Moses Hansen
Fra : Per Rønne

Dato : 09-03-03 11:40

Jeg har tidligere her set en tråd om Moses Hansen, hvor han beskyldes
for tidligere pædofil virksomhed.

På DRTVs tekst-tv ser jeg nu på side 116, at en sognepræst og jurist
opfordrer ham til at melde sig selv til politiet. Han siger dog selv at
det ville være spild af politiets tid, da det er sket for 32 og 45 år
siden, mens han selv var barn og med en "mindreårig" dreng.

For 32 år siden, i 1971, var den homoseksuelle aldersgrænse 18 år, men
myndighedsalderen indtrådte først med det fyldte 21. år; "mindreårig"
betød i den forbindelse "under 21".

Hvor gammel er Moses Hansen egentlig? Hvis han i 1971 var et barn [altså
efter nutidens "definition" højst 17 år gammel], så må han jo være 49;
ser han ikke ældre ud?

Og kan man overhovedet tale om pædofili, hvis han på det pågældende
tidspunkt selv har været et stort barn? Har han ikke blot som så mange
pubertetsdrenge haft homoseksuelle erfaringer med andre drenge?
--
Per Erik Rønne

Fra : bjarne@karecki.com

Dato : 09-03-03 12:05

Hej Per Rønne

At vi nu alle beskæftiger os med Moses Hansen og beskylder ham for diverse
pædofile ting ser jeg som en mangel på respekt.
Moses er 61 år gift med Joy og har 6 børn. Alle ser Moses som en god far
og mand... Hvad vi som mennesker ikke ser og nok aldrig vil lærer at
forstå, er at Gud tilgiver mennesker hvis de kommer til ham af et
oprigtigt hjerte.

Jeg er enig med dig i dette, at det Moses evt har foretaget sig ligger
inden for almindelig seksuelle eksperimenter. Hvem kan sige sig fri??? dem
af os der kan, lad dem være de første til at rakke Moses ned og slæbe ham
uden for byporten og stene ham. Men jeg tvivler på at der er nogen der er
syndfri! på netop dette punkt. Inkl dem der er tilbage i Big Brother
huset...

Men hvis Gud virkelig er suveræn og er i stand til at tilgive mennesker!
hvorfor så blive ved med at se på de ting han foretog sig FØR han blev
frelst???? Hvorfor ser vi ikke på de ting han har lavet efter han blev
frelst??? 33 år i offentlig tjeneste for kirken!!! Gud HAR tilgivet ham og
Gud kan IKKE få øje på de ting vi som mennesker kan. Jesus står som vores
forsvarer og som bekendt er det ved Ham vi har forløsning og frelse. Han
var syndfri og kun derfor kan vi mennesker få tilgivelse for det vi har
bedrevet før.

Hvis vi som mennesker ikke kan forstå dette syntes jeg vi burde rive alle
Paulus' breve ud af det Nye Testamente, da Paulus var morder og forfølger
af menneskeheden,. Og han er enda ærlig omkring det!!! Men ham har vi
tilgivet!!! da han jo er en del af vores kirkehistorie... Men jeg kan ikke
finde nogen forskel i den måde hvorpå Gud suverent tilgav Paulus og Moses
Hansen. Tilgivelsen er lige så suveræn for Paulus som den er for Moses og
som den vil være for alle os ....

Så glem hvad han HAR lavet og se på det han gør i dag. Det er det der er
en velsignelse i.

\o/ Bjarne

Fra : Per Rønne

Dato : 09-03-03 12:37

<bjarne@karecki.com> wrote:

> At vi nu alle beskæftiger os med Moses Hansen og beskylder ham for diverse
> pædofile ting ser jeg som en mangel på respekt.
> Moses er 61 år gift med Joy og har 6 børn.

Så var han for 45 år siden 16 år gammel, og havde altså da et forhold
til en anden dreng, der også var under 18 [eller 21; hvis Moses har
betalt for forholdet, var aldersgrænsen 21].

