Port Scan
Fra : Mr Anderson

Dato : 17-03-01 15:30

Hej NG

Jeg har den sidste times tid haft besøg på min IP-adresse af en som laver
"UDP port probe" normalt ville jeg bare sige når, men han her bliver ved
indtil nu ca. 240 gange, hvad kan jeg gøre ved det, han kommer ikke ind pga.
min firewall men det er jo pisse trælds.

Henrik Anderson

Fra : Basyrinus

Dato : 17-03-01 15:54

"Mr Anderson" skrev i en meddelelse
> [...]
> indtil nu ca. 240 gange, hvad kan jeg gøre ved det, han kommer ikke ind pga.
> min firewall men det er jo pisse trælds.

Kunne det tænkes, at det er din egen skyld eller at
du har sat "firewallen" forkert op?
Du bliver nok nød til at komme med "lidt" flere
oplysninger før du kan få noget hjælp.

--
Basyrinus
Jeg repræsenterer med denne udtagelse af skumdyr mig selv

Fra : Rasmus Theede

Dato : 18-03-01 09:37

"Mr Anderson" <not_my_email_adress@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pga.
> min firewall men det er jo pisse trælds.

Det fleste firewalls tilbyder at man kan blokere bestemte IP adresser. Kig i
din log hvilken IP adresse han har, og sæt ham i filteret. Så skulle du have
fred.

Med venlig hilsen
Rasmus Theede

Fra : Mr Anderson

Dato : 18-03-01 11:40

Hej NG

Jeg har nu skiftet fra StofaNet til Min TeleDanmark abb. men han er
stadigvæk med, det vil sige at min BlackICE fanger ham, han er blocket men
skifter bare IP, jeg har selvfølgeligt en mistanke om at jeg nok har en
trojan, mit Antivirus melder dog NOT

Han er på IP. 63.149.6.8 og 63.64.164.93 og 63.149.6.93 og 63.64.164.92

Henrik Anderson

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-03-01 13:27

"Mr Anderson" <not_my_email_adress@mailme.dk> wrote in message

[...]

> Han er på IP. 63.149.6.8 og 63.64.164.93 og 63.149.6.93 og 63.64.164.92
Bruger du WinGate?

Alle disse ip-adresser tilhører nemlig Deerfield Communications som
producerer WinGate. Det kan måske tænkes at den forsøger at snakke med nogle
af deres servere.

--
` Med Venlig Hilsen | Regards ´
` H e n r i k B ø g h ´