Yesss!
Fra : Troels Ivarskjær

Dato : 22-02-03 18:55

Biskop Per Oskar Kjølaas i Den norske kirke vil ikke avskjedige den homofile
presten Anniken
Urianstad i Målselv. Selv om hun inngår partnerskap med en kvinne, får hun
holde fram sin tjeneste i Den norske kirke

1-0 til Norge. Og kjellemannen blir surt, ikke sant homo-kjell?

Tro

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 22-02-03 20:19

"Troels Ivarskjær" <tro@ikast.bynet.com> wrote in message
> [...]
> holde fram sin tjeneste i Den norske kirke
>
> 1-0 til Norge. Og kjellemannen blir surt, ikke sant homo-kjell?

Hvorfor skulle jeg bli sur af den grunn, homo-Troels?

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-02-03 20:40

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

> Hvorfor skulle jeg bli sur af den grunn, homo-Troels?

Tja, måske at det viser sig at der findes næsten helt overtolerante
ledende kristne, også inden for den Norske Kirke - Dette passer jo
ikke helt med det billede du gerne vil have at vi skal have af
kristendommen

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 22-02-03 21:14

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message

> [...]
> ledende kristne, også inden for den Norske Kirke - Dette passer jo
> ikke helt med det billede du gerne vil have at vi skal have af

At kirken ikke kan bli enig med selv om nær sagt det meste den driver med,
er ingen nyhet. Heller ikke det som her kaller overtolerante ledende
kristne. Som nyutnenvt biskop, føyer Kjølaas seg inn i rekken av
overtolerante biskoper i Den norske kirke. De to andre er Rosemarie Køhn i
Hamar og Gunnar Stålsett i Oslo, spesielt deres overtoleranse på
homofilispørsmålet. Jeg går ut fra at når biskop Kjølaas nå har har samme
tolerante syn på homofili, tilbringer også han kveldene med å lese anonyme
hat- og trusselbrev fra medkristne slik biskopene Køhn og Stålsett har gjort
i flere år nå.

Fet er mange år siden jeg meldte meg ut av kirken. Hva den gjør eller ikke
gjør, er meg i grunnen likegyldig, så lenge den ikke plager meg eller mine.
Den er kort sagt ikke mitt problem.

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-02-03 21:50

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
> Fet er mange år siden jeg meldte meg ut av kirken. Hva den gjør
> eller ikke gjør, er meg i grunnen likegyldig, så lenge den ikke
> plager meg eller mine. Den er kort sagt ikke mitt problem.

Ja det er da klart og helt forståeligt at kirken ikke er dit
problem, - det er nok derfor du skriver så meget om den

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 22-02-03 23:29

> Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:
>
> [ ... ]
>
> Ja det er da klart og helt forståeligt at kirken ikke er dit
> problem, - det er nok derfor du skriver så meget om den

Selvfølgelig er kirken ikke mitt problem. For meg er kirken som ethvert
annet statlig vesen, som vejvesen, postvesen. Som borger har jeg meninger
om statens postvesen såvel som om statens religionsvesen.

Kjellemann