For 32 år siden var han 29, og har så haft et forhold til en dreng under
18. Hvor gammel han var ved vi ikke; men det kan sagtens være 17 år.

Foreløbig kan jeg i hvert fald ikke finde noget der tyder på pædofili,
hvis nutidens standarder bruges.

Hvis man altså ser bort fra Sai Baba-sagen. Han beskyldes jo for
pædofili, fordi han foretrækker drenge/unge mænd /under 30 år/.
--
Per Erik Rønne

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 09-03-03 17:08

per@ronne.invalid (Per Rønne) mælte sligt:

> [...]

>18. Hvor gammel han var ved vi ikke; men det kan sagtens være 17 år.

>Foreløbig kan jeg i hvert fald ikke finde noget der tyder på pædofili,

Det foregik for 45 år siden, ikke for 32 år siden. Moses var 16 og drengen var
7. Det er således et pædofilt forhold ifølge gængs sprogbrug. Men det er
selvfølgelig svært at vide, hvis man holder sig for god til at læse de
relevante kilder.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Jeg er -ning-tilhænger."

Fra : Per Rønne

Dato : 09-03-03 17:31

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote:

> per@ronne.invalid (Per Rønne) mælte sligt:

> Det foregik for 45 år siden, ikke for 32 år siden. Moses var 16 og drengen var
> 7. Det er således et pædofilt forhold ifølge gængs sprogbrug.

OK. I øvrigt var de så begge drenge, efter al sprogbrug.

Og det der så foregik for 32 år siden var vel så med samme dreng, der så
i mellemtiden var blevet 20?

> Men det er selvfølgelig svært at vide, hvis man holder sig for god til at
> læse de relevante kilder.

Foreslår du at jeg skifter Berlingske Tidende og Weekendavisen ud med BT
og Ekstra Bladet?
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-03-03 18:54

"Per Rønne" <per@ronne.invalid> skrev i en meddelelse

> Foreslår du at jeg skifter Berlingske Tidende og Weekendavisen ud med BT
> og Ekstra Bladet?

Nej, du beholder bare de to aviser og supplerer med BT!

Anders Peter Johnsen
(som er deltidstelefonsælger på De Berlingske Blade!)

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-03 04:44

Anders Peter Johnsen <anderspj@mail.dk> wrote:

> Nej, du beholder bare de to aviser og supplerer med BT!

Skulle jeg holde en ekstra avis, ville det blive Information, og
Politiken ville være den næste i rækkefølgen.

Økonomien spiller naturligvis også en rolle.
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-03-03 11:55

BT

> Skulle jeg holde en ekstra avis, ville det blive Information, og
> Politiken ville være den næste i rækkefølgen.
>
> Økonomien spiller naturligvis også en rolle.

Jeg håber du forstod ironien og læste hvad jeg skrev under min signatur.

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-03 14:18

Anders Peter Johnsen <anderspj@mail.dk> wrote:

> Jeg håber du forstod ironien og læste hvad jeg skrev under min signatur.

Ironien forstår jeg først nu, /efter/ at jeg har læst din signatur.

Normalt læser jeg slet ikke den del af et indlæg, der begynder med en
linie der kun indeholder '-- '. Signaturen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 09-03-03 18:51

per@ronne.invalid (Per Rønne) mælte sligt:
>Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote:

>Og det der så foregik for 32 år siden var vel så med samme dreng, der så
>i mellemtiden var blevet 20?

Jeg er ret overbevist om, at der er faldet et "mellem" ud af DR's TTV-side.
Jeg er ikke andre steder stødt på, at Moses også skulle have dyrket sex med en
mindreårig for 32 år siden.

>Foreslår du at jeg skifter Berlingske Tidende og Weekendavisen ud med BT
>og Ekstra Bladet?

Nej. Jeg irriteres bare over at få en arrogant tilsvining som tak, når jeg
beredvilligt svarer på dit spørgsmål.

