Dræb de vantro
Fra : erik larsen

Dato : 02-03-03 14:38

Dræb de vantro

Muslimske Hizb-ut-Tahrir kalder til kamp mod Irak-krigen

Af Jens Aagaard - 9:10 - 2. mar. 2003

- USA truer verden. Det er ikke verden, der truer USA, lød det
fra talerstolen, da den rabiate muslimske organisation Hizb-ut-Tahrir i går
indkaldte til en 'konference' om den forestående Irak-krig.

Cirka 300 af bevægelsens sympatisører var mødt frem på
Grundtvigskolen i Københavns nordvestkvarter.

Kvinderne var stuvet af vejen oppe på aulaens balkon i behørig
afstand fra mændene. Pressen var samlet bagest i lokalet bag den sidste
stolerække med strenge påbud om, at det kun var tilladt at filme
talerstolen.

Otte-ti unge, atletiske mænd med øresnegle og hele tiden i gang med at tale
ind i små mikrofoner gemt i armhulen, overvågede hver en bevægelse i salen
og blandt pressefolkene.

Lokalet emmede af had og mistro. Fra talerstolen blev der indledt med
højtlæsning fra Koranen. Forbandelserne regnede ned over de vantro, der er
dømt til et liv i helvedes flammer.

KURDER-MORD
- Allah er de troendes beskytter. De vantro har ingen beskytter, sagde en
taler, som vi ikke måtte få navnet på, hvorefter han rettede sin
flammekaster mod den kommende USA-ledede krig.

- Vi må stoppe den amerikanske imperialismes kors-tog mod de muslimske
lande, fortsatte taleren uden med et ord at nævne Saddam Husseins brutale
undertrykkelse af sit eget folk gennem årtier.

Sennepsgas-angrebet i den kurdiske by Halabja, der kostede tusinder livet,
var i virkeligheden ikke Saddams værk, men en aktion sat i værk af USA,
mente han.

- Det er ikke sandt, at Saddam Hussein har dræbt kurderne. Irak fik støtte
af amerikanerne. I 1983 besøgte Donald Rumsfeld (USA's nuværende
forsvarsminister, red.) Saddam. De gav hånd, og i 1988 blev de enige om, at
Irak skulle købe komponenter til kemiske våben. Til gengæld købte
amerikanerne landbrugsvarer af Irak, forklarede han.

LØJ SIG IND
På aulaens endevæg hang et gammelt og gulnet portræt af digterpræsten N.F.S.
Grundtvig. Det forekommer som en grum ironi, at Hizb-ut-Tahrir, der hverken
har frisind, tolerance eller det frie ord øverst på dagsordenen, havde valgt
at holde sin konference på en skole opkaldt efter gamle N.F.S.

Og hvis skolens inspektør havde vidst, hvem han inviterede indenfor, havde
bevægelsen næppe fået tilladelse til at holde mødet i hans lokaler.

Da Hizb-ut-Tahrir henvendte sig for at få lov til at låne skolen, havde de
udgivet sig for at være fra 'kulturelt forum'. Først i onsdags kom det frem,
hvem de virkelig var, da de udsendte pressemeddelelser om mødet.

SMIDT UD
Ingen af de tilstedeværende arrangører ville fortælle, hvorfor de ikke havde
spillet rent ud fra starten. Allerede kort inde i konferencen var
arrangørerne i det hele taget ved at være godt trætte af pressen, og da en
kameramand fra TV2 drejede sit kamera få grader fra den tilladte vinkel, var
der ingen pardon.

TV2, DR og Ekstra Bladet blev smidt ud.

- Sådan er det bare. Vi har inviteret jer indenfor. Vi bestemmer reglerne
her. Der er ikke noget at diskutere. Ud, lød det fra en ilter ung mand i
skindkjakke og tilbagestrøget hår, mens han vinkede afvisende i retning mod
trappen.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 02-03-03 14:49

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Dræb de vantro
>
> Muslimske Hizb-ut-Tahrir kalder til kamp mod Irak-krigen

Mon ikke dette høre under en anden gruppe.

Kærligst Børge
http://www.nydheder.subnet.dk/

Fra : Per Rønne

Dato : 02-03-03 14:55

Børge Højlund Jensen <b-h-j@oncable.dk> wrote:

> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke dette høre under en anden gruppe.

Jep. Erik Larsen må bringe den i dk.politik /uden/ krydspostning til
anden gruppe.
--
Per Erik Rønne

Fra : erik larsen

Dato : 02-03-03 15:16

"Per Rønne" <per@ronne.invalid> skrev i en meddelelse

> Jep. Erik Larsen må bringe den i dk.politik /uden/ krydspostning til
> anden gruppe.

Næ-Næ politik er det ikke, men det er troende mennesker der står fast på
deres tro på en gud, såvel som Mormoner, Jerhoveds Vidner, LO og Adventister
uden for den kristne tro, har et indslag om den muslimske tro vel også ret
til at være her i gruppen.

