Hvilke farver passer?
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 05-03-03 13:33

Vi har lige købt et hus som er med hvide sten. Træværket på huset er
mørkerødt, men det synes jeg ikke er så pænt.

Jeg ved godt at det er smag og behag, men hvilke farver ville
umiddelbart passe til hvide sten?

Mvh. Brian

Fra : Per N

Dato : 05-03-03 14:05

On Wed, 05 Mar 2003 13:33:10 +0100, Brian B. Christensen
<not@for.public> wrote:

>Vi har lige købt et hus som er med hvide sten. Træværket på huset er
>mørkerødt, men det synes jeg ikke er så pænt.
>
>Jeg ved godt at det er smag og behag, men hvilke farver ville
>umiddelbart passe til hvide sten?

Det vigtigste er jo at du kan lide farven.

Jeg har også et hus med hvide sten og her har jeg valgt at
holde træværket i en blå farve, nærmest koboltblå eller en
nuance mørkere.

mvh Per

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-03-03 14:53

Brian B. Christensen <not@for.public> writes:

> Vi har lige købt et hus som er med hvide sten. Træværket på huset er
> mørkerødt, men det synes jeg ikke er så pænt.
>
> Jeg ved godt at det er smag og behag, men hvilke farver ville
> umiddelbart passe til hvide sten?

En mørk grøn eller en rødlig brun. Men hvis du skulle have en
hjemmeside med et billede af huset, vil det nok være nemmere at svare
på.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 05-03-03 15:22

On 05 Mar 2003 14:52:43 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>En mørk grøn eller en rødlig brun. Men hvis du skulle have en
>hjemmeside med et billede af huset, vil det nok være nemmere at svare
>på.

http://www.patricia-brinch.dk/hus.jpg

Jeg har misinformeret lidt i mit første indlæg. Det er, som det ses på
billedet, ikke rødt over det hele.

Det er _kun_ døre m.m som man kan se på billedet jeg mener.

Mvh. Brian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-03-03 15:46

> [...]

> billedet, ikke rødt over det hele.
>
> Det er _kun_ døre m.m som man kan se på billedet jeg mener.

Det fremgik da også af beskrivelsen. Jeg tror en rødbrun farve ville
være flot. Jeg kan bedst lide noget afdæmpet, altså ikke noget hele
kvarteret vil snakke om det næste år og folk vil sende deres gæster
fordi for at se.

Desværre kan ikke ikke finde et billede af mine forældres hus, der er
lyst nok. De har malet spærrene sorte og resten rødbrunt og det ser
ret godt ud.

Fra : Lykke

Dato : 07-03-03 16:04

brian kunne du ikke fortælle hvilke farver du holder af, om dit hus stadig
skal være tofarvet,
om du stadig vil beholde den grå, eller om du tør lave noget anderledes,
så vil jeg kunne give dig et par spændende muligheder.
de flotteste farveholdninger til udendørs brug, er klart afdæmpet, men det
er et spørgsmål om smag, om det er lyse dæmpede eller mørke dæmpede farve.
prøv at skrive lidt mere.
er det seriøst, ville det være skønt at hjælpe dig,

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 11-03-03 11:40

On Fri, 7 Mar 2003 16:04:03 +0100, "Lykke" <rodin@nyka.dk> wrote:

Hejsa og undskyld jeg først svarer nu.

>brian kunne du ikke fortælle hvilke farver du holder af, om dit hus stadig
>skal være tofarvet,

Nu er vi jo to til at bestemme, men vi er enige om at den røde farve
vi har nu, ikke er vores smag.

Mht, til 2 farvet, så er det ikke et krav at gavl og vinduer og andet
træværk er samme farve eller forskellige farver. Jeg hælder nok mest
til samme farve over det hele.

>om du stadig vil beholde den grå, eller om du tør lave noget anderledes,
>så vil jeg kunne give dig et par spændende muligheder.

Jeg er nok til konservativ. Så mørkeblå og -røde farver er jeg ikke så
vild med. Generelt er jeg ikke så vild med de mørke farver, men er
alligevel lidt i tvivl om, hvordan en sort farve ville se ud.

Men takker for hjælpen.

