere end mig. I dialogerne
> indser hans debatpartnere rent faktisk, når de er kontradiktive. Så
> fine debattører er åbenbart sjældne nu til dags.

Sikkert ikke. Til gengæld kunne Sokrates stave til "vist". Uden "d".

Mic

Fra : Jannie og Jens

Dato : 11-03-03 20:48

> [...]
> hvor jeg stille og roligt fører dig til konklusionen, blot ved brug af
> spørgsmål. ingen påstande ville være nødvendige!.

Det forstår jeg ikke meget af, hele dit indlæg er da fyldt med påstande.

> Denne dialog kunne starte således:
> "Hvad er det der gør, at voksnes sex med børn nødvendigvis må være til
> skade for barnet?"

det samme kunne da sige om mange andre skadelige ting, hvad er det feks. der
gør at stoffer nødvendigvis må til skade for narkomaner.

> 1. Det er ikke muligt at finde noget som med tvingende nødvendighed
> gør, at voksnes sex med børn nødvendigvis må være skadeligt for
> barnet.

Nej men man har i utroligt mange forskellige tilfælde erfaret, at børn har
lidt skade af sexsuelt misbrug.

> Hvad kunne det være, som er tilfældet i alle tilfælde hvor voksne har
> sex med børn, som ville gøre, at akten altid ville resultere i at
> barnet blev skadet?

Igen det kunne man sige om mange skadelige ting, Hvad kunne det være, som er
tilfældet i alle trafikuheld, som ville gøre, at uheldet altid ville
resultere i at der skete et uheld.

> [...]
> nødvendighed gør, at barnet må blive skadet.

Der er indtil nu, ingen, som har kunnet fremvise noget som er tilfældet i
alle trafikuheld, og som med nødvendighed gør, at der sker et uheld.

Jens

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 11-03-03 23:44

Jeg giver op.
Jeg kan ikke, med de tidsressourcer jeg har til rådighed, håndtere
folks manglende vilje til at skabe en konstruktiv debat. Det lader til
at folk ikke ønsker en konstruktiv debat.
At besvare alle de banale, ideosynkratiske og igennemtænkte usagn som
fremkommer, ville tage 117 år.

Ikke se. Ikke høre.

Fra : ml

Dato : 12-03-03 00:24

> [...]
> at folk ikke ønsker en konstruktiv debat.
> At besvare alle de banale, ideosynkratiske og igennemtænkte usagn som

Jeg havde ellers håbet på din kommentar til min sidste post i denne tråd, om
voldtægt.
Men du skal selvfølgelig ikke, hvis du ikke mener debatten fører til noget.
--
ml

Fra : Henning

Dato : 12-03-03 04:04

"ml" <spoerg@mig.dk> skrev i en meddelelse news:b4lr6h$phl$1@sunsite.dk...

> Men du skal selvfølgelig ikke, hvis du ikke mener debatten fører til
noget.

Der er jo nogle der mener at hvis de ikke får ubetinget ret
i deres synspunkter er det spild af tid og energi

MVH
Henning

Fra : Tomas O.

Dato : 12-03-03 15:13

> "ml" <spoerg@mig.dk> skrev i en meddelelse

> Der er jo nogle der mener at hvis de ikke får ubetinget ret
> i deres synspunkter er det spild af tid og energi

Jeg ser ikk Jonas som en der kæmper for at få ret i noget som helst. Jeg
ser en fyr der gerne vil få jer til at tænke ud over det kulturen pådutter
jer.

Tomas

Fra : Henning

Dato : 12-03-03 15:59

> Jeg ser ikk Jonas som en der kæmper for at få ret i noget som helst. Jeg
> ser en fyr der gerne vil få jer til at tænke ud over det kulturen pådutter
> jer.

Jer?
Få os til at tænke?
Jo men jeg ønsker ikke at tænke det samme som Jonas.
Men det betyder ikke, at jeg ikke kan se det fra den
synsvinkel, ( Jeg har jo ofte her i gruppen vendt og drejet
oplæg, så de kunne ses fra flere synsvinkler)
Hvad Jonas smider på bordet, har jeg da analyseret
flere gange i mit liv og kommet til det resultat, at jeg
ikke ønsker at ændre på tingenes tilstand når det
gælder voksnes frie adgang til sex med børn, eller
som Jonas ville sige det: Børns frie adgang til sex
med voksne.

