Placering af cirk. pumpe
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-03 08:10

Hej,

Vi har netop købt et hus med fastbrændselsfyr og oliefyr. I
tilstandsrapporten var en bemærkning om at ekspansionsbeholderen var
ulovligt placeret på sikkerhedsledningen. Ekspansionsbeholderen var
placeret på fastbrændselsfyret. Dette rettede sælger ved at flytte
oliefyret således at det nu er placeret efter pumpen.

Altså før var begge fyr placeret på suge-siden af pumpen, nu sidder
kun oliefyret på suge-siden.

Umiddelbart ser det forkert ud i mine øjne, og giver vel mulighed for
at det varme vand blot cirkulerer imellem de to fyr, og aldrig ud i
resten af systemet. Hvilket godt kunne passe, da det er svært at få
ordentlig varme i huset uanset hvormeget vi fyrer. Og samtidig kommer
der også nogle "klonk" i hele rørsystemet, som stammer nede fra fyret.
Det kunne lyde som luft i systemet, men jeg har luftet radiatorer ud
og fyldt vand på indtil flere gange. Og det er først når der er fyret
godt op under kedlen at det begynder at banke...

Jeg forestiller mig at jeg nok skal ha' fat på en IRL VVS'er, men
inden jeg gjorde det ville jeg lige høre andres mening..

Mvh Jan

---
JP-foto - fotografering af heste: www.jp-foto.subnet.dk

Fra : M@rk

Dato : 04-03-03 14:12

Tue, 04 Mar 2003 08:10:03 +0100, berigede Jan Petersen <>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Og det er først når der er fyret
>godt op under kedlen at det begynder at banke...

Kunne man forestille sig, at det er vandet der står og koger?
(ikke ment som en morsomhed!)

/Mark

--
M@rk, the unknown @ vosborg.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Steen Andersen

Dato : 05-03-03 00:43

In article <ovj86vgo0c916k540659d9t312ud7erd5u@4ax.com>, Jan Petersen <>
says...
> [...]
>
> Jeg forestiller mig at jeg nok skal ha' fat på en IRL VVS'er, men
> inden jeg gjorde det ville jeg lige høre andres mening..

Efter skift af cirkulationspumpe, havde jeg et lignende problem med
manglende varme. Det viste sig at der sad endnu en udluftningsskrue oven
på den indbyggede varmtvandsbeholder. Da jeg endelig fandt den (et eller
andet geni har i tidernes morgen anbragt den i etageadskillelsen, altså
mellem loftsbrædderne og loftets gulvbrædder) slap en masse luft ud og
problemerne forsvandt som dug for solen.

Mvh Steen

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-03 08:09

On Wed, 5 Mar 2003 00:42:41 +0100, Steen Andersen
<sandersen@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>mellem loftsbrædderne og loftets gulvbrædder) slap en masse luft ud og
>problemerne forsvandt som dug for solen.

Jeg tror jeg skal hjem og lede efter sån' en skrue... For det begyndte
sjovt nok lige efter at sælger havde flyttet på pumpen. Nu er der
knapt nok varmt vand nok til at vaske hænder, før kunne vi hælde den
ene efter den anden spand næsten kogende vand ud...

Mvh Jan

---
JP-foto - fotografering af heste: www.jp-foto.subnet.dk