Fysisk vs. Psykisk Sex
Fra : lowlife

Dato : 16-02-03 01:52

Hej,

Det er temmelig lang tid siden jeg sidst deltog i snakken her.
Jeg vil på forhånd undskylde, hvis der er nogen som har følt sig
forbigået for svar, men jeg har haft meget travlt med alle mulige
andre ting.

Hvad jeg synes er interessant ved seksualitet er ikke altid lige det
der diskuteres mest i DSS. Det er mit indtryk, at det der mest
diskuteres er fysiske ting/stimuli udi seksualiteten. Det er
forholdsvis sjældent nogle af trådene kommer ind på de mere psykiske
aspekter af seksualitet.

Jeg finder det bl.a. interessant hvordan seksualitet kommer til udtryk
på arbejdspladser, steder hvor mennesker er sat sammen for at udføre
en konkret opgave, en opgave flere og flere danskere opfatter som en
uundværlig del af deres hverdag/personlighed.

På det seneste er jeg blevet mere og mere bevidst om, at seksualitet
kan være en daglig ingrediens i arbejdslivet, som enten kan forstærke
eller afspore arbejdsrelaterede forhold mellem mennesker. På det
seneste har det optaget mig meget, at mine kolleger f.eks. har en
meget forskellig opfattelse af både de kollegiale relationer samt de
seksuelle reaktionsmønstre, som uvægerligt vil følge af menneskers
aktiviteter. Jeg finder det fascinerende, at det er muligt mere eller
mindre at styre/kontrollere arbejdsmiljøet på en arbejdsplads ved
hjælp af en tilpas blanding af faglige/kollegiale/seksuelle signaler -
noget, som naturligvis skal reguleres i forhold til de personer disse
samspil med personlige input, men også på kollektive samspil med mere
upersonlige input.

Hvis der er nogen som forstår hvad jeg siger/skriver, så ville det
være dejligt at høre eksempler på, hvordan psykiske seksuelle stimuli
enten har forstærket eller afsporet arbejdsrelaterede forhold på en
arbejdsplads.

Hilsener,

P.

PS. Dit svar bliver ikke brugt til en afhandling eller TV/radio
program. Jeg spørger af ren og skær nysgerrighed.