Jeg ser ikke meget forskeld i de fem religioners guddoms tro uden for
treenighedslæren, alle må vel være her med deres tro

ErikL

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-03-03 05:00

Godmorgen Erik

> [...]
Adventister
> uden for den kristne tro, har et indslag om den muslimske tro vel også ret

Nej, muslimer er IKKE kristne -- hvilket de bestemt aldrig fornægter en
lejlighed til at fortælle os kristne...

> Jeg ser ikke meget forskeld i de fem religioners guddoms tro uden for
> treenighedslæren, alle må vel være her med deres tro
> ErikL

Det fortæller mere om dine evner til at skelne...

Henrik, Slagelse

Fra : erik larsen

Dato : 03-03-03 09:06

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Godmorgen Erik

> Adventister
>
> Nej, muslimer er IKKE kristne -- hvilket de bestemt aldrig fornægter en
> lejlighed til at fortælle os kristne...

det er JV heller ikke og har travlt med at gøre Jesus til et almen menneske
der fejlede sit mål da hav døde på en martapæl og Jesus opstod aldrig i
JV-regi, og Mormonerne tror de selv er Guder ihvertfald at de bliver det

> Det fortæller mere om dine evner til at skelne...

Tak Tak, ja det er jeg meget god til at gøre, en Guds givet Nådegave

ErikL

Fra : TBC

Dato : 03-03-03 13:03

> det er JV heller ikke og har travlt med at gøre Jesus til et almen
menneske
> der fejlede sit mål da hav døde på en martapæl og Jesus opstod aldrig i
> JV-regi,

Det er altid en klædelig ting at forholde sig til fakta og ikke til løgn, så
det vil jeg gerne opfordre dig til. (og jeg ved at jeg ikke er den første
der har givet dig den type opfordring). Jeg forestiller mig ikke at du har
noget oprigtigt ønske om 'uforvarende' at bruge samme metoder som
kendetegner en løgner og en bagvasker. Derfor kan jeg kun opfordre dig til
at undersøge og agte fakta bedre end tilfældet tilsyneladende aktuelt er,
før du begyndert at tale løgn.

Hvis du ikke skulle være bekendt med usandhederne i din fremførelse består
de i dine udsagn om at JV skulle mene at Jesus blot var et almenindeligt
menneske, at han fejlede sit mål, og at han aldrig opstod. Dette er helt
inkonsistent med, og faktisk i direkte modsætning til JV's lære, tro og håb
som jeg jo har nogen kendskab til.

Løgn vs. fakta kunne vi jo have diskuteret, men på dine ovenstående udsagn
er det ikke mit indtryk at det er umagen værd, idet det forekommer mig at du
helst forholder dig til egne fordomme om andres tro, fremfor andres udsagn
om deres tro.

Hvis du skulle være interesseret i fakta om JV's tro og lære (hvilket jeg
ikke er sikker på at du er) kan du jo finde det i deres tidssvarende
litteratur. Indtil da ville det klæde dig ikke at sprede løgne om andre
trosretningers lære og tro, som du endog også har gjort ifht andre retninger
end JV som du jo ihvertfald tilsyneladende ikke bryder dig om.

TBC

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-03 14:13

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
> inkonsistent med, og faktisk i direkte modsætning til JV's lære, tro og håb

Der er vist det /gran/ af sandhed i det Erik Larsen skriver, at JV
kristologisk set er /arianere/. Hvilket vil sige at de forkaster
Treenigheden.
--
Per Erik Rønne

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-03-03 15:12

Per Rønne <per@ronne.invalid> skrev:

[ ... ]
> Der er vist det /gran/ af sandhed i det Erik Larsen skriver, at JV
> kristologisk set er /arianere/. Hvilket vil sige at de forkaster
> Treenigheden.

Det er da i al fald ikke dét der kan bruges som undskyldning for at at
klassificere dem som ikke-kristne! Treenighedsdogmet (som jo kun har
en forholdsvis ringe støtte i Bibelen) kom jo først ind i kirken efter
at de ny-platonisk inspirerede kirkefædre havde haft held til at
indøre en god portion hedenskab i kirken.

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-03 16:14

Andreas Falck <dewnull@nullspam.invalid> wrote:

> [...]
> at de ny-platonisk inspirerede kirkefædre havde haft held til at
> indøre en god portion hedenskab i kirken.

Biskopperne i den danske folkekirke vil ikke anerkende JVerne som
kristne. Nogle kan få den mistanke at det skyldes deres arianisme;
personligt anser jeg dog arianerne som hørende til kristendommen.

