Order By i Stored Procedure
Fra : stk

Dato : 18-03-01 12:39

Jeg har en SP, hvor jeg sorterer efter et af to felter:

select * from #users
order by case
   when @OrderCol = "ID" then UserID
   else [Name]
end

men hvordan kan jeg bestemme rækkefølgen (asc/desc) via en input variabel?

Stefan

http://www.kandu.dk/

Fra : James Olsen

Dato : 18-03-01 15:53

"stk" <stk.news@kandu.dk> wrote in message news:9926mb$d57$1@sunsite.dk...
> [...]
> end
>
> men hvordan kan jeg bestemme rækkefølgen (asc/desc) via en input variabel?

Lav en if konstruktion som vælger en af to fulde select's - det giver også
SQL-processoren en bedre mulighed for at generere en god query-plan for hver
af de to statements end statements med for mange variable elementer. IMHO