Og nej, jeg forsøger ikke at argumentere for BT's lødighed - men når det nu
engang er dér, den pågældende information kan belægges, så ser jeg ingen grund
til ikke at henvise til det.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Everyone is a prisoner of his own experiences.
No one can eliminate prejudices - just recognize them."

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-03 04:44

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote:

> Nej. Jeg irriteres bare over at få en arrogant tilsvining som tak, når jeg
> beredvilligt svarer på dit spørgsmål.

Sådan var det altså ikke ment. Undskyld, hvis du har opfattet det sådan.
--
Per Erik Rønne

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-03-03 13:50

<bjarne@karecki.com> skrev i en meddelelse
Hej Per Rønne

At vi nu alle beskæftiger os med Moses Hansen og beskylder ham for
diverse
pædofile ting ser jeg som en mangel på respekt.

Sludder - han har selv bragt det på bane og frem i medierne!

Manden er ikke andet end medielidderlig og ønsker at skabe
opmærksomhed om sin egen person.

- der på søndag rejser 8 dage til sol og varme
ved den Tyrkiske Middelhavskyst !
Og nu er der kun få timer til afgang

Fra : bjarne@karecki.com

Dato : 09-03-03 18:47

Apg. 7:51-53
"I stivnakkede og uomskårne på hjerte og øre! I sætter jer altid op imod
Helligånden; det gjorde jeres fædre, og det gør I. Hvem af profeterne har
jeres fædre ikke forfulgt? De dræbte dem, der forudsagde, at den
Retfærdige ville komme, og I er blevet hans forrædere og mordere. I modtog
loven på engles anvisninger, men I har ikke holdt den."

Dette er slutningen på Stefanus's forsvarstale... Efter denne blev han
stenet til døden for sin tro, men drog hjem til Himlen hvor Jesus ventede
på ham. Det er den tro Moses forkynder!

Profeterne er i alle tider blevet forfulgt!!! vi kan ikke li' dem fordi de
simpelthen fortæller sandheden Og som bekendt er den ilde hørt, Satan
kan ikke li' den!. Moses er en troens mand, men man er nødt til at møde
ham face to face for at se hvilken mand han er. Det er for nemt at hænge
mennesker ud som medielidderlige når man sevl kun er en spalte rytter på
et nyhedsmedie der er så fuldt af hadefulde kommentarer om andre mennsker

Et gammel ordsprog siger: "Man er nødt til at kende tingene for at kunne
bedømme dem!"

Biblen taler også om dette! at man skal prøve tingene og holde fast ved
det gode... Ligeledes taler Peter om at aflægge os alt det "gamle".
1. Peters brev 2:1: "Derfor skal I aflægge al ondskab og al svig og
hykleri og misundelse og enhver bagtalelse" - Er det virkelig så svært?
Hvor er menneske kærligheden? Hvis Gud kan forlade synd og tilgive synd,
hvorfor skal vi mennesker så blive ved med at grave det frem?

Se på den mand der virker i dag og ikke på det der var for 45 år siden -
Og jeg må jo gå ud fra at dem der læser dette ligeledes som jeg, læser den
danske Bibel autoriseret af Hendes Majestæt Dronningen...

\o/ Bjarne

Isn't it funny how hard we try to rule our own lives,
when we should just be able to turn it over to God!

www.watchman.dk
www.karecki.com

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-03-03 18:56

<bjarne@karecki.com> skrev i en meddelelse news:b4fum0$23u$1@sunsite.dk...

>Profeterne er i alle tider blevet forfulgt!!!

CUUUUT!

Hvor mange af profeterne misbrugte da børn sexuelt?

Anders Peter Johnsen

Fra : bjarne@karecki.com

Dato : 09-03-03 19:36

Her udtaler du, at der rent faktisk er belæg for at han har misbrugt børn.
Hvornår er vi sat til dommere over andre mennesker. Eller ved du noget
fordi du har talt med Moses om det? eller er det sladder fra pressen
igen???