Deres kosher-krav er dog noget andet. De må godt spide svinekød, men
ikke blod [skal blot så godt som muligt vaskes ud af kødet!]. Det
fortolkes som at selv børn hellere skal begå passivt selvmord end
modtage blodtransfusion.
--
Per Erik Rønne

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-03-03 16:32

Per Rønne <per@ronne.invalid> skrev:

[ ... ]
> Biskopperne i den danske folkekirke vil ikke anerkende JVerne som
> kristne.

Er biskopperne i Den Danske Folkekirke kristne? Eller er de
kulturpersonligheder, eller måske politikere?

I al fald ved et par af dem kan der med rette stilles disse spørgsmål,
lige så vel som til en del af denne kirkes præster!

Og dette må IKKE tages som en generalisering, da jeg personligt kender
flere præster i Folkekirken der absolut ER kristne, og ligeledes mange
menige medlemmer!

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-03 17:13

> [...]

> I al fald ved et par af dem kan der med rette stilles disse spørgsmål,
> lige så vel som til en del af denne kirkes præster!

Med beklagelse må jeg give dig - ret.

Tænk blot på at halvdelen af præsterne på Amager afviste at være med til
at opfylde missionsbefalingen, og gå ind i missionen blandt de islamiske
indvandrere. "Enhver er jo lykkelig i sin egen tro", synes at være en
almen holdning.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 03-03-03 17:16

"Per Rønne" <per@ronne.invalid> wrote in message

> [...]
> at opfylde missionsbefalingen, og gå ind i missionen blandt de islamiske
> indvandrere. "Enhver er jo lykkelig i sin egen tro", synes at være en

Er muslimene lykkelige i sin tro, er nok de nevnte præster lykkelig med sin
tro, vil jeg tro.

Kjellemann

Fra : Niels Peter

Dato : 03-03-03 19:30

> [...]
islamiske
> indvandrere. "Enhver er jo lykkelig i sin egen tro", synes at være en

Nu er vi (eller jeg, i al fald) afskåret fra at vide, hvad disse
præsters motivation for ikke at ville være med til projektet har været.
Hvis jeg havde været "udlært" og en af dem, der blev spurgt, ville jeg
også have takket nej ud fra en betragtning om, at der er et langt mere
påtrængende missionsbehov blandt Folkekirkens egne medlemmer!

Niels Peter

Fra : TBC

Dato : 03-03-03 21:48

per@ronne.invalid (Per Rønne) wrote in message news:<1fr8zr1.113d1ul1vto2u9N%per@ronne.invalid>...

> Der er vist det /gran/ af sandhed i det Erik Larsen skriver, at JV
> kristologisk set er /arianere/. Hvilket vil sige at de forkaster
> Treenigheden.

Korrekt, og det var heller ikke det jeg vendte mig imod.

Derfor besvarede jeg heller ikke indlæget
news:3e621220$0$42585$edfadb0f@dread11.news.tele.dk hvor Erik
forkynder sin holdning til trosretninger der ikke vedkender sig
treenighedsdogmet. Hans holdninger om dette skal han have lov at have.
Det jeg besvarede var det indlæg hvor han fremførte påstande der langt
fra kunne stå mål med fakta.
(news:3e630d07$0$42563$edfadb0f@dread11.news.tele.dk)

TBC

Fra : erik larsen

Dato : 02-03-03 15:09

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke dette høre under en anden gruppe.

når du selv bringer reklame for frafaldne og teroserende grupper er det i
orden, så det her må da være i orden også ??

ErikL

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-03-03 04:57

Godmorgen Erik

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> når du selv bringer reklame for frafaldne og teroserende grupper er det i
> orden, så det her må da være i orden også ??
> ErikL

teroserende????

prøv: "terroriserende"....

Henrik, Slagelse

Fra : erik larsen

Dato : 03-03-03 09:08

> Godmorgen Erik
>
> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> teroserende????
>

> prøv: "terroriserende"....

hvad er forskellen når du godt kan forstå "teroserende" ??

ErikL

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-03-03 22:49

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

> Dræb de vantro
>
> Muslimske Hizb-ut-Tahrir kalder til kamp mod Irak-krigen

Ja, og hvad i al verden skal det postes i denne gruppe for. Hold den
slags i politik-gruppen eller livssynsgruppen. - Her har det intet at
gøre!

Er du ikke snart undervejs til Hong Kong?

Fra : erik larsen

Dato : 03-03-03 09:09

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, og hvad i al verden skal det postes i denne gruppe for. Hold den
> slags i politik-gruppen eller livssynsgruppen. - Her har det intet at
> gøre!
>
> Er du ikke snart undervejs til Hong Kong?

Jeg venter på min taxa lige nu, men det forhindre mig da ikke i at skrive på
DLK

ErikL

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-03-03 10:51

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

[ ... ]

> Jeg venter på min taxa lige nu, men det forhindre mig da ikke i at
> skrive på DLK

Nej, nej, - det var mere for hvornår jeg skulle ønske dig en rigtig
god tur - og har du ikke været der før bliver det en oplevelse for
livet!!