MVH
Henning

Fra : Tomas O.

Dato : 12-03-03 16:10

> [...]
> gælder voksnes frie adgang til sex med børn, eller
> som Jonas ville sige det: Børns frie adgang til sex

Jeg ønsker heller ikke en ændring i loven som den er nu, men i folks
holdninger og reaktioner som jo er dikteret af vore kultur som den er lige
her og nu. Heksejagt har aldrig været af det gode.

Tomas

Fra : Henning

Dato : 12-03-03 20:52

> Jeg ønsker heller ikke en ændring i loven som den er nu, men i folks
> holdninger og reaktioner som jo er dikteret af vore kultur som den er lige
> her og nu. Heksejagt har aldrig været af det gode.

At lukke øjnene heller ikke

MVH
Henning

Fra : Tomas O.

Dato : 13-03-03 10:10

> "Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> At lukke øjnene heller ikke

Dte er sgu da netop det heksejagten gør, lukker øjnene på folk. De nægter
at se på kendsgerningenrne og lader deres følelser tale.

"Jeg er sikkker på hun/han er heks/pædofil jeg så noget engang der.. blah
blah.." og så er det op på bålet.

Tomas

Fra : nusle

Dato : 12-03-03 18:20

> [...]

> ser en fyr der gerne vil få jer til at tænke ud over det kulturen pådutter

Jeg opfatter det ikke som: "få jer til at tænke ud
over det kulturen pådutter jer".

Jeg opfatter det i langt højere grad som; få jer/
os til at tænke i de baner Jonas tænker.

Det opponerer jeg imod.

Jeg har ingen problemer med at tænke selv, og
når jeg tænker ud over "hvad kulturen pådutter
mig", tænker jeg også ud over hvad andre indi-
vider måtte fremsætte af dogmer.

Jeg mener:
At frigøre sig fra kulturelle dogmer, betyder ikke
at man derfor tager andre dogmer til sig ukritisk.
At man har frigjort sig fra kulturelle dogmer betyder
heller ikke, at man ikke kan se nogle kulturelle dog-
mers sandhedsværdi eller berettigelse efterfølgende.

mange hilsner
nusle

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 13-03-03 00:23

>Jeg mener:
>At frigøre sig fra kulturelle dogmer, betyder ikke
>at man derfor tager andre dogmer til sig ukritisk.

Jeg fremsætter jo netop ikke dogmer. Jeg kritiserer de eksisterende.
Hvad de så skal erstattes med, er en anden diskussion, som vi
egentligt ikke har taget i særligt høj grad.

Fra : nusle

Dato : 13-03-03 00:35

"Jonas Lolberg" <theunknown@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Jonas.

> Jeg fremsætter jo netop ikke dogmer. Jeg kritiserer de eksisterende.
> Hvad de så skal erstattes med, er en anden diskussion, som vi
> egentligt ikke har taget i særligt høj grad.

Jeg synes, at du fremsætter dogmer og jeg er kørt træt
i at debattere med dig. Jeg tror faktisk at debatten har
udspillet sin rolle for mit vedkommende, da jeg her til
aften nåede til en stor erkendelse for mit eget vedkom-
mende, dog ikke en erkendelse i (direkte) relation til
din "kernepåstand".

mange hilsner
nusle

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 12-03-03 10:36

>Jeg havde ellers håbet på din kommentar til min sidste post i denne tråd, om
>voldtægt.
>Men du skal selvfølgelig ikke, hvis du ikke mener debatten fører til noget.

Okay, det vil jeg give dig. Men det bliver ikke før i morgen
eftermiddag.

Fra : Jonas Lolberg

Dato : 12-03-03 10:52

>Jeg havde ellers håbet på din kommentar til min sidste post i denne tråd, om
>voldtægt.
>Men du skal selvfølgelig ikke, hvis du ikke mener debatten fører til noget.

Men prøv lige først at læse mit svar på tråden "mit forsøg på en
simplificering af min påstand omkring børnesex", og se om det ikke
dækker? Evt. kan vi lade debatten køre videre der?