Det jeg henviser til er ikke om profeterne misbrugte børn!!! Men at de
alle tider er blevet forfulgt! uagtet hvad de foretog sig. Ligeså ser vi
det i dag rundt om i verden med de mennesker der lever Herren nær og tør
gå på Guds befaling for at råbe folket op! N'difon - Benny Hinn - og mange
andre for skovlen af os der kalder os kristne.... og det er uagtet om
disse mennesker bekender synder eller ej!

Ligeså glemmer vi mennesker at Gud i sin natur af at være Gud kan og VIL
tilgive mennesker.... Det kan du åbenbart ikke? eller tager jeg fejl! det
er forhold der ligger længere tilbage end da han tog imos Jesus som Herre
og frelser i sit liv. Herefter sker der en forvandling i mennesker ligeså
i Moses. Paulus i brevene i det Nye Testamente ligeså - han havde tilmed
slået flere af de kristne ihjel!!!

\o/ Bjarne

Fra : Henton

Dato : 09-03-03 19:47

<bjarne@karecki.com> skrev i en meddelelse news:b4g1ig$qnv$1@sunsite.dk...

Ligeså glemmer vi mennesker at Gud i sin natur af at være Gud kan og VIL
tilgive mennesker....

Her kan du godt glemme Gud, det handler om at mennesker skal lære at tilgive
hinanden, for at tilgivelsen skal have virkning.
Og har et menneske begået uret, må det stilles for de jordiske dommere.
Det var da en mening .

Hilsen

Henton

---

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-03-03 21:45

<bjarne@karecki.com> skrev i en meddelelse news:b4g1ig$qnv$1@sunsite.dk...
> Her udtaler du, at der rent faktisk er belæg for at han har misbrugt børn.

Manden vedgår det selv på landsdækkende fjernsyn?

At Gud for sit vidt sikkert vil tilgive ham er da fint nok, det kan jeg bare
ikke bruge til noget, hvis jeg lever i et land med et retssystem med nogle
love, der skal overholdes!

Hvor mange gange har man ikke hørt de forfærdeligste forbrydere påberåbe sig
omvendelse til Kristendommen? Vel at mærke for selv at slippe for straf i et
juridisk system?

Du blander jo hans personlige trosliv sammen med et ydre, verdsligt
retssystem?

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-03 04:44

> [...]

> ikke bruge til noget, hvis jeg lever i et land med et retssystem med nogle

Jamen, han /kan/ jo ikke straffes for noget han har gjort som 16-årig,
når han nu er 61. Har du glemt at der er en forældelsesfrist?
--
Per Erik Rønne

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-03-03 12:10

> Jamen, han /kan/ jo ikke straffes for noget han har gjort som 16-årig,
> når han nu er 61. Har du glemt at der er en forældelsesfrist?

Javel, der er sikkert forældelsesfrist, men det ændrer bare ikke på
princippet i at man ikke bør blande Guds eventuelle tilgivelse og jura
sammen: Det er lige så primitivt som et lille barn, der i en fangeleg stik
mod konventionelle regler griber fat i eet eller andet tilfældigt - her
Bibelen? - og påberåber sig "helle!"

(Desuden så skal du passe at du ikke lige får dækket over dette sexovergreb
på grund af din tolerance overfor homoseksualitet: Derved gør man
homoseksuelle en bjørnetjeneste, idet Bibelfundamentalister og andre
homofobe får så meget desto nemmere ved at få homoseksuelle slået i hartkorn
med pædofile. Det synes at være en udpræget pædofil "parasittaktik" at
snylte på homoseksuelles kamp for rettigheder, og formodentlig en direkte
årsag til at homoseksuelle idag ikke kan få lov at adoptere børn. Der er
meget vigtigt at skelne mellem de to ting, da det ene handler om sexuelle
rettigheder for voksne, og det andet er krænkelse af børns sexuelle
rettigheder. Denne snak kan vi eventuelt fortsætte i.dk.snak.seksualitet, da
det begynder at blive irrelevant herinde.)

