Begrænsning på termostat
Fra : Søren Johansen

Dato : 04-03-03 19:40

Hej,

jeg har hørt at man kan lægge en begrænsning ind i en termostat
(indstillingen til radiatorer) således at den f.eks maks står på 3 selv om
man skruer højere op. Er der nogen der kender til det, og ved hvordan man
gør?
Jeg har helt nye Danfoss termostater, kan ikke lige se noget serienummer..

Søren

Fra : Calle.

Dato : 05-03-03 06:30

Søren Johansen wrote:
> [...]
> hvordan man gør?
> Jeg har helt nye Danfoss termostater, kan ikke lige se noget

Nej sådan fungerer det ikke.
¨på dine termostater sidder der 2 små pinde nedenunder. de kan sættes ind
bag i termostaten for at begrænse henholdsvis min max temp. På termostaten
er der 2 små pile ved skalaen sæt termostaten ved ønsket max, og sæt så
pinden i ud for den røde pil, så kan termostaten ikke drejes højere op. Det
samme kan evt. gøres ved min, dog sættes pinden ved sort pil.
Sig til hvis du ikke forstår det
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Niels

Dato : 04-03-03 23:44

"Søren Johansen" <soerenjohansen171@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør?
> Jeg har helt nye Danfoss termostater, kan ikke lige se noget serienummer..

Jeg kunne ikke, men gjorde det på oliefyrets termostat i stedet..

Problemet var egentlig ikke varme, men hormonelt betinget... 4 dage om
måneden stolede min hustru ikke på termometeret )

Niels