Mvh. Brian

--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : Lykke

Dato : 11-03-03 15:17

jeg synes nok at sort er hårdt, med udgangspunkt i naturen, så kunne en
meget mørk grå - forestil dig koksgrå,
den er meget sort når den er malet op.
var det noget med denne meget mørke grå, .feks. på den gennemgående "bjælke"
over muren, og på alle vindskeder, en lys dæmpet grå på gavle og under
udhænget - hvilket giver genskin ind i huset, jeg ville male alle vinduerne
lyse som udhænget,
med undtagelse af et par stykker som kunne blive "koksfarvet", eller en
dæmpet kulør som de øvrige farver skal justeres efter - fordi sort og grå
kan være både rød,grøn o.s.v uden at det ses direkte, kuløren vil jeg male
på dørerne ( kun dørerne, da karmene skal have lys grå som vinduerne).

kunne dette vække interesse så vil jeg finde nogle nr. som i skal købe
træbeskyttelsen efter, den skal så være
specielblandet, hvilke div. trælaster og farvehandlere skulle kunne klare.

skriv igen om jeg skal sende jer forslag til en "korekt farveplanlægning"

Fra : Lykke

Dato : 11-03-03 15:21

hej brian
undskyld jeg ikke så ordentlig efter på dit foto,
du har ikke vindskeder på huset, men du har dem på carport og er det en
overdækket teresse,
som også skal harmonere med huset.
mvh. lykke

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 11-03-03 15:54

On Tue, 11 Mar 2003 15:21:22 +0100, "Lykke" <rodin@nyka.dk> wrote:

> [...]
>undskyld jeg ikke så ordentlig efter på dit foto,
>du har ikke vindskeder på huset, men du har dem på carport og er det en

Hej igen.

Ja, det er en overdækket terasse som meget gerne må gå i spænd med
resten af huset.

Glæder mig til at se nogle eksempler fra dig.

Mvh. Brian

Fra : Lykke

Dato : 11-03-03 21:53

jeg har forsøgt at sende til dig, men min besked bliver sendt retur.
vil du modtage forslag, så henvend privat, eller læg en besked her.

Fra : Lykke

Dato : 06-04-03 18:19

ærgerligt at du ikke gad at svare, da jeg efterlyste en brugbar mail.
pr. 1/4 startede mit nye firma og det er nu slut med gratis hjælp på den
kompliserede måde!
øv for dig der gik glip at et flot og harmonisk forslag.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 07-04-03 20:49

On Sun, 6 Apr 2003 19:18:57 +0200, "Lykke" <rodin@nyka.dk> wrote:

>øv for dig der gik glip at et flot og harmonisk forslag.

det vil vi se, før vi tror på det....

Fra : Lykke

Dato : 09-04-03 17:09

en latterlig bemærkning at komme med.
spørger man om noget i disse grupper, kan man forvente seriøse svar.
er man kun på for at være dum, -så bliv dog væk. så kan vi andre få glæde af
hinanden.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 09-04-03 22:44

On Wed, 9 Apr 2003 18:08:59 +0200, "Lykke" <rodin@nyka.dk> wrote:

> [...]
>spørger man om noget i disse grupper, kan man forvente seriøse svar.
>er man kun på for at være dum, -så bliv dog væk. så kan vi andre få glæde af

Det var sgu da dig selv som brokkede dig - hvorfor ikke sende manden
en mail i stedet for at lukke dit gylle ud her. Tumpe!

Fra : Lykke

Dato : 11-04-03 10:03

-selv tumpe
tror du at jeg sidder en hel aften med et kæmpe farvesystem for sjov,
jeg elsker at lave farvesætning og er uddannet til det,
har altid tilbudt min hjælp gratis indtil nu, hvor jeg skal leve af det!
håber selvfølgelig at få seriøse forespørgsler. og ikke som forespørgeren
her i dette råb om hjælp.
ved du ikke, at du kan findes?
den mail der var skrevet under blev sendt retur til mig.
DERFOR efterlyste jeg pænt en anden mulighed for at få kontakt med manden
igen.
tumpe læs dog det hele fra start før du blander dig.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 11-04-03 12:45

On Fri, 11 Apr 2003 11:02:34 +0200, "Lykke" <rodin@nyka.dk> wrote:

> [...]
>igen.
>tumpe læs dog det hele fra start før du blander dig.

uhuuuuuuu.....