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-03 14:18

Anders Peter Johnsen <anderspj@mail.dk> wrote:

> Desuden så skal du passe at du ikke lige får dækket over dette sexovergreb
> på grund af din tolerance overfor homoseksualitet

Jeg har absolut ingen sympati for pædofile overgreb. Men ovegreb der
fandt sted begået af en 16-årig dreng for 45 år siden, kan altså ikke
ophidse mig. Efter datidens opfattelse var den dengang 16-årige i øvrigt
også indblandet i et pædofilt forhold, hvis partneren havde været 29;
aldersgrænsen var nemlig dengang på 18.

I øvrigt er jeg enig i dine mere principielle betragtninger.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-03 17:00

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> [...]

rettigheder. Denne snak kan vi eventuelt fortsætte
i.dk.snak.seksualitet, da
det begynder at blive irrelevant herinde.)

BW: Selvfølgelig tager ingen skade af fællesonani ved lejrbålet på
spejderture, som jeg har oplevet, dog ikke med helt så stor
aldersspredning som den hvor Moses var med.
Hvis en 90årig onanerede sammen med at en 10 årig så på - ville det
skade andre end snerper?

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-03 04:44

Anders Peter Johnsen <anderspj@mail.dk> wrote:

> Hvor mange af profeterne misbrugte da børn sexuelt?

Vist kun Muhamed [han giftede sig med småpiger, og havde samleje med dem
før de fyldte 10].

Men han var jo hverken jøde eller kristen. Kilderne jeg har fået
refereret er Koranen og Hadith.
--
Per Erik Rønne

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 09-03-03 12:06

> [...]

>Hvor gammel er Moses Hansen egentlig? Hvis han i 1971 var et barn [altså
>efter nutidens "definition" højst 17 år gammel], så må han jo være 49;

Moses er ifølge de mange artikler om ham i BT for nyligt 61 år. Se f.eks.
<http://www.bt.dk/Soeg.pl?&aid=129988&s=moses%20hansen>.

>Og kan man overhovedet tale om pædofili, hvis han på det pågældende
>tidspunkt selv har været et stort barn? Har han ikke blot som så mange
>pubertetsdrenge haft homoseksuelle erfaringer med andre drenge?

Det er svært at sige, men det forekommer mig i hvert fald en smule latterligt
den måde, denne sag er kørt på. Men medierne af idag ...

Venlig hilsen,

Fra : Per Rønne

Dato : 09-03-03 12:48

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote:

> Moses er ifølge de mange artikler om ham i BT

Det er ikke os alle der læser BT .
--
Per Erik Rønne

Fra : Asta Nielsen

Dato : 12-03-03 11:48

"Per Rønne" <per@ronne.invalid> skrev i en meddelelse news:1frjx91.5ni3ib1cav2elN%per@ronne.invalid...
> [...]
> tidspunkt selv har været et stort barn? Har han ikke blot som så mange
> pubertetsdrenge haft homoseksuelle erfaringer med andre drenge?

Kan man da ikke være pædofil, hvis man "kun" er et barn? Vil det sige at man idag ikke er homoseksuel, før man er fyldt 15?

Fra : Per Rønne

Dato : 12-03-03 12:23

Asta Nielsen <asta_s_n@REMOVEhotmail.com> wrote:

> Kan man da ikke være pædofil, hvis man "kun" er et barn?

At tale om »pædofili« hvis to 14-årige har noget sammen, vil vist
forekomme de fleste absurd.

> Vil det sige at man idag ikke er homoseksuel, før man er fyldt 15?

Sig mig, kender du ikke forskel mellem homoseksuelle og pædofile
forhold? To kvinder på 60 som har et seksuelt forhold praktiserer altså
ikke gennem dette forhold pædofili ...
--
Per Erik Rønne